2022-03-17, 20:58
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Fast nej, de ryska soldaterna vill ju inte ens vara i Ukraina och kriga... de är ju dit tvingade så de har mina sympatier också...

Man kan alltid överlämna sig till närmaste fi trupp som tusentals andra redan gjort med livet i behåll. Denna ryss fortsatte med sin uppgift och var med i leken. Får ingen sympati från mig iaf.
Citera
2022-03-17, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen

Tog det dig fem minuter att länka och skriva en mening.

Och det utan att förklara hur de är nazister.

Om du faktiskt skulle läsa wikis artikel står det där inte att de är nazister.

Men du gör så gott du kan.

Tid för det här. Mmm 30s kanske.

Kanske för att jag håller faktiskt på med datorn och skriver timmar till anställda samtidigt. Men iaf mitt fel att skriva dumma saker, ursäkta för det. Bara det att man hört från två olika, en ryss och en kille från Ukraina vad medlemmar från Azov gör, inte bara mot dom som dom fångar i krig, utan även mot befolkningen. Gillar inte Ryssland och tycker att kriga 2022 är stenåldern. Min fråga va, hur kan du förneka en sådan sak? Nazister från Sverige och hela världen ansluter till dom för att dom känner till deras värderingar och tankesätt? Varför förnekar du en sån uppenbar sak?
Citera
2022-03-17, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är kul att ni glädjer er åt de där lustiga filmerna. Hoppas ingen berättar för er att det är ryska soldater som kör traktorerna för att frakta sina skadade stridsvagnar bara...
Varför kör de bort skrot? Hade de Ukarinska bönderna sagt åt dem att återställa åkrarna åt dem?
Citera
2022-03-17, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Det blir inga brödköer i ett land som har extremt överskott utav VETE -

Men det kommer att bli kö till precis allt annat - och det kommer att taga många år innan man litar på gangster Ryssland igen - Kanske 100 år... kanske 200 år.

Kreml bryr sig inte.

Vete förvandlas inte till bröd genom magi eller önskan.

Sovjetunionen hade överskott på de flesta råvaror, ändå slutade det i bla brödköer.

Den ryska invasionsinsatsen är rätt talande för hur illa fungerande Ryssland är i genomförande, distributionskedjor osv osv.

Det kommer inte spela någon somhelst roll hur mycket vete som finns tillgängligt, brödköer kommer som ett brev på posten ändå.
Citera
2022-03-17, 21:00
Medlem
Citat:
Om de behöver låna lokalbefolkningens traktorer lär det vara så ja.
Det säger en hel del om hur kass den Ryska armén är isf.
Citera
2022-03-17, 21:01
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Klockrent.

Du är egentligen vidrig som skriver sådär, men kan tyvärr inte annat än att hålla med.
Dom som gick i förstavågen var ju bara småungar så dom tyckte jag synd om, men nu är varje död ryss en bra ryss. även om dom bara visar sitt arsel en sista gång.
Det är i huvudsak värvade soldater och 18 åringar är inga småungar för den delen.
De tvekar inte att döda oskyldiga ukrainare, att ryska soldater slits i stycken är bra.
Citera
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Det är kul att ni glädjer er åt de där lustiga filmerna. Hoppas ingen berättar för er att det är ryska soldater som kör traktorerna för att frakta sina skadade stridsvagnar bara...

Har ryska soldater stulit ukrainska traktorer ?

De funkar kanske bättre än ryska stridsvagnar.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Man kan alltid överlämna sig till närmaste fi trupp som tusentals andra redan gjort med livet i behåll. Denna ryss fortsatte med sin uppgift och var med i leken. Får ingen sympati från mig iaf.

Aja jag är ganska säker på att det är en försvinnande liten del människor som åker in i ett krig frivilligt...
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Om de behöver låna lokalbefolkningens traktorer lär det vara så ja.
Du har ingen koll på hur militära förband är organiserade? Eller hur?
Citera
2022-03-17, 21:02
Medlem
Inga brödköer??? Nää vi får väl se...😃
Citera
Medlem
Det är i Oligarkerna vs Ryska STATEN - som man kan få in ett spett i eljest tvärtysta Kreml...

Hacka oligarkerna(ministrarna - bojarerna) - och Putins familj blir mycket mindre - den blir så liten att det är dax att skaffa en Datja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljugarbengt
Stackars ryska medborgare...inget dessa till antagligen 95% har önskat sig... finner inga ord...

Dom kommer inte få det lätt
Kolsoppa o vodka
På sin höjd
Men dom är ju ett tåligt folk Enl Putte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här