2022-03-20, 01:50
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
vet du inte??
Nej, jag vet inte när undergången ska komma, men ser tecken på att den närmar sig.

Den stora gemensamma vedermödan kan komma vilken dag som helst om något utlöser kärnvapenkrig eller om viktiga försörjningskedjor kollapsar t.ex genom att en solstorm förstör möjligheten för distribution av den industriellt framställda mat som miljarder människor idag är helt beroende av.

Matteus 24:14
Och detta evangelium om riket skall bliva predikat i hela världen, till ett vittnesbörd för alla folk. Och sedan skall änden komma.
Citera
2022-03-21, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Som sagt. Du har sniffat i dig för mycket av sagobokens vidskepligheter. Värre än heroin de där. Du har slutat tänka. Dina hjärnceller blir uttråkade och längtar efter döden. En efter en dör dom ut.

Citera
2022-03-21, 11:11
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Just nu sitter militärstrategiska experter och funderar på om ett plötsligt stort kärnvapenanfall är det strategiskt bästa just nu. Den ena sidan kan komma till insikt om att den andra sidan står inför sin optimala möjlighet att förekomma istället för att förekommas och att förhållandena snabbt förändras.

Den stora globala vedermödan kan komma redan idag. Eller om några år.
Citera
2022-03-21, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jag har ingen religion utan håller mig till Jesus budskap i evangelierna - alltså det han uttryckligen sa. Trosbekännelser är tomma ord för mig. Antingen så tror man på Jesus budskap eller så gör man det inte.
Du skrev om någon att "ränderna inte går ur."

Har du lyckats ändra din teckning på egen hand?
Citera
2022-03-21, 16:44
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Du skrev om någon att "ränderna inte går ur."

Har du lyckats ändra din teckning på egen hand?
Hur menar du?
Citera
2022-03-21, 17:25
Medlem
Citat:
Hur menar du?
Att tron på budskapet OM Jesus såsom korsfäst kan vara fundamental för frälsningen och reningen från synderna.

Tror du bara på vad han själv sägs ha sagt i evangelierna. Vem tar då bort dina synder?

Trosbekännelsen är kanske inte alls "tomma ord".
Citera
2022-03-21, 17:37
Medlem
Citat:
Att tron på budskapet OM Jesus såsom korsfäst kan vara fundamental för frälsningen och reningen från synderna.

Tror du bara på vad han själv sägs ha sagt i evangelierna. Vem tar då bort dina synder?

Många kristna gör trosbekännelsen men följer inte Jesus ord efter som dem redan ser sig själva som frälsta och Jesus krävde ingen trosbekännelse.
Citera
2022-03-21, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Många kristna gör trosbekännelsen men följer inte Jesus ord efter som dem redan ser sig själva som frälsta och Jesus krävde ingen trosbekännelse.
Följer man inte så är bekännelsen "tomma ord".
Citera
2022-03-21, 17:45
Medlem
Duvlorts avatar
"Look to my coming at first light on the fifth day. At dawn, look to the East"

- Gandalf
Citera
2022-03-21, 20:15
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:

Varför skulle någon "ta bort" mina synder? Ta bort varifrån?
Citera
2022-03-21, 21:44
Medlem
Citat:
Varför skulle någon "ta bort" mina synder? Ta bort varifrån?
För att dina kläder är smutsiga och Jesus är tvättmaskinen.

Fick Jesus lida för synderna eller var hans förnedring ett misslyckande eller har du en annan förklaring?
Senast redigerad av skrumpelnubb 2022-03-21 kl. 21:50.
Citera
2022-03-22, 07:22
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
För att dina kläder är smutsiga och Jesus är tvättmaskinen.

Fick Jesus lida för synderna eller var hans förnedring ett misslyckande eller har du en annan förklaring?
Vad är det som ska förklaras? Att han avrättades för att han var ett hot, att Gud lät det ske för att uppdraget var fullbordat, så att Jesus kunde gå hem till sin far i himlen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in