2022-03-17, 21:31
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Hittar inget när jag söker på »antiputlernews«. Länk?

Här har du

https://mobile.twitter.com/antiputler_news
Citera
2022-03-17, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Jaa så du kommer ändå till min slutsats i din text att Kina inte kan rå på USA idag. I Framtiden finns det stor chans men vi vet aldrig vad framtiden har att erbjuda.

USA är inte perfekt men om du tror att kommunister som dessutom är kineser kommer vara en bättre världspolis än USA då kommer många av er komma krypande och be om USA igen.

Du verkar ha emot väst men ändå lever du här? Eller kanske bara jag som missuppfattat dig?

Jag har inte sagt att Kina kan klå USA idag..

Jag säger att Kina kommer att klå USA i framtiden baserat på ländernas politik och agerande.

USA som land är väldigt korrupt, jag vet inte vad du tror är så underbart med landet? Massa hemlösa, höga skatter i retur för typ inget, allt kostar pengar och ett av dom mest korrupta länderna i världen i form av att rika styr ALLT. I USA är det dom rika som styr regeringen, i Kina är det Regeringen som styr dom rika och det är så det ska vara.

Jag är inte för kommunism, Kina är inte kommunism längre.. inte ekonomiskt iallafall.

Hävdar du att USA företräder västvärlden?
Citera
2022-03-17, 21:33
Medlem
USA
Storbritannien
Australien
Tyskland
Italien
Kanada
Frankrike

Sen Polen,Ukraina,Grekland och en mängd andra dussinländer....

SKULLE även Kina sätta ner foten är det kört. Då kan inte ens världskrig och kärnvapen rädda dvärgen ifrån Kreml.
Citera
2022-03-17, 21:33
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Hittar inget när jag söker på »antiputlernews«. Länk?
Här t.ex.
https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1504552716508540930

Kan du se det utan ålderslås?
Citera
2022-03-17, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Sant: USA experter trodde att Kyiv skulle falla inom maximalt 86 timmar. Så då skrev jag, att om så skulle bli fallet så, så skulle det ukrainska motståndet vara svagare än beräknat.

Men till skillnad ifrån dessa experter så kände jag inte till hur mycket den ukrainska försvarsmakten utvecklats på 8 år. Det enda jag sett var halvtaskigt utrustade ukrainska frivilliga, i östra Ukraina, i grunda skyttegravar och stökiga skyddsrum som, iof, verkade ha hög stridsmoral.

Givetvis så fanns det en orsak till att det var sådant vi fick se. Jag är glad över att den ukrainska försvarsmakten var så väl förberedd och att både experterna och jag hade fel!

Jag såg en svensk överste på tv4 som glatt berättade att han varit i Ukraina i 1 år och tränat snevskcv taktik

hemligt hemligt -
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du verkar ju vara helt dum i huvudet. Du fattar att det är krigsfångar här va? Som förmodligen pratar under hot om avrättning?

"Vågar tala ut"... Herre min skapare.

Ge gärna ett enda bevis för att Ukraina har torterat en enda krigsfånge?

Att det är vardag i Ryssland som redan officiellt gett upp alla åtaganden som gäller i krig är en sak.

Det kommer nog bli rätt tydligt om vilka som följt krigets regler och inte när detta krig når sitt slut.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Confirmation bias kallas det. Du behöver alltså ingen fakta. Tragiskt..
Man får ju testa sig själv och sina teorier mot verkligheten hela tiden. Jag har märkt att mina tankar håller rätt bra. Enligt din sida så gick ju allt åt helvete för Ryssland redan direkt och de skulle inte ha manskap eller material längre än till 5 mars och massa sånt man läste. Men jag är rätt säker på att ryssarna är ganska nöjda med att den ukrainska propagandan är så verklighetsfrånvänd.
Senast redigerad av baggebo1 2022-03-17 kl. 21:38.
Citera
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Hade Kina varit på Putins sida hade hans krig i Ukraina haft ett annat förlopp. Tre veckor med enorma förluster talar sitt tydliga språk; Putin är helt ensam. Inte ens Nordkorea stöttar honom.

Putin sitter rejält fast i ett mycket djupt kaninhål.
https://twitter.com/IamDanielRamosS/status/1503143351905890304?s=20&t=9kB3sTfErPCd4-IvGNbTfA
Forever alone.
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Ukrainarna har ryckt fram i Kherson

https://liveuamap.com/en/2022/17-march-ukrainian-military-regained-control-over-posadpokrovske
Inte direkt en motoffensiv. Det handlar om en by. Byns läge är intressant, eftersom den ligger utmed vägen mellan Kherson och Nikolayev. Ryska trupper har redan tagit Kherson och tuggar sig fram i Nikolayev med Odessa i sikte.
Citera
2022-03-17, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Sverige har tydligen 300 riktiga nazister, ingen av dom åker frivilligt till ett krig även om dom är hjärndöda i övrigt.

Det är bara ett jävla jippo att låta nazisterna få sådan stor publicitet från våra politiska rödstrumpor, vilket dom givetvis använder som ursäkt för att vinna valet. Putin försöker göra samma sak genom att skylla på nazister.

Tror nog att det vart ett jävla liv om Anders Ygeman försett NMR med vapen och utrustning

”Ukrainas inrikesminister Arsen Avakov utfärdade den 15 april 2014 ett dekret om att godkänna frivilliga paramilitära grupper för strider i östra Ukraina. En orsak till att de ukrainska frivilligbataljonerna har skapats är att krigsledningen har haft problem med lojaliteten inom den ukrainska armén.[11]

Azovbataljonen upprättades den 5 maj 2014 av det ukrainska inrikesministeriet[ifrågasatt uppgift], som försåg bataljonen med vapen och utrustning innan man överlät ledningen till medlemmar i Socialnationalistiska församlingen, ett ultranationalistiskt parti med nynazistiska förtecken”
Citera
2022-03-17, 21:37
Medlem
ddhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Bla bla bla.......
Jag undrar bara vart allt detta fördömande av mänskligt lidande och fördömande av ledare var när USA våldtog Mellanöstern och begick regelrätt krigsbrott i Syrien. Hur många civila strök med i detta krig? 500.000, 600.000?

För det första, hur kan du jämnföra civila i mellanöstern mot Ukrainare? Synd på båda av sorterna som dör men ena lite mer roligt än den andra.

För det andra, så är man oftast på den sidan med tuffast prylar och som vinner!
Citera
2022-03-17, 21:37
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Sant: USA experter trodde att Kyiv skulle falla inom maximalt 86 timmar. Så då skrev jag, att om så skulle bli fallet så, så skulle det ukrainska motståndet vara svagare än beräknat.

Men till skillnad ifrån dessa experter så kände jag inte till hur mycket den ukrainska försvarsmakten utvecklats på 8 år. Det enda jag sett var halvtaskigt utrustade ukrainska frivilliga, i östra Ukraina, i grunda skyttegravar och stökiga skyddsrum som, iof, verkade ha hög stridsmoral.

Givetvis så fanns det en orsak till att det var sådant vi fick se. Jag är glad över att den ukrainska försvarsmakten var så väl förberedd och att både experterna och jag hade fel!

Ja Svenska, Amerikansk och Engelska officerare har utbildat de ukrianska styrkorna mycket bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in