2022-03-15, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Så för att du varit på plats som filmteam så kan vi lita mest på dig, om hur man som rekryt eller soldat "har mest pannben" inom den avancerade utbildningen inom försvaret?
Jag var inte deltagare, jag har en mycket gedigen militär bakgrund och jag var med under hela produktionen. Mer detaljer än så berättar jag inte.

För att vara ärlig, jag har hittills inte läst några kommentarer i denna tråd från personer som är insatta i våra specialförband. Men vissa har uppenbarligen kunskaper om FM. I rådande världsläge så förstår nog också alla med lite förstånd innanför pannbenet att sådan inte är lämpligt att diskutera dylikt. En eventuell fiende lägger pussel utifrån öppen information de kan hitta.

Gällande programmet, där besitter jag mer kunskap än någon annan som hittills varit med i denna tråd.

Jag tycker det är intressant att läsa människors reaktioner och synpunkter på någon jag varit inblandad i. På grund av kontrakt så är jag begränsad i vad jag kan prata om, speciellt när det gäller kommande avsnitt. Men jag försöker förklara saker som gäller visade avsnitt och mer grundläggande saker.

Om du tror mig eller ej är för mig ointressant, jag är inte med i tråden för att skryta eller göra mig märkvärdig. Jag vet vad jag kan och vad jag gjort, det räcker för mig. Jag tänkte att lite inblick kunde vara intressant och vara balans som spekulationer och rena felaktigheter. Om du irriterar dig så väldigt på mig så kan du ju helt enkelt strunta i inlägg från mig.
Citera
2022-03-15, 08:15
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyman

Jag tycker det är intressant att läsa människors reaktioner och synpunkter på någon jag varit inblandad i. På grund av kontrakt så är jag begränsad i vad jag kan prata om, speciellt när det gäller kommande avsnitt. Men jag försöker förklara saker som gäller visade avsnitt och mer grundläggande saker.

Om du tror mig eller ej är för mig ointressant, jag är inte med i tråden för att skryta eller göra mig märkvärdig. Jag vet vad jag kan och vad jag gjort, det räcker för mig. Jag tänkte att lite inblick kunde vara intressant och vara balans som spekulationer och rena felaktigheter. Om du irriterar dig så väldigt på mig så kan du ju helt enkelt strunta i inlägg från mig.

Jag måste rätta min kommentar
Citat:
Ja, jag har mer tro till deras synpunkter än vare sig ett filmteam som varit på plats eller för den delen SOG-expert-staben som i tv-showen överdramatiserar vad som är viktigt eller oviktigt inom elitutbildning inom försvaret "ur ett tv-shows-perspektiv
.

Det är intressant att få reflektioner både från de som varit inne i produktionen, folk med iakttagande reflektioner, ihop med de som faktiskt har rätt stor koll trots att de inte ingått själva i någon elitstyrka, men vet ändå hur det borde gå till.

Jag svarade på din kommentar "att jag borde ha mest förtroende för någon som var med på filminspelningen (i ditt fall bakom kameran).
Citera
2022-03-15, 08:32
Medlem
Citat:
Jag svarade på din kommentar "att jag borde ha mest förtroende för någon som var med på filminspelningen (i ditt fall bakom kameran).
Du gillar att gissa va? Om jag är bakom eller framför kameran har jag på inget vis avslöjat och kommer heller inte att göra. Allt jag säger är att jag inte var en av de 18. Det som är relevant är att jag var på plats och är insatt.

Åter till ämnet, TV serien.
Citera
2022-03-15, 15:02
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Du gillar att gissa va? Om jag är bakom eller framför kameran har jag på inget vis avslöjat och kommer heller inte att göra. Allt jag säger är att jag inte var en av de 18. Det som är relevant är att jag var på plats och är insatt.

