• 1
  • 2
2022-03-20, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av videoinvest
Med risk för att låta dum i huvet skriver jag detta. Jag är en van snusare (Grov portion). Jag tycker på nått sätt att den vanliga portionen är för torr. Reklam för vit portion säger att den ska rinna mindre men tycker inte vanliga rinner. Man får jobba me tungan för att hålla smaken igång haha. Tänkte därför att det är dags att prova lös, vilket jag aldrig gjort förut av nån anledning. Köpte en dosa Röda Lacket och snusat en halv dosa nu. Gissar att den blir typ dubbla storleken av en portion men känner ingen skillnad i nikotin. Känner att den inte rinner liksom. Helt sjukt eftersom alla småpojkar genom tiderna klagat på rinnet. Testat att köra samma princip med tungan och då blir ju smaken framträdande men känns mer som man käkar upp delar av snusen istället för att snusa den. Eller ska man svälja tobaken? En prilla smälter ner så jag automatiskt sväljer halva om man inte jobbat aktivt för att hålla upp den. Förstår att jag låter som en idiot men tackar ändå på förhand för coachning av nån van lössnusare. Grundfrågorna är väl rinner det för er eller slickar ni på den för att ”få igång den”? Rinner det mer om man kör in en klassisk nypa istället för att baka? Rinner finkornigt mer eller mindre? Bör man svälja själva snuset? (Inte hela prillan då utan det som kommer på tungan) Hoppas på att nån kan tycka det är kul att skola en framtida ”riktig” snusare istället för gnäll på hur novis jag är på ämnet

Köp Siberia så lär du märka av det
Citera
2022-03-20, 10:53
Visste inte ens att Röda Lacket fanns fortfarande.
Citera
2022-03-20, 10:56
Medlem
Bonnatorps avatar
Du kommer inte få någon nikotinkick av snus längre, det är bara i början.

Vill du prompt ha en kick får du skaffa en rejäl vape (en sådan som går upp i minst 100 watt och har högt luftflöde) och vejpa 20mg nikotinsalt.

Kör man på 60w eller så är det nästan så lungorna kollapsar av nikotinförgiftningen på några rejäla bloss.
Citera
2022-03-20, 14:42
Medlem
StudiumValors avatar
Innan hade jag en spruta som fick snuset på plats. Ganska bra då man inte blev kladdig om fingrarna och att inte prillan blev så hårt packad som när man gör en prilla med fingrarna ibland.
Numer tar jag bara en stor prilla mellan tummen och pekfingret och trycker lätt mot snusdosans vägg så att det blir som en pyramidformad prilla nästan.
Prillan blir ganska lös och sprider sig lite under läppen när den läggs in under överläppen (över dosan om man är inomhus).
Kommer lite i munnen och på tungan när den läggs in kanske som helt enkelt spottas ut om man är utomhus eller sväljs inomhus (ibland smygs ner i en kaffekopp)
Kletar inte ner kläderna eller smular ner snuset på golvet.
Tar bort snuset under naglarna.
Ettan lös - för bäst tobakssmak.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här