2022-03-19, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
There’s more for our reborn media sleuths to investigate. Mr. Bobulinski provided these pages with documents showing Hunter was looking to use the Biden name to profit from a business deal with a Shanghai-based company with ties to the Chinese government.

One May 2017 “expectations” email from Hunter associate James Gilliar shows Hunter receiving 20% of the equity in the venture, with another “10 held by H for the big guy.” Mr. Bobulinski says the “big guy” is Joe Biden. To this day the Bidens have not had to explain their business arrangement.
https://www.wsj.com/articles/all-the-news-thats-finally-fit-to-print-hunter-biden-laptop-new-york-post-new-york-times-joe-biden-1 1647637814

Så Joe Biden har alltså använt sin crack-rökande och sexmissbrukande son till att samla in pengar till familjen och Joes bankkonto. Det hela är avslöjat, bevisat och väl dokumenterat. Det hela utreds numera av en grand jury. Vi kan räkna med en rejäl exponering av denna korrupta familjs förehavanden om midterms går vägen.

Det verkar även som om etablerad media förstår att Biden är helt fel person på sin plats och att även de börjar oroa sig för hans inrikes- och utrikespolitiska misstag. Det är svårt att vara demokrat när man tankar bilen i USA, eller när man ser sina pensionsbesparingar gå upp i rök. Än svårare är det nog för journalisterna att försvara sina underliga lögner inför familj och vänner.

Nu blir du så exalterad igen, att du kissar på dig. Du vet ju att Hunter Biden endast stått under utredning i ett skattemål. Dvs att han inte skulle betalt tillräckligt med skatt för sina intäkter från utländsk affärsverksamhet.

Nu har han ju dessutom betalt in över 1 M dollar i detta skattemål för att förekomma ett ev. utslag om att mer skatt skatt inbetalad.

”Hunter Biden paid off his tax liability after disclosing in 2020 he was under federal probe into his "tax affairs," people familiar with the issue told The New York Times, while investigators continued to look into his international business dealings.”

https://thehill.com/blogs/blog-briefing-room/news/598635-hunter-biden-paid-off-tax-liability-amid-ongoing-grand-jury

När det gäller en kommande utredning i Kongressen så vet du ju att detta inte kommer att ske. Att kongressen skulle utreda en privatperson, som aldrig innehaft ett offentligt uppdrag, för en näringslivsaffär träffad mellan två, eller fler privata företag, kommer ett aldrig att ske. Dom har helt enkelt inte jurisdiktion över detta. Om det finns något misstänkt i dessa affärer kommer det att utredas av polismyndigheterna, mest troligt då FBI. Men dessa har ju redan utrett Hunter Bidens laptop och kommit fram till att det inte finns några bevis för brottslig verksamhet.

Du är som vanligt ute i ogjort väder Japhy.
Citera
2022-03-19, 12:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
För att återgå till min frågeställning :mot bakgrund av dagens rapportering, så är New York times fake news eller inte?
Med tanke på att äktheten i laptoppens mail sedan länge är fastställda bortom allt rimligt tvivel, så måste man säga att NYT, även om det är två år för sent, faktiskt talar sanning den här gången, i motsats till deras tidigare medvetna lögner i samma fråga.

Att NYT ljög om detta innan valet berodde givetvis på deras agenda, som då enbart handlade om att få bort Trump. Att man nu väjer att göra en helomvändning beror sannolikt på att detta passar in i en annan agenda. Vilken agenda det rör sig om den här gången återstår att se, men det bådar inte gott för Biden.

Att NYT nu talar sanning om detta ämne ändrar givetvis inte vad dom publicerat tidigare. Jag fattar att du i din efterblivna föreställningsvärld tror dig skapa en fälla där du kan skrika "Haha NYT är alltså inte fake news". Som om mellanstadieretorik på ett svenskt nätforum skulle ändra karaktären på USA-media.
Citera
2022-03-19, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Din enda debatteknik är att skrika om Trump hela tiden & ge alla dina motståndare någon slags kollektiv skuld för Trumps alla inbillade brott.
OK, det gör mig ledsen att du inte gillar att läsa det jag skriver. Men du går OT.
Här är några frågor du gärna får hjälpa mig få svar på.

1)Hur stor är chansen att tre olika bärbara datorer drabbas av vattenskador samtidigt?

