2022-03-20, 18:08
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Nej orginalet är Björn Rosenström sedan gjorde Anton o Affe en låt med den textraden.

Så du hade nog rätt från början. Men kan vara från nån av låtarna.

Ok, då har jag oavsett haft dubbelfel, förmodar jag. Så lite väl besserwissrigt av mig att försöka rätta någon.

Tove Lind citerar troligen låttexterna som artisterna gjort var sin version av och tänker kanske också på den kristna låten då.
Citera
2022-03-20, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plural69
Är du absolut 100 att det är hon? Syskonbarn läste jag på fb har för mig inte tove att syskon när jag läste förhören. Kan ha fel dock.

Jag är inte 100 men tycker mycket stämmer. Bilderna 10 år senare är lika, samma födelseår, samma namn, geografiska läge osv. Skulle förklara varför en tjej som ser bra ut har så stängd och anonym Facebook med få kontakter.

Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Tove Lind citerar troligen låttexterna som artisterna gjort var sin version av och tänker kanske också på den kristna låten då.

Citatet kan komma från Björn eller A&A. Bara hon vet nog. Spelar väl inte så stor roll. Björns låt kom innan (Typ 2002?) och blev rätt stor. A&A kom runt 2005 och fick hela Sveriges ungdomar att sjunga den låten. Jag gissar att det är från A&A. Men vi kan inte veta.
Citera
2022-03-20, 22:05
Medlem
Citat:
Jag är inte 100 men tycker mycket stämmer. Bilderna 10 år senare är lika, samma födelseår, samma namn, geografiska läge osv. Skulle förklara varför en tjej som ser bra ut har så stängd och anonym Facebook med få kontakter.

Citatet kan komma från Björn eller A&A. Bara hon vet nog. Spelar väl inte så stor roll. Björns låt kom innan (Typ 2002?) och blev rätt stor. A&A kom runt 2005 och fick hela Sveriges ungdomar att sjunga den låten. Jag gissar att det är från A&A. Men vi kan inte veta.

Tror inte det är hon. Kolla studentkortet. Tycker inte det är så lika. Kan vara hon men kanske inte är övertygande säkert för att länka till att någon är skyldig till 1 mord. Inget personligt alla som är härinne är ju intresserade av detta
Citera
2022-03-20, 22:22
Medlem
Citat:
Tror inte det är hon. Kolla studentkortet. Tycker inte det är så lika. Kan vara hon men kanske inte är övertygande säkert för att länka till att någon är skyldig till 1 mord. Inget personligt alla som är härinne är ju intresserade av detta

Det måste vara hon. Finns bara en med det namnet född 1993 i bokföringen. Denna på FB är 93a och har starka kopplingar till just Södra Stockholm.
Citera
2022-03-20, 22:33
Medlem
Citat:

Jag har nu kollat upp alla med det namnet på Facebook i rimlig ålder och jämfört med bokföringen och kunnat avfärda alla som någon annan utan denna FB-profil.
Citera
2022-03-20, 22:47
Medlem
Är Tove född 19/3 1993 så är det hon. För den på FB-profilen är född då. FB profilen heter Tove i mellannamn i Bokföringen. Tove ska ju ha ändrat namn till Isabella. Logiskt att bara kastat om namnen.

FB-profilen är också uppvuxen i Handen/Haninge när det kommer till Mamman. Var Tove det så är vi hemma. FB-profilens Mamma har ett väldigt ovanligt efternamn (Baddenbaum). Stämmer det med Tove är vi hemma.

Pappan kan ju ha bott närmare Enskede som gjorde det logiskt att hon gick i skola där. FB-profilen har pappans efternamn.
Senast redigerad av 400Ben 2022-03-20 kl. 23:04.
Citera
2022-03-20, 23:04
Medlem
Citat:
Det måste vara hon. Finns bara en med det namnet född 1993 i bokföringen. Denna på FB är 93a och har starka kopplingar till just Södra Stockholm.

Ok ska kolla upp lite om henne men vad hade Tim för facebook nu?
Citera
2022-03-20, 23:06
Medlem
Jag har ju läst förhören med mamman och pappan och då står det ju vad dom heter. Ska se om jag kan finna dom igen.
Citera
2022-03-20, 23:08
Medlem
Citat:
Ok ska kolla upp lite om henne men vad hade Tim för facebook nu?

Han har inte Facebook men hans tjej har där han är med på bilder:

https://www.facebook.com/johanna.thornberg.9
Citera
2022-03-20, 23:11
Medlem
Citat:
Jag har ju läst förhören med mamman och pappan och då står det ju vad dom heter. Ska se om jag kan finna dom igen.

Kolla upp det för vill gärna vara helt 100.

Mamman på FB heter M*nica.
Citera
2022-03-20, 23:12
Medlem
Citat:
Han har inte Facebook men hans tjej har där han är med på bilder:

https://www.facebook.com/johanna.thornberg.9

Ja han var ändå hyfsat lik. Fan vad jag kan störa mig på att han glassar när han dödat en person. Han ser ut att lyckats bättre än tove fast det är ändå han som gjorde ett grövre brott.
Citera
2022-03-20, 23:26
Medlem
Citat:
Kolla upp det för vill gärna vara helt 100.

Mamman på FB heter M*nica.

Toves mamma hette när brottet begicks mar.a. 100 på det. Väldigt tveksamt att mamman bytt namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in