2022-03-17, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Intressant att mitt lilla inlägg inte berördes ens av tungviktarna i tråden, ska vi tolka det som att jag helt enkelt har rätt i min analys? De små tuvorna stjälpa stora lass! Vad säger proffset till tradarchaffisen, har han rätt den fan? (FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU

Du ställer inga nya revolutionerande frågor - så Meh...
Citera
2022-03-17, 21:26
Medlem
goseigens avatar
Fri media verkar fortfarande finnas i Ryssland.

https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-6e9406de70365bc86742a0aee953d16a-lq

Men hur länge till?

https://www.quora.com/Do-most-Russians-really-believe-the-propaganda-that-Russia-isn-killing-innocent-people-in-Ukraine-an d-hasnt-started-the-war-Or-do-they-realise-the-truth-but-they-agree-and-they-are-so-coldblooded-that -dont-care
Citera
2022-03-17, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Det håller jag definitivt med om. Det bör inte skapas någon slags variant på Versaillesfreden så att vi sitter med en ännu värre och bittrare fiende i framtiden. Efterspelet bör hanteras väldigt varsamt och taktiskt. I synnerhet, som du säger, mot civilbefolkningen.

Det där är dock, helt upp till Putin att avgöra.

Ingen är rädd för svältande ryssar, däremot vill ingen i väst se någon hungersnöd i Ryssland.

USA tillät fö den ryska centralbanken att göra en räntebetalningar i dollar idag. Den tillåtelsen lär ha föregåtts av en hel del rövslickande från ledande ryssar som i det längsta vill undvika att Ryssland defaultar.

Det tragiska är att det fortfarande verkar som att ett tillbakadragande från Ukraina, slut på mördande av ukrainska civila, gamla, sjuka, kvinnor och barn.. är helt beroende av att Putins smutsiga nuna inte förnedras.

Putins regim är väldigt skild från medborgarna och armén.
Det kommer nya avbetalningar, ungefär dubbelt så stora, så snart som om ett par veckor.
Vi får väl se hur välvilligheten ser ut då?
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Ryska ormet kruper sakta. Men kruper gör den.
https://www.scribblemaps.com/maps/view/The-War-in-Ukraine/091194
Citera
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Sjukt. Hur är det med det där twitterkontot "antiputlernews" eller vad fan det heter som postar gore hela dagarna och som pedofilerna i tråden gillar att länka - är det ålderslåst?
Hittar inget när jag söker på »antiputlernews«. Länk?
Citera
2022-03-17, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är du som inte klarar av att vara konsekvent, och som uppenbarligen tror att en brist på tidigare sanktioner på något sätt tyder på att du inte är känslosam.

Vad du måste förklara är varför du bryr dig om vad som hände förut med att vi inte skall bry sig om vad som händer idag. Du vet, bristen på sanktioner är alltså inte politik skapad av dig.

Hur kan man göra sådana totala haverier i inlägg efter inlägg?

Du är ju bara för trög för denna diskussionen.

När har jag hävdat att vi inte ska bry oss om det som händer idag ?
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jass3s
Du behöver uppdatera dig lite angående flashning av ecu boxar, de ingen hjärnkirurgi att avaktivera adblue systemet adblue jobbar separat och ingen motor mår dåligt av att avaktivera funktionen

Tack, men jag vet precis hur det fungerar. Men det är fortfarande så att ett släpp av ny mjukvara kräver en hel del arbete (tex verifiering och säkerhetstestning) från fabrikanten.
Citera
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Ryska ormet kruper sakta. Men kruper gör den.
https://www.scribblemaps.com/maps/view/The-War-in-Ukraine/091194

Har också följt den där kartan. Tycker inte att det har hänt speciellt mycket de senaste 10 dagarna...
Citera
2022-03-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Tack, men jag vet precis hur det fungerar. Men det är fortfarande så att ett släpp av ny mjukvara kräver en hel del arbete (tex verifiering och säkerhetstestning) från fabrikanten.
Ja ska man göra de lagligt och rätt så tar de lång tid att få igenom allt om de ens e möjligt med alla krav som finns
Citera
2022-03-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blerran
han får nobben av Kina, vänder och åker tillbaka får alltså inga vapen från kina. väst är emot Usa är emot, alla EU länderna är emot, han har misslyckats han kommer gå tillbaka med sina ”trupper” om man ens kan kalla det trupper. Ryssland har förlorat exporten och importen till flera stora företag och landet går neråt timme efter timme. MISION FAILED!

Det fetstilta: Var kan man läsa den källan?
Citera
2022-03-17, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag har hela tiden förstått att det är så som han säger, så han bekräftade mest det jag själv tänkt.

Confirmation bias kallas det. Du behöver alltså ingen fakta. Tragiskt..
Citera
2022-03-17, 21:31
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast vad dessa ”experter” säger kan vi ta med en skopa salt. Samma nollor satt och snörvlade och berättade om Rysslands snabba seger. Någon av dem tyckte dessutom att Zelensky borde fly fältet.
De gissar, de har ingen koll.

Sant: USA experter trodde att Kyiv skulle falla inom maximalt 86 timmar. Så då skrev jag, att om så skulle bli fallet så, så skulle det ukrainska motståndet vara svagare än beräknat.

Men till skillnad ifrån dessa experter så kände jag inte till hur mycket den ukrainska försvarsmakten utvecklats på 8 år. Det enda jag sett var halvtaskigt utrustade ukrainska frivilliga, i östra Ukraina, i grunda skyttegravar och stökiga skyddsrum som, iof, verkade ha hög stridsmoral.

Givetvis så fanns det en orsak till att det var sådant vi fick se. Jag är glad över att den ukrainska försvarsmakten var så väl förberedd och att både experterna och jag hade fel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in