2)Hur stor är chansen att återställa data från en ssd (som inte säkerhetskopierats i iCloud) från 3 datorer? Känns hopplöst

3)Mycket få personer som äger 3 bärbara datorer och minst 2 iPhones väljer att inte lägga på 100 dollar och köpa Applecare. De flesta reparationer är då gratis och en lånedator ges
Att gå till en obehörig verkstad gör garantin ogiltig. Märkligt..

4)Det finns minst ett dussin Apple Stores bara i LA . Jag tvivlar på att Hunter Bidens första tanke var att undvika att få en gratis Apple care service och sedan bestämma sig för att flyga 3000 miles bort till en icke auktoriserad verkstad. Kånkandes på 3 laptops.

5)Återigen tvivlar jag på att hans första instinkt var att ta sina tre bärbara datorer till en icke auktoriserad verkstad som drivs av en blind man på andra sidan landet.

6)vem lämnar in sina 3 dyra MacBooks utan att be om ett kvitto?

7)Reparationsverkstadskillen har ingen video eller fotografering eller andra bevis för att Hunter Biden lämnade in 3 bärbara datorer. Stämmer detta fortf?

8) Rudey kontaktades av FBI som varnade honom för att undvika en rysk agent. Stämmer detta fortf?

9)Ingen kan redogöra för chain of custody-kedjan för de bärbara datorerna efter att de påstås ha hamnat i den blinda killens verkstad.
Stämmer detta fortf?
Senast redigerad av seppolundgren 2022-03-19 kl. 13:34.
Citera
2022-03-19, 13:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
OK, det gör mig ledsen att du inte gillar att läsa det jag skriver. Men du går OT.
Här är några frågor du gärna får hjälpa mig få svar på.

1)Hur stor är chansen att tre olika bärbara datorer drabbas av vattenskador samtidigt?

2)Hur stor är chansen att återställa data från en ssd (som inte säkerhetskopierats i iCloud) från 3 datorer? Känns hopplöst

3)Mycket få personer som äger 3 bärbara datorer och minst 2 iPhones väljer att inte lägga på 100 dollar och köpa Applecare. De flesta reparationer är då gratis och en lånedator ges
Att gå till en obehörig verkstad gör garantin ogiltig. Märkligt..

4)Det finns minst ett dussin Apple Stores bara i LA . Jag tvivlar på att Hunter Bidens första tanke var att undvika att få en gratis Apple care service och sedan bestämma sig för att flyga 3000 miles bort till en icke auktoriserad verkstad. Kånkandes på 3 laptops.

5)Återigen tvivlar jag på att hans första instinkt var att ta sina tre bärbara datorer till en icke auktoriserad verkstad som drivs av en blind man på andra sidan landet.

6)vem lämnar in sina 3 dyra MacBooks utan att be om ett kvitto?

7)Reparationsverkstadskillen har ingen video eller fotografering eller andra bevis för att Hunter Biden lämnade in 3 bärbara datorer. Stämmer detta fortf?

8) Rudey kontaktades av FBI som varnade honom för att undvika en rysk agent. Stämmer detta fortf?

9)Ingen kan redogöra för vårdkedjan för de bärbara datorerna efter att de påstås ha hamnat i den blinda killens verkstad.
Stämmer detta fortf?
Allt det där får du fråga NYT som nu har bekräftat att mejlen är äkta. Att en crackmissbrukare inte har koll på sina prylar är inte så konstigt. Men hur själva läckan gått till kan jag givetvis inte veta & det saknar dessutom betydelse. Det viktiga är att innehållet som avslöjats är äkta. Ett innehåll som implicerar Joe Biden i tveksamma affärer, som dessutom involverar Ukraina.

Som svar på din kommande fråga: Nej jag tänker inte sitta & googla fram mejlen åt dig, det får du klara själv.
Citera
2022-03-20, 02:58
Bannlyst
Citat:
Allt det där får du fråga NYT som nu har bekräftat att mejlen är äkta. Att en crackmissbrukare inte har koll på sina prylar är inte så konstigt. Men hur själva läckan gått till kan jag givetvis inte veta & det saknar dessutom betydelse. Det viktiga är att innehållet som avslöjats är äkta. Ett innehåll som implicerar Joe Biden i tveksamma affärer, som dessutom involverar Ukraina.
Som svar på din kommande fråga: Nej jag tänker inte sitta & googla fram mejlen åt dig, det får du klara själv.
Varje gång jag ställer en kritisk fråga så väcker jag 9åringen i dig. Det finns en bok om sekter jag skulle vilja tipsa dig om , men det tar vi senare.
Jag menar på att det är rätt uppenbart vad som pågår.
Från att först påstå att NYT inte har någon bäring för din tro på vad som är sant eller falskt , så proklamerar du nu stolt att Hunter Bidens brev är äkta. Därför att NYT autentiserat dem. Tidningen som inte har någon som helst bäring på ditt liv har plötsligt det nu,men bara lite grann. Ungefär som att öppna grinden och släppa förbi en eller två sanningar och sedan stänga för grinden igen när obekväma sanningar dyker upp. Som det faktum att Hunter Biden <Jard,Ivankas 630milj dollar under tiden de var regeringsanställda.

