2022-03-18, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Nu tror jag du har blandat ihop saker du har hittat på själv med saker som faktiskt hände.
Vad är det du inte begriper? Hunter Biden tog rikligt betala för att introducera skumma affärsmän i Ukraina till sin far som sedan hjälpte dessa efter förmåga (på de amerikanska skattebetalarnas bekostnad). Detta är själva definitionen på att sälja ut sitt ämbete.
Citera
2022-03-18, 07:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Vad är det du inte begriper? Hunter Biden tog rikligt betala för att introducera skumma affärsmän i Ukraina till sin far som sedan hjälpte dessa efter förmåga (på de amerikanska skattebetalarnas bekostnad). Detta är själva definitionen på att sälja ut sitt ämbete.
Finns ingen dom, så det du skriver är bara fantasier.
Undra varför man är så extrembesatt av en irrelevant person för politiken och som saknar betydelse för politiken.
Citera
2022-03-18, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
Han sålde ut VP-ämbetet till Kina, Ukraina samt några andra mindre stater.
Hur kan du påstå att USA:s vice president är en privatperson?

Därför att den påstådda 10% dealen till ”Big Man” skedde när han var privatperson, och varken var senatsledamot, VP eller Presidentkandidat och inget skall, enligt det innehåll av hårddisken som offentliggjorts till internationell media, ha skett i någon annan period. Det kan inte heller bevisas att Joe Biden är just The Big Man, eller ens att den aktuella affären skulle ha skett. Har du annan information vänligen länka till denna.

…Trodde inte det.
Senast redigerad av Master.Palm 2022-03-18 kl. 09:24.
Citera
2022-03-18, 10:41
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Att Hunter Biden tog betalt begriper jag.

Att hans far hjälpte dem begriper jag inte, eftersom jag inte sett några bevis för detta. Du kanske kan länka bevisen där Joe Biden använde skattepengar för att hjälpa sin sons kontakter i Ukraina.
Citera
2022-03-18, 12:07
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Att Hunter Biden tog betalt begriper jag.

Att hans far hjälpte dem begriper jag inte, eftersom jag inte sett några bevis för detta. Du kanske kan länka bevisen där Joe Biden använde skattepengar för att hjälpa sin sons kontakter i Ukraina.

Jag skulle gärna se bevisen för detta men även att Joe Biden använde några påtryckningar för något i frågan. Det här har ju varit på tapeten så länge och inga bevis finns ännu. Det hela måste ju bevisas innan en dom kan komma. Eller är det bara fantasier som vanligt?
Citera
2022-03-18, 15:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Jag skulle gärna se bevisen för detta men även att Joe Biden använde några påtryckningar för något i frågan. Det här har ju varit på tapeten så länge och inga bevis finns ännu. Det hela måste ju bevisas innan en dom kan komma. Eller är det bara fantasier som vanligt?
Det handlar väl som vanligt om deras pimpade version av hur och varför Viktor Shokin fick sparken...

(Avskedandet av Mr Schocking skedde enligt krav som både Obama, EU och WTO gemensamt stod bakom eftersom de ansåg honom som en del av korrruptionen i landet, det var inte Joe Bidens personliga krav - dessutom hade den ukrainska regeringen redan gått med på detta krav i god tid innan. När Biden kom på besök försökte Kiev flip-floppa om saken, och det var i det läget han satte ner foten och förklarade: antingen avskedar ni Shokin här och nu, eller så blir det inga militärkrediter.)
Citera
2022-03-18, 15:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Att NYT plötsligt vänder från linjen att det hela var fabricerat, till att nu erkänna det hela, är nog ingen slump. Börjar det bli dags att distansera sig från Biden?
Citera
2022-03-18, 15:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Finns ingen dom, så det du skriver är bara fantasier.
Undra varför man är så extrembesatt av en irrelevant person för politiken och som saknar betydelse för politiken.
NYT anser inte längre att det är fantasier.
Citera
2022-03-18, 15:53
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
NYT anser inte längre att det är fantasier.
-
En annan viktig fråga är varför så många sitter och försvarar Hunter och Joe.
Rätt äckligt faktiskt.
Joe är en korrupt politiker som har använt bla sin son att tjäna pengar och bör avgå eller få sparken direkt.
Citera
2022-03-18, 15:56
Medlem
Citat:
Att NYT plötsligt vänder från linjen att det hela var fabricerat, till att nu erkänna det hela, är nog ingen slump. Börjar det bli dags att distansera sig från Biden?

Att NYT hela tiden påstod att det var rysk propaganda och plötsligt vänder NU är ju jävligt konstigt.

Vet dom att en shitstorm är på gång kanske? 🧐
Citera
2022-03-18, 16:07
Medlem
Citat:
Jag förstår faktiskt inte varför de erkänner detta nu, det kommer ju (om än marginellt) att skada deras älskade demokrater i mellanårsvalet. Antingen är de rädda för att bli helt marginaliserade eller så är det ett olycksfall i arbetet. Men NYT har väl inget skäl att vilja bli av med Biden? Han för den politik deras ägare vill att han ska föra och alternativet är som sagt kuksugar-Harris vars inkompetens kanske t o m NYT fruktar.

Det kan också handla om skademinimering. Jag la märke till att NYT-artikeln gör också ett sista patetiskt försök att antyda att Hunter skulle vara någorlunda laglydig genom att hänvisa till en korrespondens mellan honom och Devon Archer* där Hunter betonar vikten av att inte ge Burisma för stora förhoppningar om vad pappa Joe kan åstadkomma för dem:

Citat:
Ursprungligen postat av New York Times
In one email to Mr. Archer in April 2014, Mr. Biden outlined his vision for working with Burisma. In the email, Hunter Biden indicated that the forthcoming announcement of a trip to Ukraine by Vice President Biden — who is referred to in the email as “my guy,” but not by name — should “be characterized as part of our advice and thinking — but what he will say and do is out of our hands.”

The announcement “could be a really good thing or it could end up creating too great an expectation. We need to temper expectations regarding that visit,” Hunter Biden wrote.

*Devon Archer är Hunter Bidens bästa vän och har precis blivit dömd till fängelse för att ha försökt lura av USAs fattigaste indianstam 60 miljoner dollar.
Citera
2022-03-18, 16:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
En annan viktig fråga är varför så många sitter och försvarar Hunter och Joe.
Rätt äckligt faktiskt.
Joe är en korrupt politiker som har använt bla sin son att tjäna pengar och bör avgå eller få sparken direkt.
Dom som försvarar det här i tråden är så hårt programmerade av CNN's & NYT tidigare hållning att dom rent kognitivt inte kan backa upp ur kaninhålet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in