2022-03-18, 00:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Men du köper ju inte det trovärdiga ...

Men nu ska du själv få chansen att förklara varför Engström som GM påstår att han sprang I gränden o sen överhör ett "vittne" ...

För om du inte tycker att Engström som GM försöker dels plantera in en språngmarsch o sen få in ett vittne som ger honom alibi för det samt skapa förväxling så vad är dit bästa skott ?

Det är okej om du själv inte har något bättre förslag...
Jag tror att mycket här kompliceras alldeles i onödan av att ni försöker beskriva vad ni tror att andra menar. Om ni istället var och en av er beskriver hur ni tror att mordet på Palme har gått till, då tror jag att mycket av den här förvirringen skulle försvinna.
Senast redigerad av Draifos 2022-03-18 kl. 00:53.
Citera
2022-03-18, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp

Ni måste ge en trovärdig förklaring till varför han som gärningsman säger de här sakerna och vad som gör andra förklaringar orimliga.

Vilken är din rimligaste förklaring?
Citera
2022-03-18, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Först påhittad rush in i gränden och sedan låta ett påhittat vittne beskriva "den tänkte gärningsmannen" vars signalement råkade stämma in på SE. Klart man ska tänka förväxling här utan att SE själv uttryckligen behöver säga det, han lägger det i det påhittade vittnets mun.

Fast…

När det gått några dagar och ingen förväxlat Skandiamannen med mördaren, när signalementet spretar, borde inte en normalintelligent mördare bara legat lågt?

Du har ännu inte svarat på hur du ser på Thomas Petterssons kriminellt felaktiga citat av Skandiamannen i Aftenposten.

För känsligt?
Citera
2022-03-18, 01:03
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blutobluto
Sammanfattningsvis så är det inte konstigt att Petersson inte förstod utstämplingstiden i förhållande till när Skandiamannen kom ut på Sveavägen - och det var väl nånstans där dom han grävde dig egen grav rent kriminalhistoriskt?

Men insidan av de inre dörrarna före receptionen var inte det enda stället som man kunde dra kortet på.

Antagligen kunde man göra det även på utsidan vid ytterdörren. Vem vet vilka rutiner som SE hade.

Eftersom han lämnade kontoret redan kl. 23:15 så är en utpassering på gatan kl. 23:19-20 inte orimlig.

Då har han runt 90 sekunder, eller mer, på sig att gå norrut, stöta på makarna P, och gå efter ...

I det här dokumentet blir det tydligt att KP och utredningen försökte bena ut det med stämpelklockor och passerkort, vilket mycket riktigt kan vara avgörande för hur lång tid SE "hade på sig" som potentiell GM. Synd att det är så maskerat ... Intressant och spännande info!

https://drive.google.com/file/d/1s05hk67M45WPhyUiywQwobLnX7k63X5i/view
Senast redigerad av Dalulven 2022-03-18 kl. 01:08.
Citera
2022-03-18, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Rätt tänkt!

Fast nu säger han det uttryckligen i Expressen, måndagen den 7:e april 1986:

"Jag förväxlades med mördaren".

Hur ska AntiSEkt-gänget ta sig ur denna knipa? Kalla in Indiana Jones, James Bond och Angus MacGyver!

Jag tror att det bara är ni två som lever i en fiktion.

Att Skandiamannen sökte uppmärksamhet gör honom inte till mördare.

En gång utsågs han, av en tidning, till landets mest androgyna man (fråga inte mer).

Då åkte Skandiamannen kollektivt till redaktionen och lämnade in sitt bidrag.

Han litade inte på posten.

Skandiamannen var grannskapets Liberace, enligt vapensamlarens dotter.

Hon kan satsa sitt eget och anhörigas liv på att Skandiamannen inte har något med mordet att göra.

Jag hoppas vid Gud att Krister Petersson, Netflix och Felix Herngren och Filter och Thomas Pettersson får sota för sitt skändliga sätt att beljuga verkliga människor.
Citera
2022-03-18, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Men du köper ju inte det trovärdiga ...

Men nu ska du själv få chansen att förklara varför Engström som GM påstår att han sprang I gränden o sen överhör ett "vittne" ...

För om du inte tycker att Engström som GM försöker dels plantera in en språngmarsch o sen få in ett vittne som ger honom alibi för det samt skapa förväxling så vad är dit bästa skott ?

Det är okej om du själv inte har något bättre förslag...

Det du anser trovärdigt är tyvärr inte trovärdigt.

Att hitta på att han sprungit in i gränden tre minuter efter mordet och dikta ihop ett vittne som betraktat det hela är värdelöst i alibisyfte eller för att spela ut nån sorts förväxling. Vad skulle en sån här manöver syfta till? Ska vittnen som sett Engström skjuta Palme tänka: "Ja, han är ju jättelik men han kan det alltså inte vara. Han sprang tydligen därifrån först när polisen kom. Jag har uppenbarligen sett helt fel."

