Citat:
Ursprungligen postat av
Vindpinad
Hur bisarrt är det inte att läsa svensk media om kriget? Hur fan kan folk köpa allt som skrivs?
Exakt allt idag är Putins och ryssarnas fel. Det är så bisarrt och löjeväckande att jag tror mediahusen faktiskt trollar befolkningen. Jag tror journalister i Sthlm verkligen tror att den stora konsumtionsmassan är helt jävla dumma i huvudet.
Skulle Expressen skriva att Putin ligger bakom regnskogens avverkning hade fan 90% av alla svenskar svalt det.
Jo men den stora konsumtionsmassan är ju dessvärre dum i huvudet. Se bara på det här forumet.
Samma människor som var övertygade om att Trump skulle inleda ett tredje världskrig (medan Hillary Clinton hade varit bättre), hade ”om du röstar på SD ber jag att ta bort dig som min vän på Facebook”, nu efterföljt av Ukrainas flagga med ”Refugees Welcome” dessemellan, och som är övertygade om att vi ”bara har 10 år på oss att rädda klimatet” och tar en översvämning i Gävle som ”bevis” för att extremväder blir allt vanligare.
För ett par månader sen var de komplett ointresserade av Ukraina, visste kanske inte ens vad huvudstaden heter, än mindre presidenten. Nu hyllar de samma president och hans befolkning som ett under av högtstående människor.
Och alla som inte ”köper” deras förenklade världsbild är bara rysstroll.