2022-03-17, 17:58
Bannlyst
Ställ dig nu frågan, vad är NATO? Varför upphörde inte NATO när muren rasade? Varför var USA så upprörda när ryssen ville placera missiler på Kuba? Börja använda dessa små grå mellan öronen, vad ska Putin göra? När NATO kryper närmare och närmare, och hotar att placera kärnvapen på Rysslands farstukvist.

Finns det nazister i Ukraina? Är du bara på skoj i ditt tyckande på Flashback?
https://odysee.com/@Екатерина:8/Oliver-Stone---Ukraine-On-Fire:9

Jag bedömer saken helt objektivt, där var part sagt sitt. Vad jag kan se, är Putin inte galen, pressad av NATO, hade han fan inget annat val!

Antar att McDonalds lämnat Ryssland nu, trist, javisst!

Vem är orsaken till detta krig, då som nu som alltid, USA!
Citera
2022-03-17, 18:00
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
En gammal galen gubbe utan inflytande, det var inte riktigt sådana jag syftade på. Utan folk med faktiskt makt eller inflytande vilket exempelvis Tucker, Alex m.fl har.

Med tanke på vad som händer med kritiker av invasionen i Ryssland är det föga förvånade att deras representanter tar den positionen. För att inte tala om att de mer eller mindre är kontrollerad opposition.

Flaggor är en symbol, vad den är en symbol för råder det nog rätt så delade meningar om i det moderna Ryssland. Den fungerar nog mer som en symbol för svunna stormaktstider än något annat.
Att dom är kontrollerad opposition stämmer säkerligen! Och då stödjer dom ju Putlers agerande, istället för att visa solidaritet med sitt folk och gå ut på gatorna och försöka få bort denna tvättäkta psykopaten så väljer man att stödja skiten. Där är det sannerligen bevisat att kommunister stödjer Putin och hans regim.

Här har du även en artikel ifrån kommunistiska partiet i Sverige, även fast dom fördömt invasionen så har dom en "förståelse" utav den.

https://proletaren.se/artikel/vagen-till-krig-i-ukraina?fbclid=IwAR1H4TbEXNpPZUbNPgCyspepVQIuvY1cT s071M3FkdXHT6R-yOQzCMDRDHw
Citera
2022-03-17, 18:01
Medlem
baggebo1s avatar
Här en till Su-25 som ryssarna fått ner:
https://t.me/ChDambiev/14101
Citera
2022-03-17, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Ställ dig nu frågan, vad är NATO? Varför upphörde inte NATO när muren rasade? Varför var USA så upprörda när ryssen ville placera missiler på Kuba? Börja använda dessa små grå mellan öronen, vad ska Putin göra? När NATO kryper närmare och närmare, och hotar att placera kärnvapen på Rysslands farstukvist.

Finns det nazister i Ukraina? Är du bara på skoj i ditt tyckande på Flashback?
https://odysee.com/@Екатерина:8/Oliver-Stone---Ukraine-On-Fire:9

Jag bedömer saken helt objektivt, där var part sagt sitt. Vad jag kan se, är Putin inte galen, pressad av NATO, hade han fan inget annat val!

Antar att McDonalds lämnat Ryssland nu, trist, javisst!

Vem är orsaken till detta krig, då som nu som alltid, USA!

Nej USA har inte anfallit! Du blandar ihop det. Ryssland säger t.o.m i ryska media att de påbörjat en specialoperation för att kasta ut nazisterna ur Ukraina. Dessvärre är det över 20 miljoner nazister där varav 20% är ryska medborgare.
Citera
2022-03-17, 18:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ytterligare övergivna ryska fordon, en bandhaubits och en MT-LB.

https://mobile.twitter.com/markito0171/status/1504484543910227972
Citera
2022-03-17, 18:02
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Jag hade letat efter guldet i tänderna på ryssarna.

