2022-03-21, 08:16
Medlem
Bry dig om ditt egna land istället.
Citera
2022-03-21, 08:26
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Patetiskt. Hur kommer du på idén att ryssarna velat bli Nato-medelemmar?
Undrar var du får info. ifrån?

Det har de velat bli sedan Sovjetunionen föll. De har velat bli våra vänner hela tiden. Ryssland tycker för fan bra om Sverige, eller tyckte tills vi skickade pansarbrytande krigsmedel till den främmande makt som Ryssland försvarar befolkningen emot i en aktiv konflikt.

Antingen låtsas du inte om det eller så får du kategorisera in detta tillsammans med det jättetydliga försvaret av USAs agerande under Kubakrisen, där Ryssland backade.
Vi lovade att inte ställa oss vid gränsen och sikta på grannen. Vi gjorde det ändå.

Ryssland knuffar inte ens tillbaka utan bara sätter stopp precis vid deras ytterdörr.

Ukraina, NATO och USA är inte Sveriges intresse. Inte EU heller för den delen.

Ryssland har gjort mer än tillräckligt för att bli vår vän. Ni däremot som redan skulle vara mina vänner har kommit vilse. Ni får flytta till Ukraina om ni inte kan skärpa till er.

Mamma pappa staten och faktan media. Eftersom vetenskap. Annars...
Senast redigerad av Bara-Robin 2022-03-21 kl. 08:36.
Citera
2022-03-21, 08:38
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Har du hört Putins tal?

Iallafall, onTopic; herregud så hjärndöda svenskar är. I Norge och Danmark så nyanserar man invasionen av Ukraina och säger på NRK att vi bara ser en sida av konflikten i västmedia.

Det hade varit otänkbart i svensk media och absolut inte tillåtet på regimens SVT.

Jag blir inte direkt ledsen av att svenskarna inte klarar av att mentalisera två sidor samtidigt, men det förklarar varför Sverige blivit så värdelöst, eländigt, otryggt och fattigt de sista 25 åren.

Det är inte invandrare som ödelagt Sverige till ett skithålsland; det är svenskarna som förstört allt. Jag arbetar med flitiga invandrare från hela världen i utlandet, men i Sverige hade dom blivit gängkriminella just för att det är fel på svenskarna.

Och det finns inga politiska lösningar på Sveriges problem när det är befolkningen det är fel på.

Ja jag har hört honom ange de två huvudskälen till invasionen varav Nato expansion och bio-labs inte finns med. Hurså?
Citera
2022-03-21, 08:42
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Jag tror inte att han riktigt klarar av att förstå ändå, men okej. Ukraina vill med in i Nato och planer på missilbas fanns i Kharkov = 6-7 minuter för en missil till Moskva.

Ryssland prövade närma sig väst, ville med in i Nato, ville in i försvarsallianser hela början av 00-talet. Hela tiden fick man nej samtidigt som NATO flyttar längre och längre österut, närmare och närmare Ryssland.

Nato har gjort samma sak med hela Mellanöstern, man har bombat ihjäl en hel miljon civila bara i Irak.

Det finns sjukt mycket att säga, men svenskar fattar inte just för att de är så hjärntvättade. Totalt hjärndöda och det är varför jag flyttade från Sverige över 10 år sedan. Sverige har blivit fattigt, otryggt och jävligt, och detta på grund av svenskar. De är helt hjärndöda och det kan vi se här på forumet.

Jag har hört dessa argument, och många känner till dem. På vilket sätt berättigar det faktum att Ryssland fick nobben av Nato en invasion av Ukraina? Eller vad är din poäng?

Nato har inte bombat civila i Irak vad jag vet. Källa? Men USA och dess allierade har gjort det men inte i form av Nato samarbete vad jag vet. På vilket sätt berättigar det en rysk invasion av Ukraina eller vad är din poäng?

Det verkar finnas sjukt mycket att säga som inte berättigar Rysslands invasion av Ukraina tydligen.
Citera
2022-03-21, 08:46
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Det gör han, förutom det om USAs labb för bio-vapen.

Putin har sagt detsamma för alltid. Han har vädjat och varnat. Sammarbetat och haft överseende. Han har varit ärlig och pålitlig.
Känslan av att det vore dumt att säga är inte metoden för att avgöra objektiva sakförhållanden.

Putin är den goda. Vi håller på att förlora vår orienteringsförmåga.

Ni tittar där man pekar om man säger att ni är duktiga.
Titta där man inte pekar. Avgör själva om ni är onda.

Man kan tro att rätt är ont.

Källa på att Putin anger Nato expansion som huvudskäl för invasionen? Han har tydligt sagt att det är påstått folkmord i Donbass och avnazifiering som är de två huvudskälen.

Definiera god om Putin är god.
Citera
2022-03-21, 09:20
Medlem
Varför valde inte Sverige att vara fredsmäklare i dessa tider.
Förstår verkligen inte varför man inte använde sitt starkaste krigskort vilket var neutralitetskortet.
Citera
2022-03-21, 09:30
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Källa på att Putin anger Nato expansion som huvudskäl för invasionen? Han har tydligt sagt att det är påstått folkmord i Donbass och avnazifiering som är de två huvudskälen.

Definiera god om Putin är god.

Putin själv.

Ja, det har han tydligen, sagt som skäl också.

