2022-03-18, 00:18
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Snart ger jag upp helt med dig jag också.
Läs mitt inlägg igen så ser du att jag redan har svarat dig. Nkethiah/Laca är de kassa spelarna jag refererar till. Men frågan är så jävla dum så jag fattar inte varför jag ödslar tid på att svara. Två gånger.

Inget lag i världen hade varit bra om man tagit bort deras bästa spelare och ersatt med kassa spelare. Det förstår väl även du?

Det är ju därför arsenal är sämre just nu. Nu har sämre tränare, spelare och ägare. Punkt
OK. Men det ska väl inte vara så svårt att kunna svara på enkel, simpel fråga? Du skrev ”kassa spelare”.. och inte ja eller nej på min fråga om Liverpool hade varit där de är nu om de hade varit tvungna att förlita sig på Nketiah och/eller en trött och omotiverad Laca där uppe. Är det klart för dig nu?

Om vi bortser från anfallet, så är Liverpool bara ett mediokert lag. Trots att de även har spelare som Fabinho, Robertson, van Dijk & Allison i laget.
Citera
2022-03-18, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
OK. Hade inte helt 100% koll, därför så avslutade jag sista delen av inlägget med ett frågetecken.

Men saken är klar, CP har, sett till deras förutsättningar, varit formstarka under de sista par månaderna.

Att kalla något lag för CP känns både magstarkt och lågt! Oavsett dennes form.

Mvh CP Jude
Senast redigerad av ArligJude 2022-03-18 kl. 00:28.
Citera
2022-03-18, 00:28
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yidarmy123
Håller med. En riktigt kreativ mittfältare där bakom som kan serva bollar till Kane så han slipper droppa ned så långt hela tiden hade varit perfekt. En primetime-Eriksen!

VB tror jag Sessegnon kommer växa in i för han har varit bra på sistone och han är ju bara 21 år och Conte verkar ju ha fått igång hans självförtroende igen.

En ny mittback och en kreatör i världsklass - då hade Tottenham kunnat utmana toppen på allvar igen.
När utmanade Spuds toppen på allvar, om jag får fråga? Antar att du menar att Tottenham ska utmana om titeln, vinna titlar osv med det inlägget?
Citera
2022-03-18, 00:36
Medlem
Nu är vi mediokra och skulle torskat igår om det ena och andra hände
Enda farliga ni hade var när Thiago bjöd er på friläge men ni sumpa chansen såklart, fakta är att ni inte hade en chans mot vårt försvar!

CL lottning imorgon, komigen ge oss Bayern eller Real så ska vi göra potatismos av dem också!
Grand finale mot City om några veckor medans Arsenal krigar mot bottenlagen!

Såg även Arteta lipa i intervjun efter matchen om att Gunners hade en mindre vilodag, trots att vi spelat dubbelt så många matcher under samma period. Komedi på hög nivå, ursäkt efter ursäkt
Senast redigerad av Bombaclap 2022-03-18 kl. 00:44.
Citera
2022-03-18, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Enda farliga ni hade var när Thiago bjöd er på friläge men ni sumpa chansen såklart, fakta är att ni inte hade en chans mot vårt försvar!

CL lottning imorgon, komigen ge oss Bayern eller Real så ska vi göra potatismos av dem också!

Arsenal darrar redan, av skräck inför kommande matcherna:

https://www.arsenal.se/nyheter/2022/03/69872-arteta-rasar-mot-spelschemat
Citera
2022-03-18, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArligJude

Hahaha ja såg det jävlar var förbannad han var, som sagt komedi på hög nivå från alla gunners
Citera
2022-03-18, 01:43
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:

Såg även Arteta lipa i intervjun efter matchen om att Gunners hade en mindre vilodag, trots att vi spelat dubbelt så många matcher under samma period. Komedi på hög nivå, ursäkt efter ursäkt
Var/när har jag (eller ngn annan för den del) hävdat att Liverpool är mediokra? Av med offerkoftan och inse realiteterna.

Vad jag säger är att Liverpool är som ett varmt glas med lättmjölk och inte som ett stort glas med iskall König Pilsner, utan deras forwardstrio på topp. Och om Liverpool hade haft samma typ av val i anfallet som det tex Arsenal eller Man Utd har, så hade de knappast hamnat topp 6 i PL.

I slutändan så var det Liverpools sedvanliga trio där uppe som utgjorde skillnaden i matchen om onsdag.

På vilket vis gnällde Arteta? Han förklarade bara det naturliga, att det alltid är fördel motståndarlaget om de har 24t med extra vila över det laget som de ska möta. Är ju klart som fan att det alltid är en fördel. Men Arteta klagar åtminstonde inte på gräsmattan, väderförhållanden, bollen, vinden osv efter en förlust, däremot så är ju en viss tysk manager rätt bra på just detta.

Förövrigt så hade vi 2 klara målchanser, samt 2 halvchanser. Förhåll dig åtminstone till fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av ArligJude

Haha.... Nej, vi ”darrar” absolut inte. Allt Arteta gör här är att säga sanningen.
Citat:
Hahaha ja såg det jävlar var förbannad han var, som sagt komedi på hög nivå från alla gunners
LMAO! 🤣 På vilket sätt var Arteta förbannad efter matchen? Såg vi ens samma intervju?

