Citat:
Citat:
Jag förstår faktiskt inte varför de erkänner detta nu, det kommer ju (om än marginellt) att skada deras älskade demokrater i mellanårsvalet. Antingen är de rädda för att bli helt marginaliserade eller så är det ett olycksfall i arbetet. Men NYT har väl inget skäl att vilja bli av med Biden? Han för den politik deras ägare vill att han ska föra och alternativet är som sagt kuksugar-Harris vars inkompetens kanske t o m NYT fruktar.
Det kan också handla om skademinimering. Jag la märke till att NYT-artikeln gör också ett sista patetiskt försök att antyda att Hunter skulle vara någorlunda laglydig genom att hänvisa till en korrespondens mellan honom och Devon Archer* där Hunter betonar vikten av att inte ge Burisma för stora förhoppningar om vad pappa Joe kan åstadkomma för dem:
*Devon Archer är Hunter Bidens bästa vän och har precis blivit dömd till fängelse för att ha försökt lura av USAs fattigaste indianstam 60 miljoner dollar.
Det kan också handla om skademinimering. Jag la märke till att NYT-artikeln gör också ett sista patetiskt försök att antyda att Hunter skulle vara någorlunda laglydig genom att hänvisa till en korrespondens mellan honom och Devon Archer* där Hunter betonar vikten av att inte ge Burisma för stora förhoppningar om vad pappa Joe kan åstadkomma för dem:
*Devon Archer är Hunter Bidens bästa vän och har precis blivit dömd till fängelse för att ha försökt lura av USAs fattigaste indianstam 60 miljoner dollar.
Svårt att analysera de bakomliggande tankarna. Men att det skulle vara en slump tror jag knappast.
Kanske vet man att det kommer att dyka upp ytterligare skadliga uppgifter nu i Ukraina-kaoset? Eller så kanske man förbereder sig på att avpollettera Biden.
Intressant utveckling i vilket fall.