2022-03-17, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Det Carina (och fler av oss) vill veta av dig är ju såklart EXEMPEL på VARFÖR den skulle vara undermålig?
Du kanske inte vet själv varför du tycker att den var det?

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, ett exempel är ju just om L och E var sambos, eller inte. När denna tråd började så var det väldigt många som hävdade att de INTE var sambos. Jag tror inte ens polisen har utrett om de var sambos, jag menar vad stod det i Folkbokföringen?

Det är ju folkbokföringen som brukar gälla.......

Men för vissa var det ju bra att domstolen ansåg dem som sambos, så att straffet kunde bli högre pga "brott i nära relation".

Har någon anhörig/vän till L kunnat ta hennes saker ut ur huset eller har de slängts bara?
Tja, här visar du, Drottningen av Flashback, att du antingen inte är nykter eller inte är läskunnig. Eller kanske bara är lite sådär allmänt stupid.
För det jag och den citerade Mercede undrar över, det är varför kontot Loveangelie dömer ut RPU:n som "undermålig" bara sådär huxflux och utan att med exempel ange skäl för sin missnöjdhet med just RPU:n.

Du som Drottning börjar dilla om samboendet, alltså om de var sambo eller ej.
Faktiskt intresserar inte ett ev samboskap dem som utför en RPU.
Du kanske blandar ihop RPU med FUP?
Det är lätt gjort.
Särskilt på fyllan och villan..
2022-03-17, 14:57
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Man kan inte förenkla åt det hållet heller. Alkohol slår som sagt mot alla receptorer och kan inte förutspås. Inte ens under en och samma fylla. Dom allra flesta har upplevt svängningarna hur man kan gå från dansande partymonster som älskar allt och alla till ett gråtande ångestknippe. Och tvärtom.
Det enda man kan lista ut av infon här, i FUP etc. är att hon inte var loj och seg just den här stunden.

Att man inte finns i belastningsregistret är ingen indikator. De allra flesta våldshandlingar anmäls ju inte. Har hon EIPS har hon många gånger haft impulsiva känsloutbrott med skadligt beteende. Mot sej själv och andra. Med och utan alkohol.

Jag kan hålla med dig till en viss del. Men att någon gång bli superdeppad eller skogstokig av alkohol behöver man inte ha några diagnoser för.

Men vissa här inne hävdar ju att L hade "dåligt ölsinne", och de blir ju "skogstokiga" i princip alltid när de dricker alkohol, och sådant brukar lämna spår i belastningsregistret, speciellt när man uppnått en ålder av 35 år. Det behöver ju inte anmälas av någon, det räcker med att polis kallats till plats.

Men vi kan lämna den diskussionen, vi tycker lite olika bara.
2022-03-17, 14:58
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Varför dså upprörd hela tiden? Du känner ju inte ens honom?

Därför att i mitt yrke så är det du sysslar med brottsligt. Du har anklagat en helt oskyldig person utifrån som ej finns i denna tråd, ej finns i ngt förhör, ej i ngn polisutredning. Du har helt gått på det Trombocyt spred ut och fortsatt förtala den människan.

Nej, jag känner inte honom. Jag känner heller inte Emil eller Lydia som jag upprepade ggr informerat om. Men det innebär heller inte att jag ej samtalat med en jäkla massa på vägen.

Du frågar varför jag blir upprörd över sånt här? Jag som ej känner honom.

Men känner du ngn utav dessa? Enligt dig själv så gör du inte det. Ändå så finner man ditt namn varenda gång man går in och varje dag sprider du ut saker du hört.

Låt mig informera dig om en sak, hade ngn dragit in dig i en tråd som denna eller Trombocyt för den delen, -en som är helt oskyldig men där fult skvaller har gjort att en oskyldig dras in, då kan du lugnt räkna med att jag agerar.

Vi är olika, du sprider gärna saker du ej har minsta som helst bakgrundsfakta på. Du struntar i vem du trampar på. Bara du kan få sitta dag in och dag ut och sprida ditt skitsnack. För det är det som gör att du lever upp för dagen.

Nu har du dragit in en helt oskyldig person i denna tråd, en person Trombocyt bestämde sig för kunde vara samma person som den Ulf som lade upp videolänken. Och vad är denna Ulf skyldig till: han/hon är/ varit bekant med Lydia.

Så, du och Trombocyt har bestämt att de som känner Lydia, de måste vara samma person som den som la upp en videolänk för den kalla sig Ulf.