Om det inte först förångades i smällarna för att sedan kondenseras och falla ner som ett fint puder över hela området ja :P

Om jag ska vara seriös dock, sådana här scener berör mig oavsett om det är Ryssar eller Ukrainare.
Men jag måste ju säga att Ukrainarna är duktiga på att slå ut fordon och pansar.

Man undrar om de kör med aimbot nästan :P
Citera
2022-03-17, 18:04
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Fel svar, det är inte svårt, jag gav dig till och med svarsalternativ vid eventuella tveksamheter men...du vet alltså inte vem som startade kriget??

Än en gång - svart eller vitt. Vi vet ju till exempel hur "demokratiskt" Zelenskyj kom till makten, eller hur?

För övrigt är det knappast något okänt att det pågått folkmord i Donbass väldigt många år oavsett hur mycket media än ljuger om motsatsen.

Sen, oavsett vad du säger, så närmade sig Ukraina NATO och EU redan innan. Ur en säkerhetspolitisk synpunkt är det totalt oacceptabelt att ett land som Ukraina gör det med tanke på USAs fantastiska krigshistorik och annat mög de sysslat med de senaste 200 åren.

Man kan vrida narrativet hursom - hade Ryssland varit med i en Allians med öststaterna och sedan närmat sig Kanada eller Mexiko politiskt och militärt hade det varit Ryssland som varit boven då också.

USA hade ju nämligen tillåtit det, utan tvekan.

Tycker dessutom du ska se över:

Coup d'etat.
USA biologiska labb i världen.
USAs stationerade styrkor och vapen i världen.
USAs krigshistorik.
USAs politiska historik.

Mig veterligen är ett land som ständigt ignorerat Rysslands oro över Ukraina-situationen i 10+ år några som ska vara oskyldiga.

Du vet, oavsett hur mycket info de blockerar och tar ner så finns det fortfarande därute. Statsvetare och ledare har varnat för det här i 10 år, Putin har varit i USA många gånger och talat med politiker och media om JUST det här problemet och USAs attityd och ovilja att ens diskutera frågan.

Ur ett mänskligt perspektiv är krig aldrig acceptabelt och kommer aldrig vara.

Men hoppa ner från era höga hästar. Ni är engagerade för ni fått er "villain" nu.

Jag förstår dom dårar som stått med refugees welcome-skyltar 2015 och röstar MP eller sosse. Dom har ingen skam i kroppen.

Jag undrar bara vart allt detta fördömande av mänskligt lidande och fördömande av ledare var när USA våldtog Mellanöstern och begick regelrätt krigsbrott i Syrien. Hur många civila strök med i detta krig? 500.000, 600.000?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Ingår det i denna genialiska ”plan” att Ryssland blir som Nordkorea och att 1200 bekräftade fordon förvandlas till skrot?
Antagligen..men vem bryr sig om ryssland.
Det är ukraina som får hela sin framtid förstörd..som man ska bry sig om.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Du bortser från en viktig punkt här, att du är bakom flötet.
Ja, nu vill "Barkie" t o m att vi ska argumentera åt honom.
De borde begränsa internet för de intagna på landets mentalsjukhus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Om det inte först förångades i smällarna för att sedan kondenseras och falla ner som ett fint puder över hela området ja :P

Om jag ska vara seriös dock, sådana här scener berör mig oavsett om det är Ryssar eller Ukrainare.
Men jag måste ju säga att Ukrainarna är duktiga på att slå ut fordon och pansar.

Man undrar om de kör med aimbot nästan :P

Wallhack och aimbot….
Citera
2022-03-17, 18:05
Medlem
Kedoslavs avatar
Ryssen fortsätter att överlämna sig till Ukrainska styrkor 👍

https://t.me/voynareal/15550
Citera
2022-03-17, 18:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ytterligare övergivna ryska fordon, en bandhaubits och en MT-LB.

https://mobile.twitter.com/markito0171/status/1504484543910227972

Är nog de samma bilder och vagnar som valsat runt i veckor nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in