2022-03-20, 09:07
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
De är väl främst tänkta att avskräcka USA från att komma nära med hangarfartyg.

Britterna färdigställde för några år sedan en helt ny generation hangarfartyg. Ett par år senare (vad jag såg) gjordes bedömningen att dessa sannolikt inte skulle kunna användas vid en eventuell konflikt med Ryssland, då dessa inte skulle kunna komma tillräckligt nära för det medhavda flygets aktionsradie. Så ja, ett bekymmer för försvarsalliansen därvidlag.
Citera
2022-03-20, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Ryssen och ukrainare är typ samma folk. Att ni överhuvudtaget skiljer dem åt så här bevisar hur naiv, blåögda och hjärntvättade ni är av media.

Framgår det inte för dig att det inte är så längre?
Citera
2022-03-20, 09:08
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitRus
Jag håller med dig. Ordet "legosoldat" är felaktigt. Jag vet verkligen inte hur man korrekt ska namnge de svenskar som lämnar sina barn hemma och åker till Ukraina för att tillfredsställa sitt behov av att döda ryssar. Rensa inte. Det finns trots allt ryssar i Sverige. Varför inte döda i Sverige? Är det möjligt att vara rädd för straffansvar? Vet inte.

Exakt, då förstår du. De enda legosoldater som strider i Ukraina gör det på ryssmongolernas sida.

Hatet mot Ryssland var redan stort innan kriget och det har exploderat nu när de oprovocerat invaderade ett demokratiskt land som strävar efter frihet. Dessutom sitt anföll de sitt brödrafolk. När Ryssland sedan begår värre och värre övergrepp i Ukraina och bombar sjukhus, daghem, bostäder osv vilket gör det att många civila drabbas och då ökar hatet mot Ryssland och ryssmongolerna ytterligare.

Men behöver inte vara nazist för att vilja döda ryssar, det är det många som vill, men att det ska gå så långt som till fysiska attacker mot ryssar här i Sverige hoppas jag inte. De ryssar som bor här är inte hjärntvättade av Putins propaganda och skäms för det som händer i Ukraina nu.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Dvs Ryssland verkar sakna luftherravälde.
Antalet ryska uppdrag med stridsflyg har stadigt minskar under den senaste veckan. Det säger väl något om den ryska förmågan, de vill inte riskera nedskjutning av ukrainskt lv.
Igår förlorade ryssarna två KA-52 Ahkp, förlusterna ökar stadigt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Och vad jag göra? Rysk media har ingen brådska av att behaga dig. Så jag försöker bara göra dig lycklig med.
Här hittade jag lite mer om de svenska nazisternas eventuella förstörelse (inte legosoldater):
Luftavfyrade missiler med hög precision slog ner mot utbildningscentret för specialoperationsstyrkor i de ukrainska väpnade styrkorna, där utländska legosoldater som anlände till Ukraina var baserade, nära bosättningen Ovruch, Zhytomyr-regionen. Över 100 specialstyrkor och utländska legosoldater förstördes
https://iz.ru/1307815/2022-03-20/vs-rf-nanesli-udar-po-baze-s-inostrannymi-naemnikami-v-zhitomirskoi-oblasti

Nu väntar vi på att svenska oberoende demokratiska medier ska bekräfta uppgifterna så snart som möjligt.
Citera
2022-03-20, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Många ryssar stödjer kriget och begår övergrepp mot civilbefolkningen, så att tycka synd om fångar som gnäller för att de är rädda att bli nackade är naivt.
Står de med vapen i hand så dödar, torterar, våldtar och rånar de försvarslösa civila med glädje.
Ryska förband har klara order om att skjuta på civila mål.
En död ryss är en bra ryss.
Hur fan vet du hur ordergivningen till ryska styrkor ser ut.
Detta blir bara värre och värre.
Citera
2022-03-20, 09:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Ryssen och ukrainare är typ samma folk. Att ni överhuvudtaget skiljer dem åt så här bevisar hur naiv, blåögda och hjärntvättade ni är av media.

Ena delen av detta ’typ samma folk’ bor i en nation, den andra i en annan.

Den tidigare har valt att oprovocerat anfalla den senare, som fått börja förvara sig.

Så, jo det är lätt att skilja dem åt. Ryssar/Ukrainare.
Citera
2022-03-20, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det e farligt att Polen och Estland verkar köra sitt egna race i syfte att utvidga kriget.

Jag misstänker att både estniska och polska politiker endast vänder sig till sin egen befolkning. De är fullt medvetna att det inte kommer något flygförbud. Det kan göra det om Ryssland till ex använder WMD eller angriper ett NATO-land.
Citera
2022-03-20, 09:13
Medlem
Tillssons avatar
NLAW i beslag - tyvärr bakom betalvägg.

Citat:
Ryska styrkor har beslagtagit flera västerländska vapen från Ukrainas armé. Däribland ett svensk-brittiskt raketgevär som nu används av proryska rebellstyrkor.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bGbERq/ryssland-svensk-brittiska-vapen-beslagtagna
Citera
2022-03-20, 09:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Hur fan vet du hur ordergivningen till ryska styrkor ser ut.
Detta blir bara värre och värre.
Fler ryssar till gödselstackarna, ryska armén får börja köra lite mer obligatorisk träning, många ser feta ut.

https://mobile.twitter.com/666_mancer/status/1505447486785265667
Citera
2022-03-20, 09:15
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Varför kommer det inga siffror om ukrainska förluster?

Ryssmongolerna verkar ha lite problem med informationsöverföringen. Enligt dom har tex endast knappt 500 ryska soldater dött.
Citera
2022-03-20, 09:16
Medlem
Termos99s avatar
At least 840 Ukrainian civilians killed since start of war: United Nations

At least 847 Ukrainian civilians, including 64 children, have been killed since the start of the war, according to the UN.

Their records include at least 1,399 civilians injured - 78 of them children.

The UN said most of the casualties were caused by shelling and airstrikes and the actual toll is much higher.

Wion
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in