Jag antar att du heter Vemdalen62 på ditt ID eftersom ni var så övertygade om att den som kallat sig Ulf var samma som den ni sedan så oerhört fult förtalade.
2022-03-17, 15:11
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ja absolut och soc hade ju även rätt i det då de drog det beslutet eftersom hon just då hade CSN.

men var "våra små tyckanden" jag pratar om. Där du tror att boendet inte kan vara motivet pga soc uttalande i sjukjournalerna. Det jag då ville framföra var att det ändå är möjligt det finns ett motiv i det iom hennes egna rädsla att förlora sin inkomst.

Ja, jo. Men jag fick känslan av att L egentligen inte ville bo där hos E, och att hon hade alternativ, visserligen kortvariga, men ändå alternativ. Jag får känslan av att hon mer eller mindre motvilligt lockades/släpades hem till E, och att hon mer tvingades att acceptera att flytta in dit pga att E släpat dit alla/vissa av hennes saker, som hon ville/behövde skydda. Och att hon egentligen tyckte synd om E och ville hjälpa honom att räta upp kaoset i hans liv.

Det är vad jag tycker står mellan raderna i sjukjournalerna.
2022-03-17, 15:20
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
ja fast nu var ju frågan ställd till Loveangelie om varför hen tyckte sjukhusets undersökning efter mordet ang psykos etc var undermålig och inte fup i sig

Ok, men jag håller med Loveangelie. Jag tycker inte att det blir något riktigt svar på det, och att de närvarande poliserna verkar störa i/under undersökningen. Och att poliserna verkar avfärda det psykpersonalen säger.

Psykläkaren förhörs ju senare och hen verkar mycket arg över polisens frågor, som att polisen är rätt oproffesionell och mer egna känsloinriktade.
2022-03-17, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Därför att i mitt yrke så är det du sysslar med brottsligt. Du har anklagat en helt oskyldig person utifrån som ej finns i denna tråd, ej finns i ngt förhör, ej i ngn polisutredning. Du har helt gått på det Trombocyt spred ut och fortsatt förtala den människan.

Nej, jag känner inte honom. Jag känner heller inte Emil eller Lydia som jag upprepade ggr informerat om. Men det innebär heller inte att jag ej samtalat med en jäkla massa på vägen.

Du frågar varför jag blir upprörd över sånt här? Jag som ej känner honom.

Men känner du ngn utav dessa? Enligt dig själv så gör du inte det. Ändå så finner man ditt namn varenda gång man går in och varje dag sprider du ut saker du hört.

Låt mig informera dig om en sak, hade ngn dragit in dig i en tråd som denna eller Trombocyt för den delen, -en som är helt oskyldig men där fult skvaller har gjort att en oskyldig dras in, då kan du lugnt räkna med att jag agerar.

Vi är olika, du sprider gärna saker du ej har minsta som helst bakgrundsfakta på. Du struntar i vem du trampar på. Bara du kan få sitta dag in och dag ut och sprida ditt skitsnack. För det är det som gör att du lever upp för dagen.

Nu har du dragit in en helt oskyldig person i denna tråd, en person Trombocyt bestämde sig för kunde vara samma person som den Ulf som lade upp videolänken. Och vad är denna Ulf skyldig till: han/hon är/ varit bekant med Lydia.

Så, du och Trombocyt har bestämt att de som känner Lydia, de måste vara samma person som den som la upp en videolänk för den kalla sig Ulf.

Jag antar att du heter Vemdalen62 på ditt ID eftersom ni var så övertygade om att den som kallat sig Ulf var samma som den ni sedan så oerhört fult förtalade.
Nu får du tagga ner. Det är inte den som skriker högst som vinner!!
Vad har vi fult förtalat?
Visa detta!!!
Och vad menar du med mitt namn och ID.?
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-03-17 kl. 15:51.
2022-03-17, 15:54
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Nu får du tagga ner
Vad har vi fult förtalat?
Visa detta!!!
Och vad menar du med mitt namn och ID.?

Är du vid dina sinnes fulla bruk? Menar du på fullt allvar att du inte förstår innebörden av vad du sysslar med?

Du är ju inte mottaglig för information om vad du själv sysslar med. Du förstår ju inte innebörden av ditt eget beteende om du frågar detta, begriper du verkligen inte det själv?

Du har ju förtalat en oskyldig person, minns du inte det själv?
Du skrev att denna Ulf hade gemensamma nämnare med Lydia. Det skriver du ju upprepade ggr. Plus annat skit du vräker ur dig.

