2022-03-19, 21:52
Medlem
ingen som fortfarande tror på min tes att helena vinner.

gjort ett par trådar. där man blivit muppad av nyreg med telia ip.
telia/tv4

styrkte den med att inget oddsbolag där man kan spela på allt, tog bort just den grenen,
Citera
2022-03-19, 22:00
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfafarsan
Jämfört med Australian Masterchef (sänds på TLC)
Är det sjukt låg nivå i Sverige.
Både på deltagare och produktion.

Skulle gissa på att TLC har mera pengar än TV4 och att TLC därför kan lägga mera pengar på programmet och att produktionen därför blir bättre.
Citera
2022-03-19, 23:07
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Skulle gissa på att TLC har mera pengar än TV4 och att TLC därför kan lägga mera pengar på programmet och att produktionen därför blir bättre.
Då kunde dom ju skitit i den där meningslösa resan till Maldiverna och lagt pengarna på något som liknar kvalite istället. Jag följer Australien och det är en klass för sig. Med stirrögat som deltagare blev helt plötsligt vinkärringen lite snyggare.

Fattar inte vad dom hittar dessa amatörer till hemmamatlagare som inte är ett dugg bättre än genomsnittet av svenska folket. Tom, han med långa ballen ser riktigt obekväm ut och verkar helst inte vilja vara där. Han står alltid med armarna i kors och ser helt förskräckt ut. Hoppas att kinesen eller Adam vinner men det gör nog stirrögat. Hon är visst kompis med vinkärringen har jag läst nånstans. Därför kommer hon undan med allt hela tiden. Lägg ner allt som har med TV4 att göra då det bara är skit dom serverar. Precis som den vidriga såpan Farmen.
Senast redigerad av ziggarillen 2022-03-19 kl. 23:23.
Citera
2022-03-20, 10:27
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hecules
TV4 är inte så klipska direkt så skulle inte förvåna mig om de gör samma miss för annars varför skulle just hon få vara med i tv4-nyhetsmorgon matlagning och få den tiden i rampljuset.

Skulle vara mer förståeligt om tjejen som kom från Ukraina skulle få stå där och laga mat och prata lite om hur henne och hennes familj påverkas av kriget för att visa solidaritet från tv4 håll

Nej, även kinesen var med i Nyhetsmorgon och lagade mat. Och nej, Anja behöver inte alls vara med bara för att hon är från Ukraina, matlagning har ingenting med politik att göra. Hon är en okänd kvinna som lagar mat, hon är inte politisk kommentator.
Citera
2022-03-20, 10:28
Medlem
fonders avatar
Reagerade ni också på att storvuxna män och kvinnor stod och grät och sa mamma pappa som om de vore barn bara för att de fått brev? Blir folk dummare i TV eller vad är det? Jag hade inte gråtit för att jag fått ett brev.
Citera
2022-03-20, 10:46
Medlem
En trend som pågått i några år nu och kommer från USA. Blir bra tv att visa dramatik genom ilska och gråt. I Sverige blir det mest gråt, vilket produktionerna skapar med olika metoder. Ligger en förväntan över deltagare i dokusåpor och flesta tv-produktioner att visa känslor. Tittar man på första säsongerna av ”Så mycket bättre” gräts det inte lika mycket som idag. Eller i Farmen osv.
Citera
2022-03-22, 18:19
Medlem
fonders avatar
Hatet mot Helena i Sveriges Mästerkock: "Mardrömmar av mina ögon"

Hon är aktiv i flera sociala kanaler där hon delar med sig av matinspiration och dans, men i kommentarsfältet varvas lyckönskningar och kärleksfulla ord med hat. Till slut fick hon nog och valde att bemöta näthatet i en video på TikTok:

"Hej allihopa som uppenbarligen får mardrömmar av mina ögon. Alltså på riktigt, det pågår ett krig, DET kan man få mardrömmar av", säger Sveriges Mästerkock-Helena och fortsätter:

"Jag tycker ni ska vara stolta över hur ni ser ut, för jag är stolt över hur jag ser ut. Mästerkocken, det är en tävling om mat, inte utseende. Over and out."
Citera
2022-03-22, 22:14
Medlem
Jonipoons avatar
Vem är näst på tur att åka hem nu då?

Känns väl ganska självklart att det blir Sebbe som ryker nu först på onsdag, men efter det kan det hända vadsomhelst. Jag ser både Jimme och Adam som värdiga vinnare även om jag såklart hoppas på Adam, men förhoppningen är att det blir de två som möter varandra i en final. Om Helena tar sig till final så kommer jag slita av mig mitt hår.
Citera
Dr Kings avatar

Moderatormeddelande

Postat av Dr King 2022-03-23, 13:52
Moderator
Spoilertag skall användas när man avslöjar saker om programmet innan avsnittet har sänts på TV4.

För Mästerkocken VIP använd denna tråd (FB) Sveriges mästerkock V.I.P

/Moderator
Senast redigerad av Dr King 2024-05-01 kl. 21:31.
2022-03-23, 20:04
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder

Hon är aktiv i flera sociala kanaler där hon delar med sig av matinspiration och dans, men i kommentarsfältet varvas lyckönskningar och kärleksfulla ord med hat. Till slut fick hon nog och valde att bemöta näthatet i en video på TikTok:

"Hej allihopa som uppenbarligen får mardrömmar av mina ögon. Alltså på riktigt, det pågår ett krig, DET kan man få mardrömmar av", säger Sveriges Mästerkock-Helena och fortsätter:

"Jag tycker ni ska vara stolta över hur ni ser ut, för jag är stolt över hur jag ser ut. Mästerkocken, det är en tävling om mat, inte utseende. Over and out."
Har hon inte tänkt på att hennes ögon skulle kunna användas i krig som vapen för att ge motståndarsidans män mardrömmar
Både svenska Totaltförsvaret och Putin lär vara intresserade av att vara först med å lägga händerna på (eller över!) Helenas 2 talanger
(dvs ögonen)...som kokerska & matmor alltså!
Vilken smickrande bild till vänster https://nyheter24.se/noje/tv/1006616...r-av-mina-ogon dom har valt en bild över hur hon ser ut när hon sover för att skära ner på mardrömmarna

Vi kollar inte i afton, tjejerna är för osnygga, räcker med att kolla sista minuten när Adam ska krönas (edit: det är visst 2 program fram tills det ögonblicket (Helena) jag längtar så mycket att jag framåtspolade tiden)
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-03-23 kl. 20:32.
Citera
2022-03-23, 20:32
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder

Hon har helt rätt, det pågår ett krig som man kan få mardrömmar av. Det är bland det värsta som hänt i krig som vi födda på 80-talet kan komma ihåg tror jag. (lite beroende på när under 80-talet man föddes så klar)

Men om hon skulle säga åt Putin att dra tillbaka sina styrkor från Ukraina skulle han inte våga göra något annat efter att ha möt henne ansikte mot ansikte. Hon är fan läskig.

Men hennes mat är helt klart god vilket är det som räknas i den här tävlingen. Oavsett hur hon ser ut är hon helt klart en bra kock. Marcus och rästen av domarna vet nog vad de gör.
Citera
2022-03-23, 20:38
Medlem
picapicans avatar
Hur kan man inte ha ätit Budapestbakelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in