Det första ordet jag tänker på är ifall du lägger ett större etos på NYT än på låt oss säga Gateway Pundit ( i sin rapportering om hunter bidens laptops)
Rak fråga. Rakt svar tack.
Fråga 2: Har Gateway Pundit haft fullträff i sin rapportering om Hunter Bidens laptops,enligt dig?
Har de publicerat en rättelse i händelse av att de haft fel?
Har de primärkällor i sin rapportering?
Inga "jag skiter i vilket,svar" för det är enormt halt och du gör allt för att inte tvingas anta en hållning i denna fråga, av rädsla för att kunna bli påmind om det i ett framtida scenario där jag återigen påminner om "ert" hyckleri. Hycklare hela bunten. Menar det verkligen. Jag står fast vid min åsikt om er som incel män utan framtidsutsikter eller HP.
OfT:Varför skriver du inte bara som det är så att jag kan begrava detta tema för all framtid.
Ni vet ju att ni ljuger och att jag får DM av den andra stollen här, är väl för att jag påtalar det uppenbara i att något det är motsägelsefullt att kalla något för fake news/enemy of the people, samtidigt som man förlitar sig på deras autentisering för all framtida relevans av politiska nyheter.
För samtida relevans: Förra veckan var det ingen som talade om Hunter Bidens emails.
Idag gör alla på delforumet det. Gissa varför?

Några fler frågor om Hunter Bidens Laptops

Giuliani spelade en central roll i detta arbete. I slutet av 2018 tipsar Lev och Igor honom om att Biden, som vicepresident flera år tidigare hade pressat Ukraina till att sparka en åklagare,därför att de trodde att han utredde ett företag som Hunter Biden var styrelseledamot för.

Den 12 april lämnades de bärbara datorerna in till Mac Isaacs datoraffär. Mac Isaac är alltså blind och kunde inte identifiera Hunter Biden genom att se honom. En av de bärbara datorerna bar dock ett klistermärke för Beau Biden Foundation, en stiftelse som är tillägnad Hunters avlidne bror.

Någon gång i mitten av denna månad lämnade Hunter Biden Burismas styrelse. Förmodligen var han vid den tidpunkten medveten om att frågor ställdes om hans roll. Om inte, blev det mycket tydligt den 1 maj, när New yorkTimes(Fake news media enemy of the people) lyfte upp Burisma-frågan i sin rapportering.
Under tiden hade Volodymyr Zelensky valts till Ukrainas president, och försök att pressa honom att tillkännage en utredning av Biden inleddes. I början av maj 2019 planerade Giuliani en resa till Ukraina för att gräva fram information som kunde skada Biden - en plan som någon i vita huset läckte till pressen för att sabotera för Giuliani. Någon i Trumps vita huset. Efter ett brett ramaskri skrotades resan. Men signalen var skickad: Giuliani sökte information som var skadlig för Biden.

Senare samma månad tror jag att Ryska GRU eller FSB började hacka Hunter Bidens Icloud konton.
Jag tror inte en chans på att en blind snubbe satt och skrollade genom 3 vattenskadade laptops utan att ens ge datorägaren kvitton på sin inlämning.
Å ena sidan har ryssarna visat prov på sina hackingkunskaper - en del av e-postmeddelandena är autentiska och nu menar alla Sektföljare på team MAGA att de hittat ett reparationskvitto med en signatur som liknar hunters vilket är bullshit. Å andra sidan är historien mer än farsartad, den är absurd. Är detta det bästa som Donald,Rudy,Putin kunde komma med? Ja, det räcker för Breitbart och gateway-folket, men allvarligt talat, ingen normalt funtad person går på dessa lögner.
Jag tycker att det är skrattretande att någon bryr sig om Hunter Biden. Han är varken nu eller har aldrig varit anställd av USA:s regering eller rådgivare till presidenten. Till skillnad från Ivanka och Jareds otroligt korrupta beteende. Till skillnad från Don Jr som bevisligen ljög för senatens utredare. Och till skillnad från Jared kushner som avslöjats med så många olika utländska bankkonton och anonyma brevlådeföretag att FBI vägrade ge honom security clearance. Tills daddy trump skrev en executive order dvs.
nettoresultat: Jared och Ivanka deklarerade en inkomst på 630milj dollar under tiden de var offentligt anställda och jobbade för staten.
Frågor på det? självklart inte..