God är att försöka göra rätt och att försöka undvika göra fel, vilket är olika saker.

Känslan av att vara god gör inte handlingar rätt. Man kan ha fel om vad som är fel. Då får man fundera på skälen att tro och informationen dessa är grundade i.
Övertygelse om "rätt" är fel. Man kan bara tro om rätt men man kan veta om fel.
Tro är inte skälen att tro. Vetskap är logik från information.
Ingenting är ordet det kallas, utan det som är mäter man.

Värna förihelvete om informationsfriheten. Vi kan ha goda skäl att tro oss ha rätt och ha fel.

Var försiktig med ageranden när man inte kan vara oförsiktig med orden.
Tro av skäl vi pratar om och agera för att begränsa fel ageranden.

Agera inte på tro om rätt. Det kan inte bli farligare.

Titta dit man inte pekar så ni vet vad som är fel. Lyd inte utan försök.

Säg inte bara till mig att lyssna. Det är inte att ha rätt och vara god. Det är att skrika sin tro.
Senast redigerad av Bara-Robin 2022-03-21 kl. 10:23.
Citera
2022-03-21, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Det har de velat bli sedan Sovjetunionen föll. De har velat bli våra vänner hela tiden. Ryssland tycker för fan bra om Sverige, eller tyckte tills vi skickade pansarbrytande krigsmedel till den främmande makt som Ryssland försvarar befolkningen emot i en aktiv konflikt.

Antingen låtsas du inte om det eller så får du kategorisera in detta tillsammans med det jättetydliga försvaret av USAs agerande under Kubakrisen, där Ryssland backade.
Vi lovade att inte ställa oss vid gränsen och sikta på grannen. Vi gjorde det ändå.

Ryssland knuffar inte ens tillbaka utan bara sätter stopp precis vid deras ytterdörr.

Ukraina, NATO och USA är inte Sveriges intresse. Inte EU heller för den delen.

Ryssland har gjort mer än tillräckligt för att bli vår vän. Ni däremot som redan skulle vara mina vänner har kommit vilse. Ni får flytta till Ukraina om ni inte kan skärpa till er.

Mamma pappa staten och faktan media. Eftersom vetenskap. Annars...
Du menar när de kommer med förtäckta hot mot Sverige?
Vilket man gjort sen 90 talet.
Att man tycker om Sverige beror väl på att vi är så snälla mot deras underrättelseofficerare som bedriver industrispionage.

Ryssland tycker om länder som springer i deras äränden så enkelt är det.

Nu kanske du säger att Sverige gör det åt EU eller USA.
Ja det har säkert skett, men hellre dom än Ryssland alla dagar i veckan.
Citera
2022-03-21, 11:23
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Du menar när de kommer med förtäckta hot mot Sverige?
Vilket man gjort sen 90 talet.
Att man tycker om Sverige beror väl på att vi är så snälla mot deras underrättelseofficerare som bedriver industrispionage.

Ryssland tycker om länder som springer i deras äränden så enkelt är det.

Nu kanske du säger att Sverige gör det åt EU eller USA.
Ja det har säkert skett, men hellre dom än Ryssland alla dagar i veckan.

Nej jag menar det jag säger.

Jag bryr mig inte om dina tolkningar eller vad dina känslor tycker.
Jag bryr mig inte om din tro.
Jag vill veta skälen du har att tro.

Av vilka skäl tror du att jag har fel?
Citera
2022-03-21, 11:29
Medlem
Citat:
Jag har hört dessa argument, och många känner till dem. På vilket sätt berättigar det faktum att Ryssland fick nobben av Nato en invasion av Ukraina? Eller vad är din poäng?

Nato har inte bombat civila i Irak vad jag vet. Källa? Men USA och dess allierade har gjort det men inte i form av Nato samarbete vad jag vet. På vilket sätt berättigar det en rysk invasion av Ukraina eller vad är din poäng?

Det verkar finnas sjukt mycket att säga som inte berättigar Rysslands invasion av Ukraina tydligen.

En miljon döda civila irakier sedan invasionen som byggdes på extremt fabricerade grunder.

Ryssland har sedan Reagan blivit lovade "inte ens en millimeter öst för nato". Det finns tillochmed inspelat. Ryssland har sagt i många många många år att man inte kan acceptera Nato i Ukraina, man betraktar Ukraina som svenskar betraktar Åland kanske. Man kan acceptera Ukraina som en del av Europas ekonomi, men aldrig missilbaser som på 6-7 minuter kan nå Moskva.

Detta har man sagt och varnat om och om igen om.

Och nu står man vid sitt ord. Och jag ser varför man gör det.

Om man kan acceptera att USA gör vad de gjort senaste 50 åren så måste man kunna se Rysslands sida.
Citera
2022-03-21, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Ryssland rustat upp sitt försvar
Sverige rustat ner senaste 30 åren . Glöm inte att vi får beredskapsskatt som kommer bli väldigt kul o se 😂😂😂😂

Vi hade klarat oss en kvart.
Citera
2022-03-21, 11:36
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:

Givetvis håller man på formaliteterna, men skillnaden är hårfin.
Sverige skulle - likt de kärringar man är - med liv och lust ge sig in i ett dylikt ”projekt” om de största och tuffaste grabbarna i NATO på egen hand hittar på nåt.

Och nej, det berättigar inte till invasionen av Ukraina - men två fel gör inte ett rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in