Citat:
Ursprungligen postat av
BritneySpearsLove
Vad menar du? Om man kan se båten med en kamera så är det väl ett stort bevis på att kurvaturen inte existerar?
Det är så att jag inte tror mina egna ögon. Du förstår faktiskt inte poängen!
Citat:
Ursprungligen postat av
BritneySpearsLove
Kanske för att alla dessa områden har söder åt samma håll?
Du förstår ingenting. På en platt jord ligger söder åt olika håll på de olika kontinenterna och då måste varje kontinent ha sitt eget sydkors, men inte nog med det. Söderkorset står rakt söderut överallt mellan kontinenterna också. Den har använts för navigering sedan urminnes tider, och om jorden är platt måste det finnas många sydkors, men ingen har någonsin sett två samtidigt. Vet du att södra korset är en konstellation?
Citat:
Ursprungligen postat av
BritneySpearsLove
Bra fråga. Det går knappt några flyg alls på sydatlanten och south pacific. det blir mycket märkliga omvägar. Ännu längre söderut finns det ingen trafik alls. Nån kryssning som du snackar om. Hur många vet vart de åker? De kanske åker runt i cirklar.
Det går reguljärflyg direkt från Sydney till Santiago, från Johnnesburg till Perth och från Johannesburg till Sao Paulo. Alla dessa rutter har varit online så både du och jag har kunnat boka. Tror du att flygbolagen lägger ut rutter bara för att förvirra plattisar? Då hade deras ekonomi gått ganska fort. Sträckorna går direkt utan omvägar. På en platt jord ser de ut som en omväg, men på en glob är det den kortaste vägen. Ska vi försöka förklara det med storcirkel för en plattis igen? Nej, det får du ta reda på själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
BritneySpearsLove
Ja juste nu minns jag, med 200tusen vittnen varje år va? Sedan ändrade du dig. Men ljust dygnet runt är det väl i norra Sverige med. Så förstår inte vad det ska bevisa.
Alltså.... Med bevis så menar jag bevis. Indicier finns det gott om, och en teori kan efter 100år få en hel del såna. Du kan hitta lika mycket som stödjer tesen om tex olika sorters magi eller annat. Det är dock trots allt bara indicier. Jätte bra att du kan hitta 1000stycken. Det är väl en indikation på att jorden är rund. Det är dock ej bevisat.
Nu är det ju så att dessa indicier inte är så bra tycker jag. Varför kan du inte komma med ett endaste enkelt exempel eller experiment?
För att testa detta så måste man åka till Antarktis, hur många har gjort det? Hur många vet att de faktiskt är på Antarktis? Du har ju inte gjort något av dessa experiment själv. Du har läst det i en bok. Nu återupprepar du det för mig. Sedan slår du på stora trumman. Lugn lille gosse, jag har också lärt mig det där.
Kom med nånting som man faktiskt kan testa och mäta. Den vetenskapliga metoden.
När sa jag 200 000 varje år? Du ljuger till och med ungefär. 40-50 000 har rest med kryssningsfartyg till Antarktis varje år. Alla förväntar sig att det ska vara ljust dygnet runt, och det är det, och kryssningarna arrangeras varje år av många olika operatörer. Naturligtvis vet alla att de är i Antarktis. Var skulle de annars vara när de startade från Ushuaia i Argentina och reste söderut? Jag har aldrig läst det i en bok, men både du och jag kan anmäla oss till en kryssning. Du kan låna pengar av mamma, så du kan mäta och testa allt du kan. Att det är ljust i norra Sverige beror på att jorden är rund och att solen därför aldrig går ner norr om polcirkeln. Att det är likadant på andra sidan jordklotet är ett utmärkt bevis på att jorden är rund även där.
Citat:
Ursprungligen postat av
BritneySpearsLove
Annars kan jag säga :
Det finns tusentals präster som säger att jorden är platt. Enbart du att alla fom är betalda lögnare? Det står i Bibeln, den är 2000år gammal. Menar du att 2000 år gammal vetenskap inte stämmer? Man har vetat det i alla tider! Haru inte läst
Revelation 7:1, states: “And after these things I saw four angels standing on the four corners of the earth, holding the four winds of the earth, that the wind should not blow on the earth, nor on the sea, nor on any tree”.
Det står ju att 4 änglar står på de 4 hörnen!? Eller vadå menar du att änglarna inte står där eller? Hahaha du är ju knäpp! Hihihi!
Tusentals präster? Bevisa att det är sant. Det finns inte ett enda ställe i Bibeln som säger att jorden är platt, men det finns några idioter som tolkar skrifterna på det sättet. Kan du bevisa att 2000 år gammal "vetenskap" är korrekt. Vet du något om kunskapsnivån vid den tiden? Jag antar att du hadda passad perfekt in i det vetenskapliga miljön för 2000 år sedan.
Jag har länge misstänkt att du är ett troll. Nu är jag övertygad. Det går inte att vara så dum.