Citat:
Ursprungligen postat av
Dream.71
Fel svar, det är inte svårt, jag gav dig till och med svarsalternativ vid eventuella tveksamheter men...du vet alltså inte vem som startade kriget??
Än en gång - svart eller vitt. Vi vet ju till exempel hur "demokratiskt" Zelenskyj kom till makten, eller hur?
För övrigt är det knappast något okänt att det pågått folkmord i Donbass väldigt många år oavsett hur mycket media än ljuger om motsatsen.
Sen, oavsett vad du säger, så närmade sig Ukraina NATO och EU redan innan. Ur en säkerhetspolitisk synpunkt är det totalt oacceptabelt att ett land som Ukraina gör det med tanke på USAs fantastiska krigshistorik och annat mög de sysslat med de senaste 200 åren.
Man kan vrida narrativet hursom - hade Ryssland varit med i en Allians med öststaterna och sedan närmat sig Kanada eller Mexiko politiskt och militärt hade det varit Ryssland som varit boven då också.
USA hade ju nämligen tillåtit det, utan tvekan.
Tycker dessutom du ska se över:
Coup d'etat.
USA biologiska labb i världen.
USAs stationerade styrkor och vapen i världen.
USAs krigshistorik.
USAs politiska historik.
Mig veterligen är ett land som ständigt ignorerat Rysslands oro över Ukraina-situationen i 10+ år några som ska vara oskyldiga.
Du vet, oavsett hur mycket info de blockerar och tar ner så finns det fortfarande därute. Statsvetare och ledare har varnat för det här i 10 år, Putin har varit i USA många gånger och talat med politiker och media om JUST det här problemet och USAs attityd och ovilja att ens diskutera frågan.
Ur ett mänskligt perspektiv är krig aldrig acceptabelt och kommer aldrig vara.
Men hoppa ner från era höga hästar. Ni är engagerade för ni fått er "villain" nu.
Jag förstår dom dårar som stått med refugees welcome-skyltar 2015 och röstar MP eller sosse. Dom har ingen skam i kroppen.
Jag undrar bara vart allt detta fördömande av mänskligt lidande och fördömande av ledare var när USA våldtog Mellanöstern och begick regelrätt krigsbrott i Syrien. Hur många civila strök med i detta krig? 500.000, 600.000?