2022-01-19, 14:55
Medlem
Intelligenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
.

Säker kan man kanske inte vara, men det handlar nog inte om Rosenström utan att hon vänder på den mycket välkända kristna låten Du vet väl om att du är värdefull.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Du_vet_väl_om_att_du_är_värdefull

Lind hade trots att hon var yngre varit konfirmandfadder åt Vrågård. Och låten används mycket i de sammanhangen.

Om Rosenström var inspirerad av denna låt vet jag inget om, men det verkar väl inte omöjligt.

Sedan använde Lind inte detta för att ”bryta ned” Vrågård. Det var en reaktion på att pojkvännen varit otrogen och som sådan knappast speciellt märklig. Vad skulle du själv sms:at till din flickvän/pojkvän om du upptäckt att denne gått bakom din rygg? Något gulligt?

Jag hade inte skickat att exet skulle döda i alla fall.
Citera
2022-01-19, 15:23
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligens
Jag hade inte skickat att exet skulle döda i alla fall.

Nej, det förstår jag. Nu skickade Lind iofs inget sådant direkt uppmaning till Vrågård heller. Men det hon skrev var illa nog förstås.

Men det var inte det frågan gällde, utan om det är konstigt att vara råförbannad och vräka ur dig att vederbörande är värdelös om din flickvän/pojkvän är otrogen?
Citera
2022-01-27, 10:20
Medlem
Intelligenss avatar
Citat:
Nej, det förstår jag. Nu skickade Lind iofs inget sådant direkt uppmaning till Vrågård heller. Men det hon skrev var illa nog förstås.

Men det var inte det frågan gällde, utan om det är konstigt att vara råförbannad och vräka ur dig att vederbörande är värdelös om din flickvän/pojkvän är otrogen?

Dock så hade jag inte (inte ens i tonåren) skickat strofer ur låttexter för att den jag var ihop med hade kysst någon. Visserligen brukar tonåringar tro att varje kärlek är den största som de ska vara med resten av livet, men det verkar som dessa två hade ett ganska osunt förhållande, levt i en bubbla där, där de isolerade sig från andra.
I detta fall så tror jag nog att hon var religiös spelade in, lättare att ha en mer svartvit syn på saker då.
Citera
2022-03-19, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligens
Jag minns när jag läste om detta mord i tidningar under tiden det begav sig. En av tidningarna (kan ha varit Aftonblaskan) visade de två dömdas sms-konversation där flickan ska ha övertalat pojkvännen att döda.

När min lillebror också läste vad flicken sms:at till sin pojkvän började han skratta och utbrast:
"Vad fan, det är ju för helvete Björn Rosenström!"
Sedan spelade han upp en Björn Rosenström-låt för mig som heter "Värdelös" och nog fan var vissa bitar likt.
"Glöm inte bort att du är värdelös! VÄRDELÖS! Ditt jävla svin"

Vad tror ni,? Bara en ren tillfällighet eller använde hon sig medvetet av Björn Rosenström för att bryta ner pojkvännen. Och ja vem vet, Helge Fossmo kanske manipulerade sin barnflicka med hjälp av Onkel Kånkel eller Eddie Meduza-musik.

Jisses båda har fel. Det är anton och affe. Värdelös heter den. Det var ett fjortisband som var sjukt populära just den tiden. " Glöm inte bort att du är värdelös VÄRDELÖS och illa omtyckt för du den du är är ditt jävla svin" Sjunger dom exakt som hon messa nån gång. Tänkte också på det när jag såg messet och lyssnade på dokumentären på p 3.
Citera
2022-03-19, 18:36
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plural69
Jisses båda har fel. Det är anton och affe. Värdelös heter den. Det var ett fjortisband som var sjukt populära just den tiden. " Glöm inte bort att du är värdelös VÄRDELÖS och illa omtyckt för du den du är är ditt jävla svin" Sjunger dom exakt som hon messa nån gång. Tänkte också på det när jag såg messet och lyssnade på dokumentären på p 3.

Tack för rättelsen. Det måste förstås vara den texten Lind citerar. Mitt fel.
Citera
2022-03-20, 02:37
Medlem
Citat:
Tack för rättelsen. Det måste förstås vara den texten Lind citerar. Mitt fel.

Nej orginalet är Björn Rosenström sedan gjorde Anton o Affe en låt med den textraden.

Så du hade nog rätt från början. Men kan vara från nån av låtarna.
Citera
2022-03-20, 02:53
Medlem
Bild på GM:

http://www.bilddump.se/bilder/20220320025141-2.71.116.153.jpg
Citera
2022-03-20, 03:19
Medlem
Toves Facebook ger intrycket av att hon lever ett rätt ensamt liv utan så stort socialt kontaktnät.

Finns ytterligare några bilder på henne där i vuxen ålder.

Gissar att många ungdomsvänner tagit avstånd från henne, men också att det blivit svårt med hennes förflutet att ta insiativ att skaffa vänner. Hon kan även pga mordet formats så det blivit svårt med det sociala. Depression, tillitsproblem osv. Hon har utseendet i alla fall.

Verkar vara lite av en knepig figur ändå.

Tim är ju ful som stryk men verkar lyckats skaffa tjej och barn.
Senast redigerad av 400Ben 2022-03-20 kl. 03:26.
Citera
2022-03-20, 03:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Plural69
Det är Björn Rosenström som gjorde originalet. Så jisses själv, bög.
Citera
2022-03-20, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Toves Facebook ger intrycket av att hon lever ett rätt ensamt liv utan så stort socialt kontaktnät.

Finns ytterligare några bilder på henne där i vuxen ålder.

Gissar att många ungdomsvänner tagit avstånd från henne, men också att det blivit svårt med hennes förflutet att ta insiativ att skaffa vänner. Hon kan även pga mordet formats så det blivit svårt med det sociala. Depression, tillitsproblem osv. Hon har utseendet i alla fall.

Verkar vara lite av en knepig figur ändå.

Tim är ju ful som stryk men verkar lyckats skaffa tjej och barn.
Kan du posta länkarna till deras Facebook?
Citera
2022-03-20, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feconicu
Kan du posta länkarna till deras Facebook?

https://www.facebook.com/bellvis93
Citera
2022-03-20, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
https://www.facebook.com/bellvis93

Är du absolut 100 att det är hon? Syskonbarn läste jag på fb har för mig inte tove att syskon när jag läste förhören. Kan ha fel dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in