Nä, jag tycker inte alls om att gissa (men jag fick väl bara för mig att du sa att du jobbade bakom kameran i nåt inlägg. Jag får läsa igen. Du missade vad jag skrivit i något inlägg.).
Jag vill att ni ska försäga er lika mycket som Lars-Åke Fahlen på Säpo.
https://youtu.be/yGEfXgoFeq0
Citera
2022-03-15, 15:44
Medlem
Citat:
Nä, jag tycker inte alls om att gissa (men jag fick väl bara för mig att du sa att du jobbade bakom kameran i nåt inlägg. Jag får läsa igen. Du missade vad jag skrivit i något inlägg.).
Jag vill att ni ska försäga er lika mycket som Lars-Åke Fahlen på Säpo.
https://youtu.be/yGEfXgoFeq0
Jag tar det en gång till, jag har inte och tänker inte avslöja min roll i produktionen.

Ta även detta i repris, tycker du inte om det jag skriver, hoppa över mina inlägg.

Släppt det och gå vidare. Åter till ämnet.
Citera
2022-03-17, 20:07
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Jag tar det en gång till, jag har inte och tänker inte avslöja min roll i produktionen.

Ta även detta i repris, tycker du inte om det jag skriver, hoppa över mina inlägg.

Släppt det och gå vidare. Åter till ämnet.
Dubbla avsnitt på teve idag

Det var så löjligt när kodnamn Pam skulle krama mullvaden så fort skvallerkärringen återkom,
hon känner inte honom sedan tidigare most likely

Transpersonen kodnamn Bella: Ser ut som Mårten Klingberg (Jerry Fluff)
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-03-17 kl. 20:59.
Citera
2022-03-17, 20:29
Medlem
Begrep inte riktigt vattenfallet de skulle klättra uppför… var det Sveriges högsta verkligen? Såg lite ynkligt ut.

Otroligt att nummer 18 orkade genomföra sin ensamma klättring på slutet. Var helt säker på att hon inte skulle orka och behöva kasta in numret sitt, med tanke på hennes senaste prestation vid klättringen där hon fastnade efter halva sträckan.
Citera
2022-03-17, 21:36
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Garanterat uppgjort för att skapa drama för tv tittarna, precis som idol, talang, och allt annat på tv.
Citera
2022-03-17, 23:04
Medlem
Ok. Instruktörerna fortsätter med inkonsekvent resonemang. Ibland är det bra när deltagare jobbar i det tysta och ibland är det ett problem.

En persons skada uppmärksammas och ses som orsak till att ge upp. En annans skada ignoreras och dennes frånfälle kommenteras nedlåtande. Har man ont i revben är det svårt att lyfta en tyngd ovanför huvudet med raka armar.

Den svartskäggige hade grym fysik. Joggade piggt efter att ha lämnat in bindeln. Synd på så rara ärtor. Men vill inte skallen så blir det ohållbart.

Instruktörerna förstärker när vissa deltagare har problem, gör det värre för dem. Medan vissa andra ges frist. Nr 18 skulle kanske klara att leda bättre om ingen stod 2 meter bakom henne o hetsade negativt.
Citera
2022-03-17, 23:43
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Garanterat uppgjort för att skapa drama för tv tittarna, precis som idol, talang, och allt annat på tv.

Precis. SSG och SOG var dessutom en militär karriärdödare, alla smarta valde till slut en annan karriärväg. SSG/SOG ledde ingenvart. Eller tjäna pengar på sentimentala historier som KPs lumparkollega från I22.
Citera
2022-03-18, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Begrep inte riktigt vattenfallet de skulle klättra uppför… var det Sveriges högsta verkligen? Såg lite ynkligt ut.

Otroligt att nummer 18 orkade genomföra sin ensamma klättring på slutet. Var helt säker på att hon inte skulle orka och behöva kasta in numret sitt, med tanke på hennes senaste prestation vid klättringen där hon fastnade efter halva sträckan.
Västanåfallet är ett kaskadfall där vattnet faller utför klippavsatser. Så det är inte ett vattenfall typ Niagarafallen. Serien spelades in på hösten då det är minst vatten i fallet. Vid vårfloden är fallet betydligt mäktigare.
Citera
2022-03-18, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Nej, det är på inget vis uppgjort. Inspelat 1 avsnitt per dag under 8 dagar. I produktionen hade vi ingen aning om vem/vilka skulle klara alla 8 dagarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in