2022-03-17, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jörgen Elfving, försvarsexpert och tidigare överstelöjtnant, ger sin syn på läget:

Enligt Elfving börjar de ryska resurserna att sina. Ryssland står inför enorma problem inför fortsättningen.

Jag var väldigt optimistisk beträffande Ukrainsk seger för två dagar sedan. Ikväll känner jag mig osäker. Och ja man går fram lite från Mykolaiev eller vad fan staden heter. Men annars tycker jag det stannat av för båda parter. Men jag hoppas att Ukrainas sisu fäller avgörandet, dom har ju också rätten på sin sida.
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ett ryskt arsel.

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1504534903236575234

Synd på lastbilen, den hade ju hela däck.
Citera
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Det komiska i det hela är att samtliga rysstroll föredrar att bo i väst istället för deras "paradis" ryssland. Samma sak gäller deras politiker och oligarkerna. Föredrar att tillbringa sin tid utomlands i väst och skufflar över sina familjer dit för dom vet vilket skitland ryssland är.

Klockrent.

Citat:
Det kallas verklighet, givetvis är döda ryssar något som gör en glad så här på kvällskvisten.

Du är egentligen vidrig som skriver sådär, men kan tyvärr inte annat än att hålla med.
Dom som gick i förstavågen var ju bara småungar så dom tyckte jag synd om, men nu är varje död ryss en bra ryss. även om dom bara visar sitt arsel en sista gång.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Lite glad kan man väl få bli över en död ryss som invaderat ett grannland Hade han sett ut så där efter en olycka hemma på fabriken i Rostov hade jag tyckt det varit hemskt men inte nu.

Fast nej, de ryska soldaterna vill ju inte ens vara i Ukraina och kriga... de är ju dit tvingade så de har mina sympatier också...
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Du har förmodligen inte ens gjort lumpen och är inte rädd för egen del om det skulle bli krig. Ett människoliv har faktiskt ett värde även om du bara bryr dig om dig själv.

Jag gjort både lumpen och utlandstjänst i riket tjänst. Låt höra här nu vad mer som saknades för att bekämpa FI ? Om han värderade sitt liv så högt borde han inte åkt till Ukraina allt annat är trams.
Citera
2022-03-17, 20:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är kul att ni glädjer er åt de där lustiga filmerna. Hoppas ingen berättar för er att det är ryska soldater som kör traktorerna för att frakta sina skadade stridsvagnar bara...
Hade bärgningsfordonen gått sönder?
Citera
2022-03-17, 20:57
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Vem fan är Rozhin och varför är han intressant?
Han är en rysk propagandist som driver kontot Colonel Cassad. Han följer kriget extremt noga och har ganska bra koll enligt mig. Jag tycker hans sammanfattningar är intressanta. Sällan spekulativa.
Senast redigerad av baggebo1 2022-03-17 kl. 21:00.
Citera
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Dom som gick i förstavågen var ju bara småungar så dom tyckte jag synd om, men nu är varje död ryss en bra ryss. även om dom bara visar sitt arsel en sista gång.
Nej nu är du fel ute. Låt oss hoppas att alla ryssar skall befrias från förtrycket i Kremlin istället. Den unge ryssen vill inte ha Putin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Jag gjort både lumpen och utlandstjänst i riket tjänst. Låt höra här nu vad mer som saknades för att bekämpa FI ? Om han värderade sitt liv så högt borde han inte åkt till Ukraina allt annat är trams.
Du kanske missförstod. Han fick alltså ETT fullt magasin och ett vapen.
Citera
2022-03-17, 20:58
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Hade bärgningsfordonen gått sönder?
Om de behöver låna lokalbefolkningens traktorer lär det vara så ja.
Citera
Medlem
Stackars ryska medborgare...inget dessa till antagligen 95% har önskat sig... finner inga ord...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Jag tror dig, men om Kina tröttnar på Putin får han kanske dra sig ur krig kriget ändå? Det duger inte att vinna krig kriget och förlora ekonomin.
Kina har varit trötta på Putin länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in