Vi vet hur resonemanget lyder sen. Han tänkte inte så klart. Han var desperat. Han var trängd och agerade inte rationellt.

Men det är ju bara fantasier. Hur kan det antas ge stöd åt nånting över huvud taget? Det går inte att basera en teori på spekulationer kring hur korkad en person måste vara för att funka som GM.

Varför säger Engström då detta som vittne?

Det kan vara sant. Ingen har förklarat hur det är ett orimligare alternativ än att han spånar ihop alltsammans för att helt utsiktslöst avleda eventuella misstankar.

Det kan vara nåt han hittar på eller kraftigt överdriver och drar för stora växlar på.

Avdelningsdirektör Dan Lundberg. Efter mordet kontaktar han polis och media och klargör att han är Grand-mannen. Han löste biljett till en föreställning strax före nio och slog sen en lov utanför biografen. Han var den mystiske man som vittnen såg.

Varför tror Dan att vittnen skulle avse honom av de hundratals människor som rört sig vid bion? Har Dan missat att de intressantaste iakttagelserna av en Grand-man görs flera timmar senare? Stämmer han över huvud taget in på beskrivningen? Varför tror han att polisen ska vara behjälpta av detta? Varför går han ut i media med saken?

Gör Dan så här för att han i själva verket spanade på Palme? Är han kanske mördaren?
Citera
2022-03-18, 01:26
Medlem
Citat:
Jaha, du är doktor, docent eller professor då?

Finns tyvärr inget som tyder på någon akademisk bildning eller precision i dina texter.

Du klarar inte ens av det mest grundläggande, att citera och ge källhänvisningar.

Som jag visade behöver man inte felcitera något för att SE ska framstå som misstänkt i "Aftonposten".

Hur kunde han ta fel på AH och KJ, när det gäller den unga tjej som hjälpte till med livräddning?

Den ena är väl ljushårig och den andra brunhårig?

Han såg AH ta puls och utföra hjärtkompressioner. Därefter var det AH som berättade för honom om offrets identitet. Ändå lyckades han inte peka ut henne vid fotovisningen, den 25:e april 1986. Där pekade han istället ut KJ som den som utförde livräddning och gav information.

”Som jag visade behöver man inte felcitera något för att SE ska framstå som misstänkt i "Aftonposten".”

Dagen efter mordet intervjuas Skandiamannen av Aftenposten.

Thomas Pettersson ljuger om vad Skandiamannen sagt i Aftenposten.

Vad är misstänkt om man inte låtsas som att Skandiamannen ljuger?
Citera
2022-03-18, 01:46
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Där visade du verkligen att SE inte säger han blivit förväxlad med mördaren.

Citat:
Snyggt.

Dalmasens högskolepoäng kan inte rädda honom från ren dumhet.

Ja, det går VERKLIGEN lysande för er i argumentationen idag.

Expressen, måndagen den 7:e april 1986. SE: "Jag förväxlades med mördaren".

Ute och cyklar på samtliga punkter, som vanligt med andra ord.
Citera
2022-03-18, 01:50
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
”Som jag visade behöver man inte felcitera något för att SE ska framstå som misstänkt i "Aftonposten".”

Dagen efter mordet intervjuas Skandiamannen av Aftenposten.

Thomas Pettersson ljuger om vad Skandiamannen sagt i Aftenposten.

Vad är misstänkt om man inte låtsas som att Skandiamannen ljuger?

Den 3:e mars är inte dagen efter ...

Du ljuger om att det finns en uppgift om en "vaktmästare från Skandia" på platsen?
Citera
2022-03-18, 01:52
Medlem
Citat:

Du ljuger om att det finns en uppgift om en "vaktmästare från Skandia" på platsen?

Satt igår natt och plöjde igenom. Men jag har också läst detta nånstans också. Tror inte det är påhittat. men vem och när som sa det är frågan.
Citera
2022-03-18, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Satt igår natt och plöjde igenom. Men jag har också läst detta nånstans också. Tror inte det är påhittat. men vem och när som sa det är frågan.

Det kan vara i en tidningsintervju med Anna Hage, för tydligen säger hon det inte i någon av rättegångarna.

Eller möjligen i hennes bok, som jag inte läst.
Citera
2022-03-18, 02:15
Medlem
Citat:

Du är verkligen en rookie om du inte känner igen citatet. Som jag skrev nyss (ovan) så gör Hage i vart fall inte uttalandet i någon rättegång.

Det lär dock flyta upp om det är korrekt.

Om det inte är korrekt så blir inte Skandiamannen mer skyldig för det.

Jag avundas dig som ser på Palmemordet som en lek och skämtsamt - får man hoppas - jämför Skandiamannen med en rollfigur i en film.

Eller avundas och avundas förresten. Om du inte är personligen investerad i lögnen om Skandiamannen, yrkesmässigt eller emotionellt (genom släktband), så är du fullblodspsykopat och det är nog inte så roligt.

Kämpa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in