2022-03-21, 06:27
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Men herrejävlar. Kan du inte bara använda vanliga argument för att backa upp dina åsikter? Nu måste jag läsa en bok om covid 19 som svar på frågan jag ställde. Inget vettig männsika köper ert trams. Jag skriver ert eftersom svar hela tiden uteblir när jag ställer frågor och det går som en röd tråd bland de som tycker att Ryssland framställs felaktigt. Frågan var alltså om det är Natos expansion som retat upp Putin som du verkar påskina, varför anger inte Putin själv att det är orsaken till kriget? Ditt svar var bedrövligt dåligt.

Fast det har han ju gjort, åtminstone i ett av hans tidigare tal. Han nämnde t.o.m. att ryssarna erbjöd att gå med i NATO tidigt på 2000-talet, men fick ett bryskt nej till svar.
De försökte även teckna ett försvarsavtal med Europa, och fick nej även där.
Samtidigt expanderade NATO kontinuerligt österut, fast de lovade att inte göra det i samband med att Sovjetunionen föll.

Han nämnde även att regeringen i Kiev gett NATO grönt ljus att bygga en militärbas i Kharkiv-området, vilket skulle innebära att de skulle kunna nå Moskva med raketer på cirka 6-7 minuter, och detta var helt oacceptabelt.
Lägg även till de biologiska laboratorierna som USA byggt 15+ av i Ukraina, samt de pågående striderna i Donbass/Lughansk och förföljelsen av oppositionen post-Maidan i landet.
Utifrån dessa punkter så tordes det väl rätt tydligt varför ryssarna till slut gick in med trupper. Om något så har de varit sega på att regeara då de egentligen haft underlag att gå in redan strax efter 2014.
Citera
2022-03-21, 07:35
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Fast det har han ju gjort, åtminstone i ett av hans tidigare tal. Han nämnde t.o.m. att ryssarna erbjöd att gå med i NATO tidigt på 2000-talet, men fick ett bryskt nej till svar.
De försökte även teckna ett försvarsavtal med Europa, och fick nej även där.
Samtidigt expanderade NATO kontinuerligt österut, fast de lovade att inte göra det i samband med att Sovjetunionen föll.

Han nämnde även att regeringen i Kiev gett NATO grönt ljus att bygga en militärbas i Kharkiv-området, vilket skulle innebära att de skulle kunna nå Moskva med raketer på cirka 6-7 minuter, och detta var helt oacceptabelt.
Lägg även till de biologiska laboratorierna som USA byggt 15+ av i Ukraina, samt de pågående striderna i Donbass/Lughansk och förföljelsen av oppositionen post-Maidan i landet.
Utifrån dessa punkter så tordes det väl rätt tydligt varför ryssarna till slut gick in med trupper. Om något så har de varit sega på att regeara då de egentligen haft underlag att gå in redan strax efter 2014.

Varför anger Putin inte detta som skäl för invasionen? Han anger tydligt två huvudskäl varav Nato expansion och "bio-labs" inte är med.
Citera
2022-03-21, 07:40
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Natos expansion är bara 1 av flera anledningar vad jag har har läst!/ hört översättas.
I ett tal som översattes vid nyår vill jag minas tog han upp att Ukraina var en röd linje som Nato inte får passera då han fruktade att de kunde placera ut en ny typ av vapen som hade en hastighet och räckvidd för att nå Moskva utan att deras försvars system hade möjlighet till att skydda dem.
Har inte länk till detta då det är flera månader sedan jag läste om det.
Separatisterna i östra Ukraina är endast argument för hävda sin rätt till militär operation.
Ett annat argument är att revolten 2014 som iscensattes av CIA, då Rysslands inflytande försvann från Ukraina. Jag är dock osäker på om han tagit upp de sprängda labben tidigare eller om det är något nytt som har uppdagats! Stämmer detta är det ett allvarligt brott mot mänskligheten, och rättfärdigar ett angrepp anser jag. Skall bli intressant o se vad det finns för bevis som tas fram.
Så svaret på din fråga är många och har sedan ett decennium varnats för vad jag vet.

Min specifika fråga gällde varför invasionen rationaliseras med andra argument än Putins egna. Putin anger tydligt två huvudskäl för invasionen varav bio-labs och Nato expansion inte är med.

Att USA hade ett finger med 2014 rättfärdigar fullskalig invasion och land-grab av en annan nations territorium med massvis av civila offer och flyktingar?
Citera
2022-03-21, 07:46
Medlem
Citat:
Varför anger Putin inte detta som skäl för invasionen? Han anger tydligt två huvudskäl varav Nato expansion och "bio-labs" inte är med.
Har du hört Putins tal?

Iallafall, onTopic; herregud så hjärndöda svenskar är. I Norge och Danmark så nyanserar man invasionen av Ukraina och säger på NRK att vi bara ser en sida av konflikten i västmedia.

Det hade varit otänkbart i svensk media och absolut inte tillåtet på regimens SVT.

Jag blir inte direkt ledsen av att svenskarna inte klarar av att mentalisera två sidor samtidigt, men det förklarar varför Sverige blivit så värdelöst, eländigt, otryggt och fattigt de sista 25 åren.

Det är inte invandrare som ödelagt Sverige till ett skithålsland; det är svenskarna som förstört allt. Jag arbetar med flitiga invandrare från hela världen i utlandet, men i Sverige hade dom blivit gängkriminella just för att det är fel på svenskarna.

