2022-03-21, 21:15
Medlem
Aristaeuss avatar
Om det nu är föreläsarna (Coexist) som attackerats, så kan modus operandi onekligen passa för både höger-människor och Muslimer. Trots detta, så slänger jag in två pungkulor i potten och spelar på Muhammed.
Blir tufft för media i så fall.
Citera
2022-03-21, 21:15
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Eftersom det inte var någon elev som skadades/dödades så kan det ju vara någon av de som deltog.

Saga Becker
Camilla Gissloq
Trans- och tjejjouren
Sharday

Den som liknar mest den som är på båren (utifrån hårfärg) tycker jag verkar vara Saga Becker. Men bara en långsökt spekulationen.

Ja det är ju väldigt likt, men ändå svårt att säga
Citera
2022-03-21, 21:17
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Ja det är en rimlig tanke. Vad gör dessa människor där om dom inte tillhör skolan?.

Tänker att de kanske hade nån form av repetition av den där musikalen och det blev varmt och man öppna upp nån sidodörr eller liknande.
Citera
2022-03-21, 21:17
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buschebba
Slog mig att det KAN vara ett försök till smärtstimulering för att hålla offret vaket.

Det ser ut som 8 kompressioner med handflatan precis på bröstbenet.
Citera
2022-03-21, 21:18
Medlem
Varför är svensk polis så långsam med att ge ut information?
Citera
2022-03-21, 21:18
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buschebba
Slog mig att det KAN vara ett försök till smärtstimulering för att hålla offret vaket.

Då brukar man trycka med knogarna/knogen.

De där såg mer ut som ett försök till HLR.
Citera
2022-03-21, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Låter som ett rent påhitt eftersom ingen på skolan hört en smäll eller något sådant enligt de första rapporterna.

Aa skit i det jag skrev. Efter många om och men kom vi fram till att han hade missuppfattat vilken skola det rörde sig om. Han hade varit på Borgarskolan som ligger längre ner på samma gata. Beklagar att jag gav den felaktiga informationen.
Citera
2022-03-21, 21:20
Medlem
En person (ev. kille) som var kläd i svart kläder slår två tjejer. En av de dog nästa direkt och den andra sprang iväg men blev jagat och blev också skadat. Personen som var svartkläd slår tjejerna med en hammare/lite yxa inte eleven som berättade kunde inte se exakt vad det var men det var inte kniv.
Citera
2022-03-21, 21:21
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninoskar85
En person (ev. kille) som var kläd i svart kläder slår två tjejer. En av de dog nästa direkt och den andra sprang iväg men blev jagat och blev också skadat. Personen som var svartkläd slår tjejerna med en hammare/lite yxa inte eleven som berättade kunde inte se exakt vad det var men det var inte kniv.
Ok, tack. Någon aning om varför?
Citera
Bannlyst
Vågar vi gissa att det rör sig om två kristna föreläsare som varit lite för frispråkiga kring profeten Muhammeds förhållande till Aisha och att det då uppstått käft mellan tanterna och en yngre muslimsk tjej/kille som ringde in bröderna för att "disciplinera" dem?

Bara en ren gissning dock.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristaeus
Om det nu är föreläsarna (Coexist) som attackerats, så kan modus operandi onekligen passa för både höger-människor och Muslimer. Trots detta, så slänger jag in två pungkulor i potten och spelar på Muhammed.
Blir tufft för media i så fall.

Om Coexist - som ev föreläste på skolan denna eftermiddag - hittade jag denna info:

”Coexist–en plattform för dialog mellan religioner, myndigheter och staden
Coexist Malmö består av representanter för trossamfund i Malmö som arbetar för en tryggare stad. Representanter för de fyra stora världsreligionerna medverkar (islam, judendomen, buddhismen och kristendomen). Med respekt för varandra och engagemang för Malmö bildar de en plattform för dialog mellan trossamfunden, myndigheter och Malmöbor.”

https://www.svenskakyrkan.se/malmo/religions--och-kulturmote
Citera
2022-03-21, 21:22
Medlem
Aristaeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Min reflektion av det hela är att det mesta talar för en ensam vit kränkt man. MENA brukar agera i flock. Feministerna brukar dessutom stå på invandrarnas sida. Det såg vi under BLM när femististerna och invandrarna patrullerade gatorna hand i hand.
Så du synar mina två pungkulor?
Då får vi se vem som får mer plats i kalsongerna framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in