2022-03-19, 00:06
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Ingermanland skall tillhöra Sverige.

Ryssarna byggde där just St Petersburg för att reta svenskarna som anlagt en stad där. Så då skulle vi få en skitig 10- miljonersstad på halsen. Betala deras sjukvård och pensioner. Fattiga, nedsupna och improduktiva människor. Flest HIV-smittade utanför Afrika. Extremt lågt barnafödande. Osv.

Nä, den sorgliga sanningen är att ingen vill ha ens en bit av det där Shithole Countryt!
Inte ens gratis. Därför skulle ingen vilja starta krig mot dem.
Citera
2022-03-19, 00:08
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Att angripa ett land naturligtvis.
Att förstå att man vill förvara sitt land behöver väl inte analyseras så vidare mycket.
Jag skulle tro det är ytterst få etniska svenskar som håller Putin om ryggen i det här läget. Jan Myrdal är ju död.
Citera
2022-03-19, 00:09
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
En gnutta ödmjukare ton nu, Commie, jämfört med säg tio dar sen?
Var inte du tvärsäker på att UA skulle stortorska kriget, eller minns jag fel?
Ödmjukare för att jag inte tror att slovakiskt S-300 inte kommer att levereras till Ukraina, eller för att jag tror att det kommer att sprängas i bitar om det levereras?

Beträffande Ukraina var jag tydligt sedan dag ett att Ukraina förlorar oavsett hur det går. Det håller jag fast vid.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nato skulle inte agera på ett misstag, säg tex en kryssningsmissil på villovägar som passerar utanför Ukrainas landsgräns.

Vart den slår ner blir ju föremål för första bedömning. Nästa bedömning är källan den kom ifrån, och den sista bedömningen är orsak.
Det kan ta tid att utröna en eventuellt missils förekomst, och man kommer ju inte agera som om man har damp.

Man får hoppas att läget inte är så spänt som under kalla kriget. En felsignal och en gubbe som tolkade rätt, den gången.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Stanislav_Petrov
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Liksom USA och NATO anföll Serbien, Afghanistan, Irak, Libyen och Syrien? Det gick ju väldigt bra för all media, alla politiket och allmänheten i Väst att bortse från det?

Fast någr av de där gjordes väl endå under FN flagg och kanske inte ska belastas varken NATO eller USA.
Det närmaste vi kommer är det onödiga Irak kriget som destabilisera hela regionen ytterligare. Dessa kamelryttare i öken länderna verkar behöva en rejäl diktator för att hålla sig på mattan.
Citera
2022-03-19, 00:10
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja vi har också stendöda ryska generaler. Och framförallt en general som ledde insatsen vid Homo...eller vad fan heter flygplatsen nu samt det största slaget för Ryssland var väl att bli av med chefen för fallskärmstrupperna.

Det är inte Ukraina som krigar långt inne i Ryssland. Det är tvärtom.
Det är i praktiken ett och samma land ändå...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Då får du förklara dig bättre för du skriver inga krigsskadestånd kommer att betalas ut.

Har förklarat att det inte betalats ut i moderna krig, nu tid. Men innebörden var på hycklare. Som aldrig haft intresse om Ukraina och sett ner på dem, men på 3 veckor är insatta och ska ge sitt liv. Det hon ukrainska aktivisten menade ungefär
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korrupt.Sosse
Vad lider du av? Alla som är född av en renrasig judisk mamma får medborgarskap i Israel och kan flytta dit när de vill.

"Israel has a remarkably open immigration system for anyone who can prove Jewish ethnicity. But as this country profile explores, migration is extremely difficult for non-Jews, including asylum seekers."

https://www.migrationpolicy.org/country-resource/israel
Det var ett jävlas tjat om judar. Var det inte nazister som styrde Ukraina aldelles nyss? Det var ju därför Putin gick in i Ukraina. För att befria den Ukrainska befolkningen från deras nazistiska ledare. Nu helt plötsligt börjar rysstrollen påstå att det är judar som styr Ukraina. Vad händer imorgon? Är det rymdödlor som styr Ukraina då?
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Och hur många ryska generaler och överstar har blivit hjältar i träfrack?
You tell me.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Märker att en del fastnat vid skadestånd, få in det i era huvud. Skadestånd har inte betalats ut i ngt modernt krig och kommer inte betalas ut.

Eller man kanske gör undantag när det är Ryssland.?

Läste om en Ukrainsk aktivist tidigare idag där hon menade på att många i Väst var hycklare. Fram till för 3 veckor sen var alla dem likadana bara ett ”östats folken”.
Att de betraktades som andra klassens medborgare i EU, användes till städjobb eller billig arbetskraft till byggen.
Men nu helt plötsligt vaknar alla till liv.

Efter ha följt denna tråden får jag hålla med henne
Givetvis kommer Ryssland att få betala för det, på samma sätt som Finland fick betala för fortsättningskriget. Jugoslavienkrigen slutade med ett totalt utblottat Serbien, ett svårt sargat Bosnien och ett ekonomiskt tilltygat Kroatien. Serbien fick bära hundhuvudet för att ha startat krigen, men var redan ekonomiskt ruinerat och slapp därför att betala. De 400 miljarder dollar (eller däromkring) som beslagtagits kommer givetvis att användas till en återuppbyggnad av Ukraina, liksom försäljningsvärdet av Putins och hans entourages egendomar.

Då ukrainare inte är EU-medborgare omfattas de inte av den fria rörligheten, precis som ryssar, albaner och lankeser. Det kan jag föreställa mig leder till en känsla av andra klassens medborgare.

Jag vill ju att "öststatsfolken" som du kallar dem ska få komma in i värmen och den demokratiskt valda ledningen i Ukraina har arbetat på att närma Ukraina till Europa och Världen på ett fredligt sätt. Nu fick det ett abrupt slut då barnamördare V.Puttin inte anser att Ukraina har rätt att existera.
Citera
2022-03-19, 00:11
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag skulle tro det är ytterst få etniska svenskar som håller Putin om ryggen i det här läget. Jan Myrdal är ju död.

Nä knappast. Men lite oroväckande med polisen som öppet var för detta. Vet inte om hon blev avstängd från tjänst, men det kan ju finnas rätt djupa infiltratörer.
Citera
2022-03-19, 00:12
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Liksom USA och NATO anföll Serbien, Afghanistan, Irak, Libyen och Syrien? Det gick ju väldigt bra för all media, alla politiket och allmänheten i Väst att bortse från det?

Det är i vissa fall befogat att anfalla länder som är diktaturer vilket de av dig uppräknade länder var vid tillfället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in