2022-03-21, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Så därför hotar Ryssland oss med kärnvapen? Är du dum i huvudet?

Ja, de censurerar. Vi med.
Är de rädda för andras åsikter? Är det vår anledning också?

NATO och väst håller ju för fan på att starta kärnvapenvärldskrig med Ryssland nu så det är ju hotet.

Jasså det är den ryska eliten rädd för tror du... Som sett av Rysslands försök att närma sig väst?

Mitt hjärta känner att det är lite mycket tro där för att ta beslut om våld. Jag övertygas av skäl.

Ryssland har invaderat ett fredligt grannland och hotar omvärlden med kärnvapen.
Det är verkligheten.

Anledningen är att den ryska ledningen är ett gäng banditer.
De vill säkra sitt grepp om folket. Eftersom de är genomkorrupta och inkompetenta är de livrädda för att ryskspråkiga människor ska få möjligheter och friheter som eu erbjuder. De fruktar nämligen att ryssarna ska förstå hur bra gemene man har det utanför Ryssland.
Citera
2022-03-21, 12:26
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Du tror att du kan påstå vad som helst utan att behöva lägga fram minsta lilla underlag?
Tror det säger det mesta.

Lycka till i livet med dina gråsosse och kommuvänner som du helt klart sympatiserar med.
När åker du till det fina Ryssland då?

Ja naturligtvis kan jag det så länge jag inte agerar på min tro på sätt som påverkar andra.
Va?
Du har bevisbördan. Du vill agera.

Jag behöver inte ens försvara Ryssland utan det räcker med att jag säger att jag inte vet.
Jag vet inte så jag fortsätter som vanligt.
Du vill hitta på en massa saker som har med krig att göra och jag hör inga övertygande skäl till att du har rätt.
Jag är inte skyldig någon ett piss. Ska du däremot ta beslut om krig så ska jag ha dina förbannade skäl till detta.
Du får åka hem till Ukraina om du vill att folk dör så hoppas jag ryssen ser till så du aldrig lyckas.
Citera
2022-03-21, 12:27
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Ryssland har invaderat ett fredligt grannland och hotar omvärlden med kärnvapen.
Det är verkligheten.

Anledningen är att den ryska ledningen är ett gäng banditer.
De vill säkra sitt grepp om folket. Eftersom de är genomkorrupta och inkompetenta är de livrädda för att ryskspråkiga människor ska få möjligheter och friheter som eu erbjuder. De fruktar nämligen att ryssarna ska förstå hur bra gemene man har det utanför Ryssland.

Jasså det tror du. Av vilka skäl tror du det?
Citera
2022-03-21, 12:32
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Invasionen av Ukraina har återigen visat hur lättpåverkade och korkade många Svenskar är. Helt plötsligt ska vi enligt dessa attackera Ryssland, gå med i Nato över en natt, återigen vara USA:s knähundar och precis som alltid följa regimmedia precis som under pandemin.
Kommer dessa människor försvara Sverige ens? Knappast då många som köper propagandan rakt av är i princip Sverigefientliga i alla frågor och hatar all form av patriotism och försvar.
Man blir kallad rysstroll och allt där emellan av dessa fanatiker bara för att man ifrågasätter massmedias rapportering.
Till exempel så pågår fredsförhandlingar där man kan komma överrens om att Ukraina inte går med i Nato samt att Luhansk och Donetsk ska vara självständiga. Det är därför ganska logiskt att Ryssland inte tar hela Ukraina utan håller dessa städer under förhandlingarna? Varför kan inte detta diskuteras neutralt innan folk skriker rysstroll och liknande?
Det var förövrigt bara konspirationer att det skulle krävas fler än en vaccinspruta enligt samma användare som nu skriker rysstroll.

Visst vissa putintroll är helt hjärntvättade och tror den lille Napoleon i Kreml för något gott med sig. Han vill dominera Europa oss och alla andra länders folk. En farligare ledare har inte världen haft på många år.
Citera
2022-03-21, 12:45
Medlem
Citat:
Jasså det tror du. Av vilka skäl tror du det?

