2022-03-17, 21:16
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Alltså, du fattar ju inte poänget.

Skillnaden på Arsenal och Liverpool i går blev anfallet, efter att de fick in Salah samt Firminho där framme. Under de första 45 så var det vi som var det bättre laget, och med 1-2 toppklass forwards där uppe, så tror jag nog att vi hade punkterat matchen redan i 1:a halvan.

Om man bortser från anfallet, så är inte Liverpool ngt speciellt bra lag.

Jag är så jävla övertygad om allt som ej händer eller existerar? Lol. Ja, jag är säker på att vi hade avgjort gårsdagens match i 1:a halvan via de 2-3 halvchanserna som vi hade, ett bättre anfall hade utnyttjat de chanserna på ett betydligt bättre sätt. Och ja, jag är helt säker på vilka lag det blir som tar 1-4 för EPL denna säsong.

Nu är det din tur att svara på min fråga, om huruvida Liverpool hade varit där de är nu, ifall de var tvungna att förlita sig på en trött, omotiverad Laca och Nketiah i anfallet? 🤔

Det är ju för att dina "poänger" är helt ologiska. ALLA här inne förutom du inser det.

Näää...vi har bara anfallet att förlita oss på...inte så att vi har en av världens bästa målvakter, vänsterback, mittback och högerback. Ett mittfält som är slitvargar som passar VÅR spelstil helt perfekt.

ALLA experter är överens om att city och Lfc är i en klass helt för sig själva...men visst...vi har enbart ett bra anfall.

Såklart vi inte hade varit lika bra med kassa spelare på topp.... behöver du ens fråga det så ....ja du...

Hade Barca varit dominanta utan Messi, Xavi Iniesta etc etc ??
Dumma jävla frågor....
Citera
2022-03-17, 21:16
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Vilket mitten/bottenlag menar du det är som har visat bättre form sedan januari än vad Crystal Palace har?

Newcastle, Aston villa, soton, wolves, westham och Leicester. Eller ja, leicester har lika många poäng senaste 10.

CP har faktiskt inte en bra form, de enda som har sämre är bottenlagen egentligen.
Citera
2022-03-17, 21:17
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Newcastle, Aston villa, soton, wolves, westham och Leicester. Eller ja, leicester har lika många poäng senaste 10.

CP har faktiskt inte en bra form, de enda som har sämre är bottenlagen egentligen.
oopsie...
Citera
2022-03-17, 21:21
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Det är ju för att dina "poänger" är helt ologiska. ALLA här inne förutom du inser det.

Näää...vi har bara anfallet att förlita oss på...inte så att vi har en av världens bästa målvakter, vänsterback, mittback och högerback. Ett mittfält som är slitvargar som passar VÅR spelstil helt perfekt.

ALLA experter är överens om att city och Lfc är i en klass helt för sig själva...men visst...vi har enbart ett bra anfall.

Såklart vi inte hade varit lika bra med kassa spelare på topp.... behöver du ens fråga det så ....ja du...

Hade Barca varit dominanta utan Messi, Xavi Iniesta etc etc ??
Dumma jävla frågor....
Jag frågar dig återigen: Hade Liverpool varit där de är nu om de hade varit tvungna att förlita sig på Nkethiah och/eller Laca i anfallet? Kan väl inte vara så svårt att ge ett kort svar på denna enkla fråga?
Citera
2022-03-17, 21:44
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Jag frågar dig återigen: Hade Liverpool varit där de är nu om de hade varit tvungna att förlita sig på Nkethiah och/eller Laca i anfallet? Kan väl inte vara så svårt att ge ett kort svar på denna enkla fråga?

Snart ger jag upp helt med dig jag också.
Läs mitt inlägg igen så ser du att jag redan har svarat dig. Nkethiah/Laca är de kassa spelarna jag refererar till. Men frågan är så jävla dum så jag fattar inte varför jag ödslar tid på att svara. Två gånger.

Inget lag i världen hade varit bra om man tagit bort deras bästa spelare och ersatt med kassa spelare. Det förstår väl även du?

Det är ju därför arsenal är sämre just nu. Nu har sämre tränare, spelare och ägare. Punkt
Senast redigerad av justinsane420 2022-03-17 kl. 21:49.
Citera
2022-03-17, 21:49
Medlem
Citat:
Du måste fatta det att om ett lag är formstarkt, så betyder det nödvändigtvis inte att lagen måste vinna 10 matcher på raken och göra 40 mål.. sen så måste man ju naturligtvis se på förutsättningarna till det eller det laget.. och mtp förutsättningarna, så har Crystal Palace varit bland de formstarkaste lagen sedan nyår. Vilket mitten/bottenlag menar du det är som har visat bättre form sedan januari än vad Crystal Palace har?