Istället hör jag ylanden om "Men...hans emails,hans laptop"
Och inget av detta betyder något för den som inte vill se på verkligheten objektivt. speciellt inte de clowner som tuggar i sig allt från alt-right källor. Och sedan har mage att projicera på andra att de ska sluta läsa NYT och istället förlita sig på sektmedia.

Drömscenariot: Ifall FBI överlämnar sina fynd till Senate intelligence committee som sedan rekommenderar en impeachemant så hade det i I Joes fall varit kanon med en sådan i 2023 för när han frias av senaten så kommer hans approval ratings att bumpas högt. Inför Primary season

Låt mig avsluta med följande. Egentligen vill jag inte ingå debatt med någon av de personer jag betraktar som den faktaresistenta-sekten. Om ni uppfattar mig som kontaktsökande eller ivrig att få debattera era fynd så är det ett missförstånd. Jag betraktar er på samma sätt som när man kör förbi en trafikolycka på motsatt fil, dvs jag tar en titt och konstaterar att ni varit klantiga och rör mig sedan vidare. Det ger mig väldigt lite att plocka isär era argument och det enda mervärde jag finner är att kalla er för sektföljare,incels,clowner,och får.
Ni är förmodligen trötta på att argumentera med en 24åring utan livserfarenhet så jag vore därför tacksam om ni kunde ignorera mina inlägg. Vh
Citera
2022-03-20, 11:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Från att först påstå att NYT inte har någon bäring för din tro på vad som är sant eller falskt , så proklamerar du nu stolt att Hunter Bidens brev är äkta. Därför att NYT autentiserat dem. Tidningen som inte har någon som helst bäring på ditt liv har plötsligt det nu,men bara lite grann.
Mejlen blir givetvis inte mer objektivt sanna för att NYT autentiserar dom. Mejlen är sedan länge helt autentiserade & inget tvivel råder om äktheten.

Men givetvis är det politiskt intressant att ställa sig frågan varför NYT hela tiden hävdat att allt är falskt & en rysk påverkanskampanj. Till att plötsligt en dag verifiera äktheten. Det är det som är den intressanta frågan att fundera på. Varför tvärvänder NYT & varför gör dom det nu?

Varför man ursprungligen ljög var givetvis för att Biden hade varit rökt om allmänheten fått reda på detta i valrörelsen. Men varför man tvärvänder nu återstår att se, men det är givetvis inte av en slump.

Även om många är starkt kritiska till den propaganda som NYT är en del av, så kan givetvis ingen förneka deras omfattande påverkan över delar av befolkningen & det offentliga samtalet. Du & andra i detta subforum tar in hela er världsbild från NYT & liknande media och nu kämpar ni med att det ni tidigare blev tillsagda att tro på plötsligt inte stämmer längre.

Att du & ett antal andra psykiskt instabila i tråden kämpar med era interna demoner & er kognitiva dissonans över att ni blivit lurade, det får ni ta upp med era terapeuter. Ditt övriga dillande har inget med trådämnet att göra så det lämnar jag därhän.
Citera
2022-03-20, 11:55
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vilka politiska påverkningar skulle detta ha på Amerikansk politik?
Undrar lite då jag inte ser det allra minsta sker på det politiska planet i Amerika ens alls.
Så kan du utveckla detta?
Nej, eftersom ingenting har hänt under 3+ år av konstant och frenetiskt kampanjande från republiQanernas olika propaganda-minareter så får man helt enkelt anse den här nyhetsankan helt och fullständigt avfärdad!
https://boingboing.net/2020/10/21/the-right-wing-outrage-over-the-hunter-biden-nothingburger-is-a-tried-and-true-propaganda-tactic.htm l
Citat:
The right-wing outrage over the Hunter Biden nothingburger is a tried-and-true propaganda tactic
https://www.forbes.com/sites/sethcohen/2020/09/26/the-truth-about-hunter-biden---and-why-republicans-are-so-disappointed/
Citat:
The Truth About Hunter Biden — And Why Republicans Are So Disappointed
The biggest revelation of the report? That it doesn’t make any credible, evidence backed accusations that Hunter Biden undertook any illegal activities.