Under hösten och vintern laddade Ryssland upp med trupper runt Ukraina. Sen invaderade de landet just nu pågår strider i Ukraina.
Ukraina är delaktiga invaderat av Ryssland.
Vi har sett satellitbilder bilder och filmer från Ukraina.
Putin förnekar att Ryssland under hans ledning har invaderat Ukraina och att det pågår strider mellan de ryska anfallande förbanden och den ukrainska försvarsmakten.

Däremot har Putin hotat omvärlden med vedergällning som vi inte har skådat tidigare om vi skulle stödja Ukraina mer än nu.
Detta är diplomatspråk för att han är beredd att sätta in kärnvapen om väst skulle gå in med trupp i Ukraina enligt erfarna bedömare.

Det är några av mina skäl att tro detta.

Vad tror du?
Citera
2022-03-21, 12:58
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Under hösten och vintern laddade Ryssland upp med trupper runt Ukraina. Sen invaderade de landet just nu pågår strider i Ukraina.
Ukraina är delaktiga invaderat av Ryssland.
Vi har sett satellitbilder bilder och filmer från Ukraina.
Putin förnekar att Ryssland under hans ledning har invaderat Ukraina och att det pågår strider mellan de ryska anfallande förbanden och den ukrainska försvarsmakten.

Däremot har Putin hotat omvärlden med vedergällning som vi inte har skådat tidigare om vi skulle stödja Ukraina mer än nu.
Detta är diplomatspråk för att han är beredd att sätta in kärnvapen om väst skulle gå in med trupp i Ukraina enligt erfarna bedömare.

Det är några av mina skäl att tro detta.

Vad tror du?

Jasså? Jag trodde Ryssland försvarade befolkningen i Ukraina, så vad har du för skäl att tro annat?

Jasså? Jag trodde att Ryssland varnade från att starta krig med dem då de kommer försvara sig, så vad har du för skäl att tro annat?

"Diplomatspråk" säger du...? Enligt erfarna bedömare du bedömer vara erfarna bedömare...?

Jag är inte övertygad så jag tror nej. Vi fortsätter att undvika krig så som vi har historisk erfarenhet av att ha fortsatt lyckats med det hittills, tänker jag.

Har du några bättre skäl? Det bör ju finnas några väldigt bra skäl kan man tro, från hur det låter...
"Drömmarna om det Sovjetiska imperiet"?
"Gotland"?
"Hatet mot friheten i väst"?
"Blicken i ögonen"?

He... Nenene.
Senast redigerad av Bara-Robin 2022-03-21 kl. 13:06.
Citera
2022-03-21, 14:43
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Ja, jag tycker det är fel. Krig är aldrig bra. Jag tycker Ukraina skulle ha gett fan I nato-samarbeten och istället fokuserat på handel och såna saker som är uppbyggande för människorna. Gjort sig av med de korrupta oligarkerna. Det är ju knappast en demokrati liksom, han kokain-komikern är knappast på sin plats utan att det finns en agenda som satt han där.

Gällande brotten och utrensningarna mot ryssliknande, ryssar och rysktalande i östra Ukraina så är de faktiskt helt reella. Azov var nazister, absolut kan de ha mjuknat, men bara se på deras riksdagspartier och vad de anser om ryssar: Svoboda och deras ungdomsförbund C14 (14 ord liksom) är inte så svårt att kalla för nazister liksom.

Så retoriken är inte lögner. Samma sak med att man snackar om "knarkare vid makten i kiev"; komikern har en rejäl coke-habit så det är inte heller helt lögn.

Kan man acceptera USAs utrikespolitik så ska man inte ta ton mot att Ryssland inte kan acceptera missiler 6-7minuter från Moskva.