Och det finns inga politiska lösningar på Sveriges problem när det är befolkningen det är fel på.
Citera
2022-03-21, 07:54
Medlem
Citat:
Och vad är då din ursäkt till att du inte har nåt svar på det han skrev?
Jag tror inte att han riktigt klarar av att förstå ändå, men okej. Ukraina vill med in i Nato och planer på missilbas fanns i Kharkov = 6-7 minuter för en missil till Moskva.

Ryssland prövade närma sig väst, ville med in i Nato, ville in i försvarsallianser hela början av 00-talet. Hela tiden fick man nej samtidigt som NATO flyttar längre och längre österut, närmare och närmare Ryssland.

Nato har gjort samma sak med hela Mellanöstern, man har bombat ihjäl en hel miljon civila bara i Irak.

Det finns sjukt mycket att säga, men svenskar fattar inte just för att de är så hjärntvättade. Totalt hjärndöda och det är varför jag flyttade från Sverige över 10 år sedan. Sverige har blivit fattigt, otryggt och jävligt, och detta på grund av svenskar. De är helt hjärndöda och det kan vi se här på forumet.
Citera
2022-03-21, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allseeingeyee
Eller Nyans xD
A-lag Akbar , det blir fint det
Citera
2022-03-21, 07:57
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:

Det gör han, förutom det om USAs labb för bio-vapen.

Putin har sagt detsamma för alltid. Han har vädjat och varnat. Sammarbetat och haft överseende. Han har varit ärlig och pålitlig.
Känslan av att det vore dumt att säga är inte metoden för att avgöra objektiva sakförhållanden.

Putin är den goda. Vi håller på att förlora vår orienteringsförmåga.

Ni tittar där man pekar om man säger att ni är duktiga.
Titta där man inte pekar. Avgör själva om ni är onda.

Man kan tro att rätt är ont.
Senast redigerad av Bara-Robin 2022-03-21 kl. 08:14.
Citera
2022-03-21, 07:58
Medlem
Yttrandefrihetens avatar
Det hela är en puppetshow där båda sidorna, alltså hela världen och Ryssland, är kontrollerade av en central makt. Covid bevisade för världen att vi lever i ett tämligen vattentätt beast system numera där alla ledare hetsade sina egna befolkningar att injicera helt obegripliga ämnen i sina egna kroppar och fortsätter att göra det. Samtidigt hetsar de fram ett potentiellt kärnvapenkrig där majoriteten av alla fårskallar som tog injektionerna verkar hur taggade som helst på att delta, hur ironiskt är inte detta? Dessa människor injicerade gladeligen obeprövat icke-vaccin i sina vener och när biverkningarna samt alarmen haglade in så tog helt plötsligt pandemin slut och det enda auktoriteterna nu vill är att förbereda mänskligheten på undergång och kärnvapen. Den stora smällen gällande kärnvapen har dock redan smällt av och de gifterna finns numera inuti majoriteten av mänsklighetens kroppar efter att ha utsatt världen för den största militära och psykologiska operationen i modern tid.

Russia + Ukraine
I SNAKE - U URARIS
NUKES URARIS AI
I KAISERS URAN U
US RIAR NUKES AI
US AIR AIR NUKES
RUS R AKINESIA U
U AI URAN KISSER
U R AI KIA NURSES

Delta + Omicron -> Media Control

Russia Ukraine = 996
Putin Zelenskyy = 1332 (666 + 666)
Senast redigerad av Yttrandefriheten 2022-03-21 kl. 08:01.
Citera
2022-03-21, 08:08
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Jag tror inte att han riktigt klarar av att förstå ändå, men okej. Ukraina vill med in i Nato och planer på missilbas fanns i Kharkov = 6-7 minuter för en missil till Moskva.

Ryssland prövade närma sig väst, ville med in i Nato, ville in i försvarsallianser hela början av 00-talet. Hela tiden fick man nej samtidigt som NATO flyttar längre och längre österut, närmare och närmare Ryssland.

Nato har gjort samma sak med hela Mellanöstern, man har bombat ihjäl en hel miljon civila bara i Irak.

Det finns sjukt mycket att säga, men svenskar fattar inte just för att de är så hjärntvättade. Totalt hjärndöda och det är varför jag flyttade från Sverige över 10 år sedan. Sverige har blivit fattigt, otryggt och jävligt, och detta på grund av svenskar. De är helt hjärndöda och det kan vi se här på forumet.

Patetiskt. Hur kommer du på idén att ryssarna velat bli Nato-medelemmar?
Undrar var du får info. ifrån?
Citera
2022-03-21, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Patetiskt. Hur kommer du på idén att ryssarna velat bli Nato-medelemmar?
Undrar var du får info. ifrån?
Pröva att googla du hjärntvättade hjärndöda svensk.
Citera
2022-03-21, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Ryssland rustat upp sitt försvar
Sverige rustat ner senaste 30 åren . Glöm inte att vi får beredskapsskatt som kommer bli väldigt kul o se 😂😂😂😂
Haha jaa det där är kul - ett land som jämt och ständigt påstår sig vara rikt, har världens högsta skatter och nu ber om mer för att klara det fundamentala uppdraget att försvara sina invånare...

Beredskapsskatten har ju staten redan fått in under alla år de inte gav några pengar till försvaret men behöll ett rekordhögt skatteuttag.
Citera
2022-03-21, 08:15
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Pröva att googla du hjärntvättade hjärndöda svensk.

Skall du nog börja med själv. Så kan du använda lite vanliga medier än de rysstyrda konspirationsforumen du uppenbart bara vänder dig till.
Hur fan klarar en sådan som du vardagen? Lever på soc skulle jag tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in