Du har ju sökt upp denna person utifrån det namn Trombocyt slängde ur sig. En Ulf som finns bland Lydias vänner och fått denna Ulf att bli samma Ulf bakom videolänken. Det helt utan något som helst bevis. Inga som helst fakta har du utan bara förtalar oskyldiga människor.

Allvarligt. Du förstår ju uppenbarligen ingenting. Så illa med dig trodde jag inte det var. Du borde ha lås på din dator innan du begår flera dumheter.

Du tar för givet att den som laddat upp videolänken heter ULF för att den kallar sig Ulf där. Fattar du? Som om alla som ser ditt namn här, -Vemdalen62 skulle ta för givet att det är ditt namn.

Jag antar att du inte förstår. Fråga ngn annan varför du inte förstår.

Måste fråga dig Vemdalen62: på vilket sätt kan dina förtal av oskyldig leda till att mer om detta mord kommer fram? Varför har du behov av att tysta det som läggs fram?
Senast redigerad av Captainspiced 2022-03-17 kl. 16:10.
2022-03-17, 15:56
Medlem
Citat:
Jag kan hålla med dig till en viss del. Men att någon gång bli superdeppad eller skogstokig av alkohol behöver man inte ha några diagnoser för.

Men vissa här inne hävdar ju att L hade "dåligt ölsinne", och de blir ju "skogstokiga" i princip alltid när de dricker alkohol, och sådant brukar lämna spår i belastningsregistret, speciellt när man uppnått en ålder av 35 år. Det behöver ju inte anmälas av någon, det räcker med att polis kallats till plats.

Men vi kan lämna den diskussionen, vi tycker lite olika bara.

Personer med EIPS upplevs ofta som skogstokiga eftersom deras upplevelser är så intensiva och ofta saknar grund för utomstående.
Det finns ingenting som påvisar att detta med säkerhet förvärras eller dämpas av alkohol i sig medicinskt eller kemiskt. Varken per intag eller över tid. Det är samlad forsknings ståndpunkt i nuläget, inte något jag tycker. Att du tycker annorlunda ändrar noll i sak, precis som att jorden inte blir platt för att du tycker det.
Man kan inte med säkerhet påvisa detta samband, så de som gör det bygger sitt resonemang på falsk grund. Det är min poäng.
Alkohol är en lömskt drog.
(Att den är tillåten och införlivad i kulturen och riktade droger inte är det är ett majestätiskt feltänk i min mening, men det är en helt annan fråga)
2022-03-17, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Typisk alkoholistkropp? Jämför du med ngn annan nu eller är det standard för just alkoholister?

Minns att du skrev att du sett Lydia en gång. Och du själv har alltså sett likadan ut alltid?

Kan informera dig att hon är vältränad nu. Så slipper du haka upp dig på det. Fast å andra sidan är du ju besatt av Lydias kropp. Lite märkligt. Mkt svartsjuk antar jag.

Angrepp du Emil också och hur hans kropp såg ut, med tanke på alkoholister som du menar ser ut på ett visst sätt.
Nämen hoppsan! Du kände inte Lydia, sa du?
2022-03-17, 16:57
Medlem
Citat:
Ja, jo. Men jag fick känslan av att L egentligen inte ville bo där hos E, och att hon hade alternativ, visserligen kortvariga, men ändå alternativ. Jag får känslan av att hon mer eller mindre motvilligt lockades/släpades hem till E, och att hon mer tvingades att acceptera att flytta in dit pga att E släpat dit alla/vissa av hennes saker, som hon ville/behövde skydda. Och att hon egentligen tyckte synd om E och ville hjälpa honom att räta upp kaoset i hans liv.

Det är vad jag tycker står mellan raderna i sjukjournalerna.
Samtidigt säger hon i förhören att de skulle gifta sig till sommaren och att hon älskar honom. Det låter väldigt kluvet i mina öron.
2022-03-17, 16:59
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Nämen hoppsan! Du kände inte Lydia, sa du?

Hoppsan hoppsan, då tar vi det en gång till. Inte för att jag känner ngn förhoppning att det ska gå in nu heller.

Men det finns en viss skillnad på att känna ngn och att samtala med ngn. Ok, sug på dom orden.

Och på tal om Lydia, ja, hon tränar varje dag och är mkt vältränad.
2022-03-17, 16:59
Medlem
Två konton som båda registrerade sig i november är den största anledningen till att den här tråden lever.
Innan de kom med i matchen hade tråden i princip dött ut. Genom att hålla den vid liv så har de nog gjort GM en rejäl björntjänst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in