At all.

Och "barnporren", som än så länge enbart existerat i Runk-Rudys ägo, får man också klassa som en desperat sista-utväg för sekten...
https://slate.com/news-and-politics/2020/10/republicans-baseless-pedophilia-accusations-explained.html
Citat:
Why Republicans Have Become Obsessed With Accusing Their Opponents of Pedophilia.

Men kommer de villiga idioter som fortsätter det här (FB) Konspirationer och alternativa teorier-tramset någonsin kunna erkänna det?
Citera
2022-03-20, 11:56
Medlem
Citat:
Mejlen blir givetvis inte mer objektivt sanna för att NYT autentiserar dom. Mejlen är sedan länge helt autentiserade & inget tvivel råder om äktheten.

Men givetvis är det politiskt intressant att ställa sig frågan varför NYT hela tiden hävdat att allt är falskt & en rysk påverkanskampanj. Till att plötsligt en dag verifiera äktheten. Det är det som är den intressanta frågan att fundera på. Varför tvärvänder NYT & varför gör dom det nu?

Varför man ursprungligen ljög var givetvis för att Biden hade varit rökt om allmänheten fått reda på detta i valrörelsen. Men varför man tvärvänder nu återstår att se, men det är givetvis inte av en slump.

Även om många är starkt kritiska till den propaganda som NYT är en del av, så kan givetvis ingen förneka deras omfattande påverkan över delar av befolkningen & det offentliga samtalet. Du & andra i detta subforum tar in hela er världsbild från NYT & liknande media och nu kämpar ni med att det ni tidigare blev tillsagda att tro på plötsligt inte stämmer längre.

Att du & ett antal andra psykiskt instabila i tråden kämpar med era interna demoner & er kognitiva dissonans över att ni blivit lurade, det får ni ta upp med era terapeuter. Ditt övriga dillande har inget med trådämnet att göra så det lämnar jag därhän.

Varför spelar det någon roll om några mejl är äkta eller inte? Det är väl bevis för brott som man vill och och sen i ett senare skede en rättegång?
Citera
2022-03-20, 12:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Nej, eftersom ingenting har hänt under 3+ år av konstant och frenetiskt kampanjande från republiQanernas olika propaganda-minareter så får man helt enkelt anse den här nyhetsankan helt och fullständigt avfärdad!
https://boingboing.net/2020/10/21/the-right-wing-outrage-over-the-hunter-biden-nothingburger-is-a-tried-and-true-propaganda-tactic.htm l

https://www.forbes.com/sites/sethcohen/2020/09/26/the-truth-about-hunter-biden---and-why-republicans-are-so-disappointed/

Och "barnporren", som än så länge enbart existerat i Runk-Rudys ägo, får man också klassa som en desperat sista-utväg för sekten...
https://slate.com/news-and-politics/2020/10/republicans-baseless-pedophilia-accusations-explained.html

Men kommer de villiga idioter som fortsätter det här (FB) Konspirationer och alternativa teorier-tramset någonsin kunna erkänna det?
Så dina tidigare inlägg där du avfärdade allt om laptoppen som konspirationsteorier & rysk propaganda skall vi nu alltså bortse från?
Citera
2022-03-20, 12:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Varför spelar det någon roll om några mejl är äkta eller inte? Det är väl bevis för brott som man vill och och sen i ett senare skede en rättegång?
I frågan om brott & åtal så är väl äktheten på bevisen väldigt avgörande.
Citera
2022-03-20, 12:05
Medlem
Citat:
I frågan om brott & åtal så är väl äktheten på bevisen väldigt avgörande.

Nej, det krävs ju att en åklagare åtalar för brott, alltså en rättegång.

Mejl kan ju vara äkta men fullständigt långt från verkligheten och alltså inte ses som ett bevis för något brott. Någon måste ta detta vidare. Detta var väl ändå länge sen detta kom fram? Det är som att om det inte gick att kasta skit på Joe Biden så att han inte skulle bli vald, så tappade man intresset för det? Det är ju lite synd om det nu faktiskt begåtts brott.
Citera
2022-03-20, 12:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush

Man har sedan länge insett att de tror sig säga nått med Hunter, men kan Hunter vara mer irrelevant för all existerande politik?

Men vi vet det inte handlar om politik, men vad det handlar om är det ingen som vet, inte ens de själva och det finner jag lite komiskt faktiskt, elelr rätt så extremt komiskt är väl mer rätt uttryckt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in