2022-03-21, 20:32
Medlem
Detta kan vara helt orelaterat men min polare var och jobbade utanför skolan ungefär när det hände såg först ett gäng ungdomar som stod i en ring, sen hörde han en stor smäll och såg eld samt rök som lade sig över hela gatan. Kan som sagt vara helt orelaterat och bara några ungar som smäller smällare, dock.
Citera
2022-03-21, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Kompressioner skedde precis innan båren trycktes in i ambulansen. Tycker det ser ut att vara en tjej.

Otäckt! Är den svarta eller mörkgrå skåpbilen någon slags specialenhet?

Ska jag vara ärlig tittade jag inte närmare, eller på hela filmen
Tittade om de hade en sk LUCAS (som hjälper till m kompressioner), vilket jag inte kunde se.
Stängde av ganska snabbt, tänkte de mer höll hårt där det ev fanns ett sår för att minska blödningen.
Citera
2022-03-21, 20:33
Medlem
Kan någon lägga upp klippet igen.
Citera
2022-03-21, 20:34
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makeany
Var skedde föreläsningarna/lektionerna? Länk?

”Gamla aulan” respektive ”nya aulan”. Enligt schemat slutade båda föreläsningarna klockan 17.

Hittar tyvärr inte länken nu. Svårt leta då forumet just nu tycks överbelastat.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Du menar att Hassan från den lokala tobakskiosken belastar Flashbacks servers med hjälp utav en DDOS-attack?

Snarare att pressen tigger och folk vill veta mer..

BO på en bår och skall få åka ambulans.

https://www.bildtagg.se/file/wwa4y87t2v3iy8kr1dcvtqwr
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Nej, det är inte en lagligt att filma olyckor eller offer. Det står ju till och med det i din inklippta text. Däremot kan själva spridningen av din film/foto vara olaglig men inte alltid.

Tack för rättelsen.

Det är definitivt en kvinna på båren.. Signalament på offer 2 ? Också en kvinna ?
Citera
2022-03-21, 20:36
Medlem
Uppdaterad händelsenotis hos Polisen.

Uppdatering kl. 20.30:

När händelsen inträffade befann sig ett 50-tal personer i skolans lokaler.

Totalt två personer skadades fysiskt i samband med händelsen. Enligt vad Polisen just nu känner till, är dessa två personer inte elever på skolan.

Polisens operativa lägesbild är att kontroll råder på platsen.

Just nu vidtas ett flertal utredningsåtgärder, bland annat omfattande avspärrningar och förhör. Kriminaltekniker är på plats och brottsplatsundersökning pågår.

Polisen arbetar i nuläget efter att gärningspersonen agerade ensam.

Brottsrubricering är inte preciserad.
Citera
2022-03-21, 20:36
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffrunkarn
Detta kan vara helt orelaterat men min polare var och jobbade utanför skolan ungefär när det hände såg först ett gäng ungdomar som stod i en ring, sen hörde han en stor smäll och såg eld samt rök som lade sig över hela gatan. Kan som sagt vara helt orelaterat och bara några ungar som smäller smällare, dock.
Jag hoppas din polare delade med sig av den infon till polisen
Citera
2022-03-21, 20:37
Medlem
Bara tanken av att en familjs tonåring inte kommer hem ikväll.. Fy fan, vem gör sånt här skit.
Citera
2022-03-21, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffrunkarn
Låter som ett rent påhitt eftersom ingen på skolan hört en smäll eller något sådant enligt de första rapporterna.
Citera
2022-03-21, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Klart som fan jag gör? Men det vi ser i Sverige idag handlar inte längre om allas lika värde. Det är något annat. Det har spårat ur i det här landet med Metoo, HBTQ, BLM och allt vad det heter. Klart folk får nog tillslut även om man kanske inte behöver ha ihjäl någon för det.

Eh, jag frågade bara om det fanns en länk till seminarierna?
Citera
2022-03-21, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiwiman77
Uppdaterad händelsenotis hos Polisen.

Uppdatering kl. 20.30:

När händelsen inträffade befann sig ett 50-tal personer i skolans lokaler.

Totalt två personer skadades fysiskt i samband med händelsen. Enligt vad Polisen just nu känner till, är dessa två personer inte elever på skolan.

Polisens operativa lägesbild är att kontroll råder på platsen.

Just nu vidtas ett flertal utredningsåtgärder, bland annat omfattande avspärrningar och förhör. Kriminaltekniker är på plats och brottsplatsundersökning pågår.

Polisen arbetar i nuläget efter att gärningspersonen agerade ensam.

Brottsrubricering är inte preciserad.

Föreläsarna som blivit attackerade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in