2022-03-19, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Bra tråd! Skulle inte bry mig så mycket om vissa svar, precis alla experter som jag sett stärker den informationen du tillhandahåller.

Ukrainsk motoffensiv kommer som jag förstår det effektivt kunna genomföras i norr och nordost. Men där den kanske skulle behövas mest, i sydost, blir den mycket svårare. Där är det i princip ändlösa åkermarker. Är mycket svårare att gömma sig, sätta upp bakhåll osv.
Vilka experter då? Vad säger dessa ”neutrala” experter? Vad är Rysslands mål enligt dom? Kanske dags att tänka själv eller? Dom vill inte åt hela Ukraina, är det så svårt att förstå?
Citera
2022-03-19, 07:20
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ja, rysk mark är steg 1.
Steg 2 är länderna från Warszawapakten och då ryker Tyskland med, samt Skandinavien.

Steg 3 är Antarktis, steg 4 månen och steg 5 Mars.

Det är väl planen i väldigt långt skede. Det Putin har fokuserat på här under många år och talat om är dina steg 1-3. steg 4 har han berört smått. Steg 5 har jag inte hört något om men tror väl att tankar kring det finns på samma sätt som USA har avancerade tankar kring det.

Det som kan vara viktigt att trycka på är väl att när det gäller Tyskland, och Skandinavien så handlar det inte om att "ta över" mark. Då handlar det om att destabilisera ekonomi och utveckling.
Citera
2022-03-19, 07:22
Avslutad
Ryssland har full militär kontroll över Ukraina. Det enda som pågår nu är att ukrainarna massakrerar civila.
Citera
2022-03-19, 07:29
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Har han verkligen sagt allt detta? Länka gärna en källa till detta bisarra påstående.

Vad är det som är bisarrt? Han har i många år talat om detta och varit tydlig med det. Jag orkar inte leta källor på det eftersom det handlar om många många timmars material spritt på många år. Materialet finns (fanns i alla fall) fritt på Youtube och är väl samma material som rysslandsexperter runt om i världen använder när dom kommer fram till samma sak som jag gör. Tror du det kan betyda att det ligger något i det?

Om du är intresserad så måste du först läsa på i frågan så du har grundkunskaperna. Gör så att du attackerar frågan som du gör i vilket ämne som helst när du skriver uppsatts/avhandling på Universitetet.
Citera
2022-03-19, 07:30
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Ryssland har full militär kontroll över Ukraina. Det enda som pågår nu är att ukrainarna massakrerar civila.

Tror du blandar ihop länderna. Det är precis tvärtom.
Citera
2022-03-19, 07:31
Medlem
BigBusinesss avatar
Otroligt bra och välskriven trådstart.

Rätt fascinerande att läsa alla tårdrypande inlägg från putler-nazisterna här och i andra sociala medier. De har liksom sin ledare gått ”full retard”. Tror psyket inte mår så bra när man inser att man är en del i massmordet på civila och slakten av de egna unga soldaterna. Men ändå försöker man bäst man kan.

Nu försöker de torgföra att puttler aldrig avsåg att ta hela Ukraina. Så långsökt så man storknar.

Jag är uppriktigt oroad att galningen trycker på alla knappar snart. Hoppas verkligen någon av hans nära sätter stopp för honom snarast.
Citera
2022-03-19, 07:36
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Oj du låter arg gubben? Bara för att du vill se ett ww3 så vill inte vi andra det. Fredsförhandlingar där båda parterna tjänar något är vägen att gå så dina förhoppningar lär tyvärr inte besannas.

Jag vet inte vad du menar med att jag "låter arg"? Jag vet inte heller vad du försöker få ut av att använda nedvärderande epitet. Eller jo förresten, det är ju så man angriper någon när man inte har argument.

Varför skulle jag vilja se ww3? Var det dummaste påhittet jag någonsin hört.

Visst är fredsförhandlingar den väg alla normala vill gå. Däremot så ser det omöjligt ut eftersom Putin vill ha saker som inte är hans och jag anser inte att vi i den intelligenta delen av världen kan överge människor på det sättet som Putin kräver. Det kanske skiljer dig och mig. Jag vill inte överge miljontals människor till helvetet, medans du kan tänka dig det för att du är en kalkrygg. Har jag rätt?

Jag tror att mina förhoppningar besannas. Om dom inte gör det så har vi förlorat vårat mänskliga värde och vi har alla blivit såna kalkryggar som dig. Då tror jag att vi alla är riktigt illa ute i så fall.
Citera
2022-03-19, 07:37
Avslutad
Ännu en artikel från trollen i Washington som publiceras på order uppifrån i de svenska medierna. Kan påpeka att det inte ens är möjligt för Ryssland att förlora "kriget" rent teoretiskt...
Citera
2022-03-19, 07:39
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Så Ukraina kommer att inta Kreml och sätta en kula i pannan på Putin?

Putin är inte i Kreml. Han gömmer sig i en bunker någonstans indet väldiga Ryssland.

Citat:
Oj du låter arg gubben? Bara för att du vill se ett ww3 så vill inte vi andra det. Fredsförhandlingar där båda parterna tjänar något är vägen att gå så dina förhoppningar lär tyvärr inte besannas.

Varför i hela friden skulle Ryssland få ”tjäna något” på detta? Ska invasioner av andra länder löna sig?

Deras hopp i fredsförhandlingarna är att ”förlora mindre”.

Citat:
Vilka experter då? Vad säger dessa ”neutrala” experter? Vad är Rysslands mål enligt dom? Kanske dags att tänka själv eller? Dom vill inte åt hela Ukraina, är det så svårt att förstå?

Var Rysslands mål enligt dig någonsin att inte Kyjiv?

Citat:

Årets Bagdad Bob inlägg.
Senast redigerad av BigBusiness 2022-03-19 kl. 07:51.
Citera
2022-03-19, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vad är det som är bisarrt? Han har i många år talat om detta och varit tydlig med det. Jag orkar inte leta källor på det eftersom det handlar om många många timmars material spritt på många år. Materialet finns (fanns i alla fall) fritt på Youtube och är väl samma material som rysslandsexperter runt om i världen använder när dom kommer fram till samma sak som jag gör. Tror du det kan betyda att det ligger något i det?

Om du är intresserad så måste du först läsa på i frågan så du har grundkunskaperna. Gör så att du attackerar frågan som du gör i vilket ämne som helst när du skriver uppsatts/avhandling på Universitetet.
Du är den förste jag någonsin hört påstå detta, och eftersom han sagt det så ofta så borde det inte vara svårt för dig att finna källor på det. Nu är det som så att han aldrig sagt det, och därför går det inte heller att hitta några källor.
Citera
2022-03-19, 07:51
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ja enligt TASS.

Fast om man kollar med oberoende media mm är det precis tvärt om!

Ryssarna har kört fast och håller nu på att gräva ner sig utanför Kiev?

De verkar livrädda!
Citera
2022-03-19, 07:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja enligt TASS.

Fast om man kollar med oberoende media mm är det precis tvärt om!

Ryssarna har kört fast och håller nu på att gräva ner sig utanför Kiev?

De verkar livrädda!
Vilka oberoende media?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in