Gör man det ändå så är man intellektuellt ohederlig eller bara hycklare. Eller så är man en av de enorma mängder hjärndöda och hjärntvättade svenskar som bara dras med och går helt automatiskt rätt in i känslorna och bara ser en sida. Man vill omedvetet så gärna tillhöra gruppen, tillhöra konsensus, stå på den sidan som är "god", för det är så jävla dum man är; man tror på sagor om gott och ont.

Ja men ok då är kanske distansen mellan våra åsikter inte är lika långt ifrån varandra som jag trodde. Jag antar att i den uppkomna situationen anser jag att den ryska invasionen är så pass fel och så pass vidrig att jag inte finner någon större mening med att gräva i Ukrainas dysfunktionalitet och att det relevanta inte är MSMs vinkling den här gången. Visst utelämnar MSM saker i sin rapportering till Ryssland eller Putins fördel, det kan jag bara hålla med om. Men den stora storyn i det här är ändå kriget, aggressionen osv och då är det helt ok att de fokuserar på den storyn i detta läget. Det är nog korrekt uppfattat att MSM inte litar på att allmänheten skall få bilda sig en egen uppfattning om de nyanserar. Det gör inte jag heller. Bättre de matar allmänheten med huvudstoryn (Putin = ond) vilket de, även om det finns förmildrande omständigheter (det finns det alltid), har helt rätt i.
Citera
2022-03-21, 14:47
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Du känner uppenbarligen inte igen goda skäl när du ser dem. Förhindra folkmord är ett gott skäl.
Det räcker så men att förhindra uppenbart ovänliga intentioner med att placera bomber utanför sin dörr dög också vid Kubakrisen. Att "vi får om vi vill" är lite... Ja...

Läs igen i sånt fall. Din förståelse av vad jag skrev är fel. Din ordsallad i ditt förra inlägg var inte att leka med det heller. Jag finner dig ointressant att föra en diskussion med.
Citera
2022-03-21, 14:54
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Varför anger Putin inte detta som skäl för invasionen? Han anger tydligt två huvudskäl varav Nato expansion och "bio-labs" inte är med.

Biolabs var inte nämnda i de tidigare talen (vet inte om de nämndes senare av honom), men NATO expansionen nämndes 150%.
Citera
2022-03-21, 15:07
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Biolabs var inte nämnda i de tidigare talen (vet inte om de nämndes senare av honom), men NATO expansionen nämndes 150%.

Det nämndes definitivt men Putin angav två huvudanledningar för kriget och Nato expansionen ingick inte där.
Citera
2022-03-21, 15:11
Medlem
Citat:
Jasså? Jag trodde Ryssland försvarade befolkningen i Ukraina, så vad har du för skäl att tro annat?

Jasså? Jag trodde att Ryssland varnade från att starta krig med dem då de kommer försvara sig, så vad har du för skäl att tro annat?

"Diplomatspråk" säger du...? Enligt erfarna bedömare du bedömer vara erfarna bedömare...?

Jag är inte övertygad så jag tror nej. Vi fortsätter att undvika krig så som vi har historisk erfarenhet av att ha fortsatt lyckats med det hittills, tänker jag.

Har du några bättre skäl? Det bör ju finnas några väldigt bra skäl kan man tro, från hur det låter...
"Drömmarna om det Sovjetiska imperiet"?
"Gotland"?
"Hatet mot friheten i väst"?
"Blicken i ögonen"?

He... Nenene.

Har du fått en stroke? Skriv så man förstår
Citera
2022-03-21, 15:13
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Det nämndes definitivt men Putin angav två huvudanledningar för kriget och Nato expansionen ingick inte där.

Minns inte exakt vad som sades i detta sammanhang men han pratade om NATO expansionen i flera minuter (därav var det nog underförstått en viktig anledning). Sen nämnde han specifikt NATO-basen som började byggas i Kharkiv, och att det skulle innebär att NATO skulle kunna nå Moskva med missiler på bara några minuter, som då var totalt oacceptabelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in