2022-03-21, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Det var en kul rebus. Tack

Den var bra! Tack så hemskt mycket för den infon!
Citera
2022-03-21, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Nej, det är inte han

Haha, jaså?
Citera
2022-03-21, 09:47
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Haha, jaså?
Jo, det kanske är han föressten...

Ja du ser, det visar en del vad uthängningar anbelangar. Då den uthängde är lik många riskerar oskyldiga att pekas ut.

Saken vara bara att min kille bodde nära där dejten skedde, därför blev jag mer övertygad.
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-03-21 kl. 09:49.
Citera
2022-03-21, 09:50
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
Räknar med att "Mackan" kommer att plocka ner sina profiler på sociala medier inom kort, om ni har möjlighet så vore jag tacksam om ni kan skärmdumpa från dem så länge de finns kvar. Vänta gärna med att lägga ut dem tills det kommer fler indikationer på att det är rätt person som har hittats.

Vidare gjorde han helt rätt (ur ett gädd-perspektiv) som bara gick rakt därifrån utan att säga ett ord, i kontrast till Helvete-gubben som pladdrade på i tio minuter till vårt stora nöje. Den gamle stöten hade förmodligen blivit bortglömd fort om han bara åkt därifrån, han bjöd ju inte på något speciellt utöver den sagolika konfrontationen då hans chattloggar saknade vulgärt språk, runkvideos osv.

Mackan är väldigt uttrycksfull i sin text med hur han ska knulla barnet med buttplugs osv, om man bara ser till det som skrivs så är han i toppen av pervo-ligan. Han har dock besparat oss runkvideos. Värre var t.ex. brandmannen som sjöng någon morgonsång när han visade sitt morgonstånd, eller idioten som bar en tröja med texten "Good Times" och runkade i en kökshandduk samtidigt som han mumlade "ööhh, är så kåt... fitta.. knulla..".

Mack-jäveln måste jobba på kontor, han skriver att han varit i möte och måste gå till ett tyst rum för att ringa.

Mackan har redan stängt sin fb tyvärr såvitt jag kan se. Samma med sambo.. Trist. Svårt att hårdverifiera då.

Ja ur ett gäddperspektiv gjorde han helt rätt. Jag tycker dock det var väldigt roligt att de följde efter den här gången. Kul att tänka sig in i ångesten när han lommade därifrån
Citera
2022-03-21, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiiiit
Hej skulle du vilja dela med dig vad du hittat här till mig jag har inte kommit så långt ännu i letandet

Det roliga ligger väl i att luska ut det själv i stället för att få det serverat? Jag delar i PM med de som har egna kandidater.
Citera
2022-03-21, 10:04
Avslutad
Jag fattar inte att Sjöberg och Sara vågar. 50 uthängda med bröder, pappor och vänner. Jag tycker det börjar bli konstigt att dom inte redan är döda.
Citera
2022-03-21, 10:12
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattighjonas
Jag fattar inte att Sjöberg och Sara vågar. 50 uthängda med bröder, pappor och vänner. Jag tycker det börjar bli konstigt att dom inte redan är döda.
Vilka då? Gäddorna?
Citera
2022-03-21, 10:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vilka då? Gäddorna?
Nej gäddorna får ju straff i överflöd bara via uthängningarna. Patrik och Sara.
Citera
2022-03-21, 10:15
Medlem
DannyButtermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Du diskuterar sunt. I stället för uthängning kan de samtala med dem de konfronterar, mana dem att söka hjälp. Men cynikern i mig frågar: Hur mycket stålar skulle de dra in på det dock? Det är väl där skon klämmer, eller är det så dumma och primitiva själva Sjöberg och Sara att de tror att det bästa sättet är en slags modern variant på medeltida skampåle? Intern kritik är nog dock för mycket begärt av dessa.

Att en skampåle uppstår beror ju på ett straffvakum, eller avsaknaden av straff och fungerande metoder. Pedofiler och hebefiler härjar ju fritt på barn- och ungdomsappar plus att det finns pedofila nätverkskonversationer. Polisen har varken resurser, prioritering eller lagligt stöd att göra något åt grundproblemet. När något hotas av brott, om det så är grannskapet, båtklubben eller som i det här fallet, barnen, så uppstår medborgargarden och pöbelmentalitet om det inte görs något åt det. I dumpens fall sker brottsligheten på nätet och då blir det ju naturligt att även pöbeln befinner sig där.

Samtidigt så kan jag själv erkänna att jag konsumerar dumpen som en form av underhållning. Det är både roligt att se dem åka fast samtidigt som det rör upp känslor och man förfäras. Jag tror inte Sara och Patrik är dåliga människor, jag tror de verkligen bryr sig om barnen. Men deras konsept är så enkelt så det är bara en tidsfråga innan copycats dyker upp som bara är ute efter pengar och kändisskap.

Hela situationen med dumpen är ohälsosam för egentligen alla (utom de som tjänar pengar på det) men enda lösningen som jag kan se är att polisen tillåts till brottsprovokation i vissa typer av sexualbrott samt att lagstiftningen hänger med. T ex att själva sökandet efter barn k sexuellt syfte blir olagligt, trots att det inte finns ett riktigt brottsoffer.

Dumpen-fenomenet har funnits länge i USA. Det uppstod i vakuumet efter To Catch a Predator. Kan rekommendera en jättebra youtube-dokumentär på ämnet:

https://youtu.be/ij06ti29M3s

För övrigt så tror jag att straffs effekt är så individuellt så det är svårt att sia om uthängning som metod fungerar eller inte. I många av dumpens fall så slutar nog personerna med allt sånt här beteende, direkt. I andra fall kommer de fortsätta ända tills de hamnar bakom lås och bom (sen fortsätta efter straffet är klart).
Senast redigerad av DannyButterman 2022-03-21 kl. 10:28.
Citera
2022-03-21, 10:17
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattighjonas

Sorgen är nog enorm inom dessa familjer, men de har nog tillräckligt att ta itu med och bearbeta. De flesta har nog varken ork eller lust att vända på steken och börja veva om att det Dumpens fel alltihop. Det förändrar liksom inte någonting vad familjemedlemmen gjort.

Visst kanske någon är sur på P & S för att det vore bekvämare att aldrig fått veta. Samtidigt inser man ju att personen är den han är ändå, avslöjad eller ej.
Citera
2022-03-21, 10:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Sorgen är nog enorm inom dessa familjer, men de har nog tillräckligt att ta itu med och bearbeta. De flesta har nog varken ork eller lust att vända på steken och börja veva om att det Dumpens fel alltihop. Det förändrar liksom inte någonting vad familjemedlemmen gjort.

Visst kanske någon är sur på P & S för att det vore bekvämare att aldrig fått veta. Samtidigt inser man ju att personen är den han är ändå, avslöjad eller ej.
Jo jag förstår ditt resonemang men tänk på hur mycket hämnd som pågår i samhället i övrigt. Någon kan vara skyldig 500 kr och bli mördad. Folk verkligen mördas för småsaker, och det många gånger brutalt och utan eftertanke.
Men Patrik och Sara verkar inte se faran. Aja.. Upp till polisen och dem själva. Jag tycker trots ditt resonemang att det börjar kännas som att de har polisbeskydd.
Citera
2022-03-21, 10:29
Medlem
Någon annan som tycker det är kul när Sjöberg säger att han vet var de jobbar och att han minsann ska prata med arbetsgivare? Alltså med tanken på att Sjöberg inte själv har arbete? Inget fel i det, så kan det vara ibland, men han låter liksom avis. Särskilt i videon med Mackan.😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in