Citat:
Ursprungligen postat av
Blutobluto
Du har inget mandat att ställa krav på andra skribenter. Faktum är att jag sorterade in dig bland dumskallarna när du började yra om grafologi när DNA friade Skandiamannen helt från breven som den ömklige åklagaren hoppats så mycket på.
Hage talar i tidiga förhör om att någon ryckte Palme i benen när hon var fullt upptagen med livräddande åtgärder. Detta ”någon” och Hages uttalande tyder på att Skandiamannens berättelse i Aftenposten, som Thomas Pettersson avsiktligt felciterar, är korrekt.
Hage har därefter talat om närvaron av en vaktmästare från Skandia.
Case closed.
Vad har du för mandat att sortera in människor i olika nedvärderande grupper?
1) Du har aldrig genomfört något vetenskapligt arbete.
2) Du har ingen examen i något vetenskapligt ämne.
Jo, jag hittade avsnittet som du refererar till utan din hjälp. AH: "jag tittade bara upp den gången när jag såg henne [LP] och sen så tittade jag upp, det var
någon som började rycka i benen eller någonting, i OP:s ben och då sa jag det att han låg så bra som han låg [...] men
då tittade jag bara på armarna liksom att vad håller du på med och sen så fortsatte jag."
Detta uttalande av AH menar du visar att Skandiamannens berättelse i "Aftenposten", den 3:e mars, är korrekt. (Intervjun är gjord den 2:a mars?) Vad säger då SE i denna tidning?
"Sammen med den 17 år gamle AH og en annen ung mann fikk de snudd OP
over på siden.
AH satte i gang med
hjertemassasje, mens den unge mannen provde med
kunstig åndedrett.
- Vi
kjente pulsslag, men han var ikke ved bevisshet, forteller SE."
På vilket sätt bevisar detta att Skandiamannen var där, knästående invid kroppen i 2-3 minuter?
Hade inte de här detaljerna, om HLR och puls, redan framkommit i media när intervjun i "Aftenposten" gick av stapeln?
Det här avsnittet är annars intressant:
"Da jeg kom tillbake,
spurte AH om jeg gjenkjente OP."
I förhöret den 25:e april, 1986, pekar SE ut
E20 (KJ) som flickan som utför livräddning vid kroppen, och som senare säger till honom att det är OP som blivit skjuten ("flickan som jag hade till vänster om mig i ursprungsskedet"). SE ger till och med ett signalement på "AH": "en ung flicka,
ljushårig [...] söt".
Om han nu spenderade 2-3 minuter invid kroppen, och hjälpte till med livräddning, sidolägen, o.s.v.
Hur kommer det sig att han inte kunde peka ut AH vid fotovisningen och beskriva henne på rätt sätt?
P.S. Det är ju glädjande att du äntligen har hittat
"vaktmästaren från Skandia" som många länge har letat efter.
Är det i texterna från tingsrätten, eller hovrätten, som du gjorde detta fynd? Sidhänvisning, tack!
Men lite väl många år senare, kan man tycka. När Skandiamannen redan var "inarbetad" som vittne.
Kan du inte lokalisera "Kameruns avbytarbänk" av bara farten, medan du ändå håller på?