Du väljer att inte svara mig, enbart p g a du vet vem av oss två det är som har rätt, men du är helt enkelt inte rakryggad nog till att erkänna detta.
Lag i botten och mitten som är mer formstarka än Crystal Palace just nu - Newcastle, Brentford, Watford, Southampton. Gå längre tillbaka formtabellen - 10 matcher för att ta ett exempel, och Palace är inte ens topp 10. En enkel googling bort.
Citera
2022-03-17, 21:50
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Snart ger jag upp helt med dig jag också.
Läs mitt inlägg igen så ser du att jag redan har svarat dig. Nkethiah/Laca är de kassa spelarna jag refererar till. Men frågan är så jävla dum så jag fattar inte varför jag ödslar tid på att svara. Två gånger.

Inget lag i världen hade varit bra om man tagit bort deras bästa spelare och ersatt med kassa spelare. Det förstår väl även du?

Han är helt dum i huvudet, det är ärligt talat ingen idé. Det bästa vore om vi som grupp tog beslutet att bara ignorera honom.

Svårt för Liverpool, kan bli succé eller ett misslyckande. Bara tuffa matcher kvar nu men mentaliteten och gruppen är stark. City kan säga vad dom vill men dom är nog lite nervösa, pratar om Liverpool utan att få frågan efter matcher osv.
Spännande tider i vilket fall och skönt att det förhoppningsvis blir en spännande säsongsavslutning!
Citera
2022-03-17, 21:54
Medlem
Sitter här och funderar över Tottenham. Om vi bara fått in en vänsterback och andrafiol bakom Kane så hade 90% av gapet mellan Tottenham - City och Liverpool varit igentäppt. Då hade vi vunnit över Brighton igår med 4-0 istället för 2-0.

Tankar på detta?
Citera
2022-03-17, 22:17
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:

Du är fan ta mig dummast på flashback. Att du fått för dig att Palace har bra form är skrattretande. Att du fortsätter hävda det trots att motsatsen bevisats får dig att se hjärndöd ut. Men det är ju standard för dig.

Känslan är att Liverpool måste ta en titel till för att säsongen ska kännas riktigt bra i efterhand, ligacupen räcker inte. Med det sagt så är det otroligt imponerande att vara kvar i samtliga tävlingar så här långt in på säsongen. Man är typ som Arsenal, fast tvärtom.
Citera
2022-03-17, 22:26
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Du är fan ta mig dummast på flashback. Att du fått för dig att Palace har bra form är skrattretande. Att du fortsätter hävda det trots att motsatsen bevisats får dig att se hjärndöd ut. Men det är ju standard för dig.

Känslan är att Liverpool måste ta en titel till för att säsongen ska kännas riktigt bra i efterhand, ligacupen räcker inte. Med det sagt så är det otroligt imponerande att vara kvar i samtliga tävlingar så här långt in på säsongen. Man är typ som Arsenal, fast tvärtom.

Vi har haft många inlägg som fått en att höja på ögonbrynen men logiken att man inte behöver vara i bra form för att formstarka är nog bland det dummaste jag någonsin hört. Men när man försöker diskutera med en person som hela tiden viftar bort fakta med känslor så är det meningslöst.
Citera
2022-03-17, 23:50
Medlem
yidarmy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Sitter här och funderar över Tottenham. Om vi bara fått in en vänsterback och andrafiol bakom Kane så hade 90% av gapet mellan Tottenham - City och Liverpool varit igentäppt. Då hade vi vunnit över Brighton igår med 4-0 istället för 2-0.

Tankar på detta?

Håller med. En riktigt kreativ mittfältare där bakom som kan serva bollar till Kane så han slipper droppa ned så långt hela tiden hade varit perfekt. En primetime-Eriksen!

VB tror jag Sessegnon kommer växa in i för han har varit bra på sistone och han är ju bara 21 år och Conte verkar ju ha fått igång hans självförtroende igen.

En ny mittback och en kreatör i världsklass - då hade Tottenham kunnat utmana toppen på allvar igen.
Citera
2022-03-18, 00:07
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz

OK. Hade inte helt 100% koll, därför så avslutade jag sista delen av inlägget med ett frågetecken.

Men saken är klar, CP har, sett till deras förutsättningar, varit formstarka under de sista par månaderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in