2021-04-07, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Khalifa

https://yespunjab.com/wp-content/upl...ia-Khalifa.jpg

Ok, då är jag med. Ja de var ju klart lika. Och med ”kom ungen” menade du kom igen. Utrett.

Kan vi nu i stället ägna oss åt matporren!

Vem hejas det på tex? Vem leder hittills?
Citera
2021-04-07, 20:36
Medlem
DyslexiKungens avatar
Ayla skulle se fin ut i nyhetsmorgon, när hon lagar Surf and Turf sen
Citera
2021-04-07, 20:40
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Ok, då är jag med. Ja de var ju klart lika. Och med ”kom ungen” menade du kom igen. Utrett.

Kan vi nu i stället ägna oss åt matporren!

Vem hejas det på tex? Vem leder hittills?

Haha då förstår jag förvirringen, fattade inte varför andra snubben snackade om barn . Redigerat nu.

Ser jämt ut, desserten blir nog avgörande.
Citera
2021-04-07, 20:49
Medlem
Risken att glömma andas är i det närmaste obefintlig - det är ju en reflex

Varför måste de visa när Miffa äter? Hon liksom suger i sig allting som en myrslok eller något.

"Hur jobbar du med kakan nu?"

"Ja, jag har gjort en smet här och så tänkte jag att jag kör upp den i arslet tillsammans med en apelsin och ser vad som händer".

Dessutom heter det "Bomb Alaska" och det lagades i Masterchef Australia också

Surf'n'turfen med hummerröven såg riktigt god ut, förutom gräslöksstrået som inte tillförde något.
Citera
2021-04-07, 20:50
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Har hört talas om surf n turf men aldrig ätit.

Vilken typ av restauranger serverar sådant här och vad skall man i så fall prova?
Det är ofta typ hamnkrogen i Marstrand eller Torekov som kör med sånt. Dom brukar ha en post på menyn "surf´n´turf". Oxfilé och kräftstjärtar - 395 kr.
Citera
2021-04-07, 20:55
Medlem
Ayla gav Miffa sprit - hon vinner!
Citera
2021-04-07, 20:55
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Det är ofta typ hamnkrogen i Marstrand eller Torekov som kör med sånt. Dom brukar ha en post på menyn "surf´n´turf". Oxfilé och kräftstjärtar - 395 kr.

Tack inte så farligt dyrt om man skall äta det typ 1 gång vartannat år

Men låter riktigt gott

haha
Citera
2021-04-07, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Haha då förstår jag förvirringen, fattade inte varför andra snubben snackade om barn . Redigerat nu.

Ser jämt ut, desserten blir nog avgörande.

Nog är det jämnt alltid. Tippar Ayla, de drägglade över huvudrätten och applåderar desserten, ja de blir hon, ”smaksäker, genialiskt, bara att gratulera ” säger de nu..

Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
Risken att glömma andas är i det närmaste obefintlig - det är ju en reflex

Varför måste de visa när Miffa äter? Hon liksom suger i sig allting som en myrslok eller något.

"Hur jobbar du med kakan nu?"

"Ja, jag har gjort en smet här och så tänkte jag att jag kör upp den i arslet tillsammans med en apelsin och ser vad som händer".

Dessutom heter det "Bomb Alaska" och det lagades i Masterchef Australia också

Surf'n'turfen med hummerröven såg riktigt god ut, förutom gräslöksstrået som inte tillförde något.

Ett gräslöksstrå kan man ju alltid sätta i halsen.
Citera
2021-04-07, 20:58
Medlem
Jaha, då blir det alltså ytterligare en kokbok med asiatisk tema... Det finns ju nästan inga.
Citera
2021-04-07, 21:02
Hatar när jag har rätt

(FB) Sveriges mästerkock
Citera
2021-04-07, 21:08
Medlem
Värdig vinnare! Inte varit i en enda utslagstävling. Ayla dock ruskigt duktig också.
Citera
2021-04-07, 21:27
Medlem
bfjs avatar
Hmmm, fick en känsla vem som skulle vinna redan när Mischa gick och sågade hennes ingredienser till varmrätten.

Missade jag något i början eller missförstod jag? De skulle även laga till alla tidigare deltagare? Trodde de på något sätt skulle få smaka och väga in resultatet? Iaf höra lite kommentarer? Konstigt inslag i början???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in