Resten får vi ta imorgon, nu är det sängen.
Citera
2022-03-18, 05:24
Medlem
WeeMans avatar
Citat:
OK. Men det ska väl inte vara så svårt att kunna svara på enkel, simpel fråga? Du skrev ”kassa spelare”.. och inte ja eller nej på min fråga om Liverpool hade varit där de är nu om de hade varit tvungna att förlita sig på Nketiah och/eller en trött och omotiverad Laca där uppe. Är det klart för dig nu?

Om vi bortser från anfallet, så är Liverpool bara ett mediokert lag. Trots att de även har spelare som Fabinho, Robertson, van Dijk & Allison i laget.

Liverpool stallde upp med den har elvan mot Arse:
Alisson, Alexander-Arnold, Van Dijk, Matip, Robertson, Fabinho, Henderson, Thiago, Diaz, Jota, Mane

Ar val Henderson & Matip som inte ar varldsklass dar. TAA forsvarar val inte sa jattebra hela tiden men det han bidrar med framat kompenserar val for det.

Jag har fetstilat de i startelvan som kan sagas aspirera pa att vara bast i varlden pa sin position. Aven om de inte ar det sa ar de nog top 5.

Sen ar det ju klart att det hjalper att ha bra anfallare. Och ingen av Arsenals anfallare skulle val ens fa plats pa banken i en Liverpool-trupp.

Salah, Jota, Mane, Diaz, Bobby
Lacca far val sagas vara i gruppen med Origi och Minamino som far vara med ibland nar det behover roteras.
Citera
2022-03-18, 05:59
Medlem
EnLitenFryss avatar
Ögonen blöder av att läsa vissa resonemang härinne alltså. "Liverpool är inte så himla bra, om man bara tar bort hela deras anfall/försvar/mittfält"...

Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Sitter här och funderar över Tottenham. Om vi bara fått in en vänsterback och andrafiol bakom Kane så hade 90% av gapet mellan Tottenham - City och Liverpool varit igentäppt. Då hade vi vunnit över Brighton igår med 4-0 istället för 2-0.

Tankar på detta?

En: Listan på anfallare man haft som Kane-backuper är trist läsning för Spurs-supportrar:

Roberto Soldado (52 matcher, 7 mål)
Vincent Janssen (31 matcher, 2 mål)
Fernando Llorente (36 matcher, 2 mål)
Carlos Vinicius (9 matcher, 1 mål)

Det är lättare sagt än gjort att leva i Kanes skugga, helt enkelt.

En tanke till - Spurs två spelare från att vara nästan ikapp Liverpool och City? Nu kan visserligen enskilda spelare ha fantastisk påverkan på laget, men jag tror det krävs mer än så. Inte nödvändigtvis i form av rekryteringar, men att spelare måste börja se unplayable ut under Conte, verkligen blomstra. Det ser man väl få tecken på? Kulusevski har ju iofs inlett intressant och hör positiva saker om Bentancur... men en bra bit kvar väl?
Citera
2022-03-18, 06:17
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
En tanke till - Spurs två spelare från att vara nästan ikapp Liverpool och City? Nu kan visserligen enskilda spelare ha fantastisk påverkan på laget, men jag tror det krävs mer än så. Inte nödvändigtvis i form av rekryteringar, men att spelare måste börja se unplayable ut under Conte, verkligen blomstra. Det ser man väl få tecken på? Kulusevski har ju iofs inlett intressant och hör positiva saker om Bentancur... men en bra bit kvar väl?

Nu tror jag ju art radiopanna var sarkastisk då han drev med generalens resonemang, kan inte tala för honom men tror det är så det är tänkt
Citera
2022-03-18, 06:24
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nu tror jag ju art radiopanna var sarkastisk då han drev med generalens resonemang, kan inte tala för honom men tror det är så det är tänkt

Haha, ironi är svårt på internet (särskilt när man är nyvaken)... Sorry radiopanna.
Citera
2022-03-18, 08:41
Medlem
Citat:
På vilket vis gnällde Arteta? Han förklarade bara det naturliga, att det alltid är fördel motståndarlaget om de har 24t med extra vila över det laget som de ska möta. Är ju klart som fan att det alltid är en fördel.
Sedan årsskiftet inför matchen hade Liverpool spelat 17 matcher mot Arsenal's 10. DET gör avsevärt mycket mer än en dags vila.

På presskonferensen hävdar Arteta att det alltid är emot Arsenal men att man försöker ge så mycket fördelar till United & Chelsea. Att det inte är fair och de gör alltid så här MOT Arsenal.
Hade han orkat bry sig om spelschemat så borde han veta att Arsenal möter Shampton den 16/4 och Chelsea möter Leeds den 17/4 innan er match den 20:e.

https://www.viafree.se/sport/artetas-vrede-riktar-rejal-kritik-mot-ligan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in