Citat:
Ursprungligen postat av
cashmoney85
Märker att en del fastnat vid skadestånd, få in det i era huvud. Skadestånd har inte betalats ut i ngt modernt krig och kommer inte betalas ut.
Eller man kanske gör undantag när det är Ryssland.?
Läste om en Ukrainsk aktivist tidigare idag där hon menade på att många i Väst var hycklare. Fram till för 3 veckor sen var alla dem likadana bara ett ”östats folken”.
Att de betraktades som andra klassens medborgare i EU, användes till städjobb eller billig arbetskraft till byggen.
Men nu helt plötsligt vaknar alla till liv.
Efter ha följt denna tråden får jag hålla med henne
Givetvis kommer Ryssland att få betala för det, på samma sätt som Finland fick betala för fortsättningskriget. Jugoslavienkrigen slutade med ett totalt utblottat Serbien, ett svårt sargat Bosnien och ett ekonomiskt tilltygat Kroatien. Serbien fick bära hundhuvudet för att ha startat krigen, men var redan ekonomiskt ruinerat och slapp därför att betala. De 400 miljarder dollar (eller däromkring) som beslagtagits kommer givetvis att användas till en återuppbyggnad av Ukraina, liksom försäljningsvärdet av Putins och hans entourages egendomar.
Då ukrainare inte är EU-medborgare omfattas de inte av den fria rörligheten, precis som ryssar, albaner och lankeser. Det kan jag föreställa mig leder till en känsla av andra klassens medborgare.
Jag vill ju att "öststatsfolken" som du kallar dem ska få komma in i värmen och den demokratiskt valda ledningen i Ukraina har arbetat på att närma Ukraina till Europa och Världen på ett fredligt sätt. Nu fick det ett abrupt slut då barnamördare V.Puttin inte anser att Ukraina har rätt att existera.