• 1
  • 2
2022-03-20, 01:03
Medlem
videoinvests avatar
Med risk för att låta dum i huvet skriver jag detta. Jag är en van snusare (Grov portion). Jag tycker på nått sätt att den vanliga portionen är för torr. Reklam för vit portion säger att den ska rinna mindre men tycker inte vanliga rinner. Man får jobba me tungan för att hålla smaken igång haha. Tänkte därför att det är dags att prova lös, vilket jag aldrig gjort förut av nån anledning. Köpte en dosa Röda Lacket och snusat en halv dosa nu. Gissar att den blir typ dubbla storleken av en portion men känner ingen skillnad i nikotin. Känner att den inte rinner liksom. Helt sjukt eftersom alla småpojkar genom tiderna klagat på rinnet. Testat att köra samma princip med tungan och då blir ju smaken framträdande men känns mer som man käkar upp delar av snusen istället för att snusa den. Eller ska man svälja tobaken? En prilla smälter ner så jag automatiskt sväljer halva om man inte jobbat aktivt för att hålla upp den. Förstår att jag låter som en idiot men tackar ändå på förhand för coachning av nån van lössnusare. Grundfrågorna är väl rinner det för er eller slickar ni på den för att ”få igång den”? Rinner det mer om man kör in en klassisk nypa istället för att baka? Rinner finkornigt mer eller mindre? Bör man svälja själva snuset? (Inte hela prillan då utan det som kommer på tungan) Hoppas på att nån kan tycka det är kul att skola en framtida ”riktig” snusare istället för gnäll på hur novis jag är på ämnet
Citera
2022-03-20, 01:10
Medlem
Du kan ge upp jagandet efter en nikotinkick. Det är något man bara får i början av beroendet. Du kan köra upp snusen i röven och du kommer ändå inte få den känslan du vill.
Citera
2022-03-20, 01:10
Medlem
Kalk-Allans avatar
Det är inte så svårt baka ihop det och placera under läppen....
Citera
2022-03-20, 01:18
Medlem
videoinvests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Du kan ge upp jagandet efter en nikotinkick. Det är något man bara får i början av beroendet. Du kan köra upp snusen i röven och du kommer ändå inte få den känslan du vill.

Okej, det är visserligen inte de jag är ute efter. En klassisk nikokick som man fick när man rökte på skolgården i högstadiet. Antog bara att den skulle vara större med lös.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Det är inte så svårt baka ihop det och placera under läppen....

Nej det är inget problem. Frågan är huvudsakligen om de e meningen att svälja snuset. Kanske låter efterblivet men inte tänkt innan att man sväljer skulle svälja tobaken.
Citera
2022-03-20, 01:30
Medlem
Jo brukar bli att man sväljer lite beror på hur hårt du bakar prillan, hur stor den är. När jag började gjorde jag rätt små prillor men efter några år blir de större pga snusfickorna i "läppen", hur mycket det rinner beror lite på sort hur länge du har den inne, saliv osv.
Citera
2022-03-20, 01:31
Medlem
videoinvests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medusa12
svälj det!

Tack! När jag googlat svälja snus snackas det bara om hur man spyr av det så blev osäker. Men skönt att du skrev de så man slipper undra om man gör fel när man sväljer det haha
Citera
2022-03-20, 01:34
Medlem
videoinvests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Jo brukar bli att man sväljer lite beror på hur hårt du bakar prillan, hur stor den är. När jag började gjorde jag rätt små prillor men efter några år blir de större pga snusfickorna i "läppen", hur mycket det rinner beror lite på sort hur länge du har den inne, saliv osv.

Det vad det jag anade. Antar att en packad finkornig Röda Lacket rinner mindre än en ”levande” Grov.
Citera
2022-03-20, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av videoinvest
Det vad det jag anade. Antar att en packad finkornig Röda Lacket rinner mindre än en ”levande” Grov.

Körde finkornig men gick över mer till grov för att sedan byta till blöja. Så lös var något år sedan sist.
Citera
2022-03-20, 01:42
Medlem
Medusa12s avatar
Citat:
Tack! När jag googlat svälja snus snackas det bara om hur man spyr av det så blev osäker. Men skönt att du skrev de så man slipper undra om man gör fel när man sväljer det haha

Se till att inte svälja för mycket bara, endast det som rinner. Om det blir stora mängder så kan man nog må riktigt rissigt och kanske till och med spy.
Citera
2022-03-20, 01:43
Medlem
SkoterFreaks avatar
Ta en sipp vatten och gurgla runt lite i munnen så kommer det rinna sen, funkar alltid.
Citera
2022-03-20, 01:49
Medlem
videoinvests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medusa12
Se till att inte svälja för mycket bara, endast det som rinner. Om det blir stora mängder så kan man nog må riktigt rissigt och kanske till och med spy.

Nä precis, lär ju inte vara farligt dock för då hade många människor fått problem haha.

Citat:
Ursprungligen postat av SkoterFreak
Ta en sipp vatten och gurgla runt lite i munnen så kommer det rinna sen, funkar alltid.

Sånna tips från rutinerade man gillar!
Citera
2022-03-20, 01:53
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Röda lacken rinner fint, liksom grov. Definitivt på tiden att du går över till lössnus. Kör själv en riktig paj av snus i hela övre tandraden, sväljer inget snus även om den splittras ibland. Kan dock behöva ha vatten för att få ut splittret.

Process: du knådar ihop en näve snus mellan tumme och pekfinger, du lyfter upp handen ur dosan, det som följer med ska in. Du forcerar snusbocken under läppen & torkar sedan av främre tandrad & läpparna efter du justerat snuset med överläpp.
Senast redigerad av psykoshippien 2022-03-20 kl. 01:59.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in