2022-03-19, 00:01
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Hur gick det?

Kunde du inte komma med något exempel som tyder på att den Ukrainska armén dödar föräldrar och barn?

När ska du börja skärpa dig och sluta trolla?

Du ska dock ha en eloge för att du är öppen om att du trollar.

Det har varit krig i östra Ukraina i 8 år om du missat det. Där har det dött massor av civila.

Jag trollade en gång, var ett skämt när jag ändrade ett citat, men fick dåligt samvete och ville säga det men då hade mod raderat allt.
Citera
2022-03-19, 00:01
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Jo. Snarare tyder allt på att ryssarna faktiskt är så dumma, att dom totalt lyckas rövknulla sitt lands ekonomi, för någon orealistisk Putin-pojkdröm om att ta Ukraina...

Ja det här är det konstiga. Tydligen är de så dumma. "Ryssarna", alltså folket, har väl inget annat val än att gilla det dock. Det är väl antingen att gilla läget och statens version eller fängelse och arbetslöshet som gäller. Bara tänker att utbildad medelklass som kunnat semestra utomlands egentligen inte är så glada över försvunna livsbesparingar och ökad statlig kontroll. De kanske inte känner att sanktionerna stärker dem egentligen och kanske inte är så fascinerade av Putins imperiedrömmar.
Senast redigerad av reptileking 2022-03-19 kl. 00:09.
Citera
2022-03-19, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Om det är några som verkligen leker med elden så är det de plattskallade polackerna. Varje dag kommer de med nya sinnessjuka utspel känns det som. Ena dagen Mig-flygplan, andra dagen no-fly zone, tredje dagen fredsbevarande styrkor från NATO. De vill verkligen ha krig med husse i ryggen. Synd att Hitler inte tog itu med dem ordentligt när det begav sig.

>>> Tror att Polackerna bättre än nästan alla i världen (på grund av deras historia och geografiska läge) kan tolka vad Putina gör och säger.
Citera
2022-03-19, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tyska_skadest%C3%A5nd_efter_andra_v%C3%A4rldskrige t

Med modernt menar jag nutid, sen sett till skadorna man åsamkat var det väldigt billigt för Tyskland. USA var heller inte riktigt för att man skulle göra som i första ww1 med gigantiska skadestånd. Hade underlättat om google inte används till allt
Citera
2022-03-19, 00:03
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Stå bakom vad? Att försvara sitt land eller att angripa ett grannland?

Att angripa ett land naturligtvis.
Att förstå att man vill förvara sitt land behöver väl inte analyseras så vidare mycket.
Citera
2022-03-19, 00:04
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Håller med dig, men han leker med elden när han avfyrar en missil väldigt nära Polen.

Mycket som kan gå fel utav ett misstag.

Nato skulle inte agera på ett misstag, säg tex en kryssningsmissil på villovägar som passerar utanför Ukrainas landsgräns.

Vart den slår ner blir ju föremål för första bedömning. Nästa bedömning är källan den kom ifrån, och den sista bedömningen är orsak.
Det kan ta tid att utröna en eventuellt missils förekomst, och man kommer ju inte agera som om man har damp.
Citera
2022-03-19, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Det går inte att bortse ifrån att det är Ryssland som har anfallit Ukraina.

Liksom USA och NATO anföll Serbien, Afghanistan, Irak, Libyen och Syrien? Det gick ju väldigt bra för all media, alla politiket och allmänheten i Väst att bortse från det?
Citera
2022-03-19, 00:05
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tactile
>>> Tror att Polackerna bättre än nästan alla i världen (på grund av deras historia och geografiska läge) kan tolka vad Putina gör och säger.

Fullt benägen att hålla med. Likaså med Estländarna och Litauerna.
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Ökar trovärdigheten om du konsumerar nyheter endast från MSM? Tar insikten skada om man höra den andra sidans version?

Det värsta som kan inträffa är att du får en något mera nyanserad bild av verkligheten.

Så fort jag ser de är ryska sajter eller kanaler så kollar jag inte ens commiehunter, du trodde ju att ryssen skulle vara i Kiev för 3 veckor sen va hände med de påståendet ?
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Att anfalla militära mål brukar väl inte ryssarna syssla med, de brukar ju mest döda kvinnor och barn.
Det finns hur många videos som helst på utslagna ukrainska militära installationer. De visas dock inte av SVT eller CNN eftersom deras uppdrag är att hetsa mot Ryssland och bilda folkopinion för Ukraina, och det görs effektivast mha hjärtskärrande bilder på civila dödsoffer.
Citat:
Russian servicemen took control of the Armed Forces of Ukraine military base near Kherson
https://www.youtube.com/watch?v=OolmTpFZRHI
Citera
2022-03-19, 00:06
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Om det är några som verkligen leker med elden så är det de plattskallade polackerna. Varje dag kommer de med nya sinnessjuka utspel känns det som. Ena dagen Mig-flygplan, andra dagen no-fly zone, tredje dagen fredsbevarande styrkor från NATO. De vill verkligen ha krig med husse i ryggen. Synd att Hitler inte tog itu med dem ordentligt när det begav sig.

Jag tror ärligt talat att Ryssland inte hade övervägt en konflikt med Polen varesig före eller efter den här kampanjen. Om Ukraina framstod som ett lätt byte så ser nog Polen ut som en ganska hård karamell.
Citera
2022-03-19, 00:06
Medlem
Här kan man se tjetjener rädda kvinnor och barn och bekämpa ukrainska nazister!

https://youtu.be/RH9ZpkMmzUo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in