2022-03-18, 18:10
Avstängd
engammalfisks avatar
Det behövs bra trådar i konspirations forumet till att börja med sen kan man flytta de till andra forumdelar när folk har förstått hur det ligger till & att kanske västmakterna ljuger för dem, att öppna ögonen på folk är bra. Jag avfärdar all propaganda från båda hållen & föredrar mer sanning. Det är så låg klass på Flashback så de som verkligen kunde stå emot både väst & öst's propaganda & smutsigheter väljer att inte posta här.
Citera
2022-03-18, 18:13
Medlem
Inhale82s avatar
TS gör alltså en trådstart med ämnet att 10 miljoner människor gör en helt fel analys av läget utan att själv göra en egen professionell och ”rätt” analys?

Antar att man inte heller får kalla det krig eller invasion, utan en ”militär specialoperation” och att det är helt rätt av Ryssland att mörda Ukrainare, för USA gjorde det i mellanöstern, och då minsann var det ok!

Antar att allt som postas på nätet är fake news från västmedia också och man måste kolla Ryska media för att få rätt bild av vad som händer.
Citera
2022-03-18, 18:16
Medlem
Helt underbart att se hur ryssarna ställer sig bakom sin karismatiske ledare, värmde i hjärtat även hos en svensk att se hans tal till nationen Lite skillnad mot alkoliserade magda

https://www.youtube.com/watch?v=kp8qLWbxVTQ
Citera
2022-03-18, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Du söker snarare någon som förstår varför och inte försvarar. De som förstår varför är de som har förstått vad Putin har sagt sen 2008, det som Bush, Obama, Trump och Biden har förstått men de första och den sista inte brytt sig om eller anammat med eget högmod. Det handlar inte om att försvara en rysk invasion utan om att förstå att öst skulle få nog av västs expansion österut.

Så du tycker länderna som tidigare tillhörde sovjet skall ingå i stor Ryssland? Polen skall vara som Belarus? Vad invånarna vill skall inte spela någon som helst roll så länge Putin får som han vill?
Citera
2022-03-18, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Hur bisarrt är det inte att läsa svensk media om kriget? Hur fan kan folk köpa allt som skrivs?

Exakt allt idag är Putins och ryssarnas fel. Det är så bisarrt och löjeväckande att jag tror mediahusen faktiskt trollar befolkningen. Jag tror journalister i Sthlm verkligen tror att den stora konsumtionsmassan är helt jävla dumma i huvudet.

Skulle Expressen skriva att Putin ligger bakom regnskogens avverkning hade fan 90% av alla svenskar svalt det.

Jo men den stora konsumtionsmassan är ju dessvärre dum i huvudet. Se bara på det här forumet.

Samma människor som var övertygade om att Trump skulle inleda ett tredje världskrig (medan Hillary Clinton hade varit bättre), hade ”om du röstar på SD ber jag att ta bort dig som min vän på Facebook”, nu efterföljt av Ukrainas flagga med ”Refugees Welcome” dessemellan, och som är övertygade om att vi ”bara har 10 år på oss att rädda klimatet” och tar en översvämning i Gävle som ”bevis” för att extremväder blir allt vanligare.

För ett par månader sen var de komplett ointresserade av Ukraina, visste kanske inte ens vad huvudstaden heter, än mindre presidenten. Nu hyllar de samma president och hans befolkning som ett under av högtstående människor.

Och alla som inte ”köper” deras förenklade världsbild är bara rysstroll.
Citera
2022-03-18, 18:18
Medlem
De flesta svenskar är som rabiessmittade hundar med frånkopplad hjärna som skäller det som deras husse Bonnier pekar på.
Citera
2022-03-18, 18:23
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Så du tycker länderna som tidigare tillhörde sovjet skall ingå i stor Ryssland? Polen skall vara som Belarus? Vad invånarna vill skall inte spela någon som helst roll så länge Putin får som han vill?

Nej. Att förstå vad Putin har sagt i 14 år betyder inte att hålla med.
Citera
2022-03-18, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
De flesta svenskar är som rabiessmittade hundar med frånkopplad hjärna som skäller det som deras husse Bonnier pekar på.

Resten av västvärlden gör inte direkt vågen för Putins krig, men de kanske också är styrda av Bonnier?
Citera
2022-03-18, 18:25
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Jo men den stora konsumtionsmassan är ju dessvärre dum i huvudet. Se bara på det här forumet.

Samma människor som var övertygade om att Trump skulle inleda ett tredje världskrig (medan Hillary Clinton hade varit bättre), hade ”om du röstar på SD ber jag att ta bort dig som min vän på Facebook”, nu efterföljt av Ukrainas flagga med ”Refugees Welcome” dessemellan, och som är övertygade om att vi ”bara har 10 år på oss att rädda klimatet” och tar en översvämning i Gävle som ”bevis” för att extremväder blir allt vanligare.

För ett par månader sen var de komplett ointresserade av Ukraina, visste kanske inte ens vad huvudstaden heter, än mindre presidenten. Nu hyllar de samma president och hans befolkning som ett under av högtstående människor.

Och alla som inte ”köper” deras förenklade världsbild är bara rysstroll.

Exakt, håller med.

Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson

Precis så. Det går inte att stoppa heller. Som en masspsykos!
Citera
2022-03-18, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Nej. Att förstå vad Putin har sagt i 14 år betyder inte att hålla med.

Det är sant han har varnat om det i mer än ett decennium. Tyvärr tyder det mesta på att det enda som hindrar honom är styrka hade Ukraina varit med i Nato precis som baltiska länderna skulle inte kriget skett
Citera
2022-03-18, 18:35
Medlem
Citat:
Hur bisarrt är det inte att läsa svensk media om kriget? Hur fan kan folk köpa allt som skrivs?

Exakt allt idag är Putins och ryssarnas fel. Det är så bisarrt och löjeväckande att jag tror mediahusen faktiskt trollar befolkningen. Jag tror journalister i Sthlm verkligen tror att den stora konsumtionsmassan är helt jävla dumma i huvudet.

Skulle Expressen skriva att Putin ligger bakom regnskogens avverkning hade fan 90% av alla svenskar svalt det.

Det är inte mediehusen som har rullat in sina stridsvagnar in i ett annat land utan Putins fredsbevarande styrkor.
Så det är ditt tänk som är fullständigt skruvat.
Och att du försöker dribbla med lite irrelevant dravel om regnskogar gör inte Ryssland oskyldiga till ett våldtäktsförsök på ett annat land....
Citera
2022-03-18, 18:37
Medlem
Citat:

Jag vet inte, jag verkar vara immun mot deras påverkanskampanj-er. Men det är som att leva i ett dårhus, folk lyder minsta vink hata SD hata vita hata män hata ovaccinerade hata ryssar hata putin hata rysstroll.

Vad kommer de hata när den militära specialoperationen är över? bagare? rörmockare snickare, skratta inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in