Citat:
Ursprungligen postat av
VitRus
Jag håller med dig. Ordet "legosoldat" är felaktigt. Jag vet verkligen inte hur man korrekt ska namnge de svenskar som lämnar sina barn hemma och åker till Ukraina för att tillfredsställa sitt behov av att döda ryssar. Rensa inte. Det finns trots allt ryssar i Sverige. Varför inte döda i Sverige? Är det möjligt att vara rädd för straffansvar? Vet inte.
Exakt, då förstår du. De enda legosoldater som strider i Ukraina gör det på ryssmongolernas sida.
Hatet mot Ryssland var redan stort innan kriget och det har exploderat nu när de oprovocerat invaderade ett demokratiskt land som strävar efter frihet. Dessutom sitt anföll de sitt brödrafolk. När Ryssland sedan begår värre och värre övergrepp i Ukraina och bombar sjukhus, daghem, bostäder osv vilket gör det att många civila drabbas och då ökar hatet mot Ryssland och ryssmongolerna ytterligare.
Men behöver inte vara nazist för att vilja döda ryssar, det är det många som vill, men att det ska gå så långt som till fysiska attacker mot ryssar här i Sverige hoppas jag inte. De ryssar som bor här är inte hjärntvättade av Putins propaganda och skäms för det som händer i Ukraina nu.