Citat:
Du har precis blivit presenterad hur en ljuskälla kan upplysa ett föremål underifrån, trots att ljuskällan är högre belägen än föremålet. Något du tidigare sagt var omöjligt utan en kurva. Detta väljer du att avvisa för att du av någon anledning vill applicera den här effekten på alla ljuskällor i himlen, oavsett om de egentligen inte är jämförbara med den ljuskälla vi här diskuterar(solen), eller förhållandena vi diskuterar (en stark ljuskälla som belyser ett föremål underifrån genom tjock atmosfär längst med marken).
Du är för rolig.
Du är för rolig.
Och åter låtas du inte förstå något av det jag har skrivet.
Okey…
Intressant är att du i detta fallet accepterar miniatyrer, experiment där man använder tex lampor, föremål etc för att kontrollera om det går att efterlikna verkligheten.
Detta innebär alltså att du även accepterar andra former av experiment. Vad bra! Detta ska jag ha i åtanke i framtiden.
Men dom svar på detta inlägget: Jag har sagt det är omöjligt att solen belyser undersidan av molnen om solen är ovanför molnen på den platta modellen, helt korrekt. Och det är något som jag forsätter hävda, oavsett efter ha sett detta experiment.
Experimentet har t.o.m. gjort bevisen så mycket STARKARE att det är omöjligt. Och varför gör den lallande idiotens experiment bevisen starkare att det är omöjligt för solen att lysa under molnen när solen är ovanför molnen på den platta modellen undrar du?
Jo, förklaringen fick du just innan. Att påstå att atmosfären blir en kraftig lins kommer påverka exakt ALLT ljus som paketet igenom denna atmosfär. Och därför påverkas även stjärnornas ljus.
Och vi vet att i verkligheten så påverkas INTE stjärnornas ljus av denna påhittade atmosfär-lins på ett sådant sätt att solen kommer se lika stor ut från morgon till kväll, eller att ljuset skulle böjas så kraftigt att den kan plötsligt belysa undersidan av molnen.
Det är till 100% empiriskt bevisat och det är inget ens du kan låtsas att du inte förstår.
Citat:
Du fick presentat två filmer som visar att stjärnorna står helt stilla när kameran följer jordens rotation (eller i din värld: stjärnornas rotation). Kan du svara mig om du såg att stjärnorna rörde på sig väldigt mycket?
Om inte: Vad är då atmosfärens refraktion då enligt dig? Stor, liten eller väldigt liten?
Senast redigerad av Jazzil 2022-03-20 kl. 16:23.
Senast redigerad av Jazzil 2022-03-20 kl. 16:23.