2022-03-16, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Är du helt oförmögen att förstå simpla regler/lagar? Känner du till ngt om GDPR? Inser du fortfarande inte att du samt Trombocyt begått brott och du har den dåliga smaken att fortsätta begå brott!

Ulf som den kallar sig för som lagt ut videoklippet med ljudfilen som sedan Loveangeli lägger ut här, kallar sig för ULF. Det står inget efternamn, ingen ålder, inte var han bor, ingenting mer än Ulf.

Trombocyt som tydligen känner till en Ulf i Lydias krets lägger då ut denna Ulf som han s.k tror är samma person, var han bor, ålder m.m. - du som är mobbaren Nr1 utan något som helst förnuft eller omdöme hoppar genast på mobbingtåget, men du går ännu längre. Du lägger nu ut denna oskyldiga människas Instagram och säger att de har gemensamma nämnare. Är du helt korkad? Är du helt omdömeslös? Har du inte lärt dig grundläggande regler ang internet?

Tror du inte denna Ulf som du nu smutskastat har familj och vänner? Är denna Ulf under ngn som helst polisutredning? Är du säker på att den Ulf som den kallar sig för som lade ut klippet är den som du nu smutskastar? Såg att den nu valt göra sin profil anonym.

Att du inte skäms din vidriga tölp!
Jadu....
Jag har inte smutskastat nån
Citera var jag smutskastat Ulf!

Ängeln har spridit infon i denna tråd om honom!
Jag har inte länkat till nån insta!

Däremot har en av Emils Fd chefer smutskastats av er sida i denna tråd. Med namn och allt
Saker har nämnts om honom som vore ödesdigra om HAN har en familj

Hold your horses nu capten!!
2022-03-16, 17:43
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Dock så under samma inläggningsperiod framgår det även att Lydia var rädd att förlora sitt CSN som var hennes huvudsakliga inkomst vilket i så fall ger henne ännu mer ångest att ej ha råd med något kommande boende, för då skulle hon inte ens kunna ha råd med vandrarhem som soc föreslog.

Så oron att förlora sitt CSN+ ingen hjälp med boende kan helt klart bidragit med hennes sinnestämning den aktuella kvällen.

Jaa, nu är inte jag något större fan av Socialtjänsten, så i min värld är det fullt möjligt att de har fel.

MEN, nu är det ju inte våra små tyckanden som gäller här, det är en polisutredning, bevismaterial etc och det är faktiskt ett yttrande av en myndighet (t o m en utredande myndighet) som gäller tiden nära händelsen, så då måste man ju tro på den, eller polisutredningen bör/måste tro på den uppgiften då den kommer från en annan myndighet!
2022-03-16, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag håller helt med dig!

Och det framgick av psykjournalerna att L snarare drack alkohol för att få sova, hon blev tydligen trött, seg och loj av det, snarare än arg och våldsam. Om hon blev arg och våldsam så borde det ha synts i belastningsregistret vid en ålder av 35 år.........

Man kan inte förenkla åt det hållet heller. Alkohol slår som sagt mot alla receptorer och kan inte förutspås. Inte ens under en och samma fylla. Dom allra flesta har upplevt svängningarna hur man kan gå från dansande partymonster som älskar allt och alla till ett gråtande ångestknippe. Och tvärtom.
Det enda man kan lista ut av infon här, i FUP etc. är att hon inte var loj och seg just den här stunden.

Att man inte finns i belastningsregistret är ingen indikator. De allra flesta våldshandlingar anmäls ju inte. Har hon EIPS har hon många gånger haft impulsiva känsloutbrott med skadligt beteende. Mot sej själv och andra. Med och utan alkohol.
2022-03-16, 17:55
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Det Carina (och fler av oss) vill veta av dig är ju såklart EXEMPEL på VARFÖR den skulle vara undermålig?
Du kanske inte vet själv varför du tycker att den var det?

Ja, ett exempel är ju just om L och E var sambos, eller inte. När denna tråd började så var det väldigt många som hävdade att de INTE var sambos. Jag tror inte ens polisen har utrett om de var sambos, jag menar vad stod det i Folkbokföringen?

Det är ju folkbokföringen som brukar gälla.......

Men för vissa var det ju bra att domstolen ansåg dem som sambos, så att straffet kunde bli högre pga "brott i nära relation".

Har någon anhörig/vän till L kunnat ta hennes saker ut ur huset eller har de slängts bara?
2022-03-16, 17:59
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Jaa, nu är inte jag något större fan av Socialtjänsten, så i min värld är det fullt möjligt att de har fel.

MEN, nu är det ju inte våra små tyckanden som gäller här, det är en polisutredning, bevismaterial etc och det är faktiskt ett yttrande av en myndighet (t o m en utredande myndighet) som gäller tiden nära händelsen, så då måste man ju tro på den, eller polisutredningen bör/måste tro på den uppgiften då den kommer från en annan myndighet!
Ja absolut och soc hade ju även rätt i det då de drog det beslutet eftersom hon just då hade CSN.

men var "våra små tyckanden" jag pratar om. Där du tror att boendet inte kan vara motivet pga soc uttalande i sjukjournalerna. Det jag då ville framföra var att det ändå är möjligt det finns ett motiv i det iom hennes egna rädsla att förlora sin inkomst.
2022-03-16, 18:00
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Jadu....

Däremot har en av Emils Fd chefer smutskastats av er sida i denna tråd. Med namn och allt

Er sida? Vilken sida? Är du fullständigt paranoid? Jag står vare sig på ena eller andra sidan.

Sällan har jag stött på ngn mer korkad än dig. Du förstår ju inte ens själv vad du begått för brott.

Ska man tala till dig som om du är tre år gammal??

Du skriver att denna Ulf som Trombocyt plötsligt drog in som är helt oskyldig, att han och Lydia hade gemensamma nämnare, det såg du på hans Instagramkonto.

Frågan du får ställa dig själv då är: Hur hitta du rätt Ulf? Jo, du såg Trombocyts inlägg där han outade ut en oskyldig person, var den bodde, åldern och hans efternamn.
Sen gick du in här och skrev hur hemsk denna Ulf är.

Saken är den att den killen du och Trombocyt drog in är helt oskyldig. Ni har alltså begått ett brott som ni tycker är skitsamma.

Hur vet jag detta? Jo, jag kontaktade honom och han kände redan till detta.

Hur kunde då Trombocyt skriva ut en helt oskyldig killes namn, adress m.m?

Jo, det kan Trombocyt svara på själv, men tyvärr trassla han i sig i lögnerna än mer och framstår nu som en väldigt bitter man.

Nåja, skitsamma. Nu vet vi iaf 😂

Ett tips till dig Vemdalen62, att nästa gång du ska leka Sherlock Holmes, ta då reda på riktiga fakta innan du framstår som fullständigt efterbliven i alla dina svar!
2022-03-16, 18:04
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ja, ett exempel är ju just om L och E var sambos, eller inte. När denna tråd började så var det väldigt många som hävdade att de INTE var sambos. Jag tror inte ens polisen har utrett om de var sambos, jag menar vad stod det i Folkbokföringen?

Det är ju folkbokföringen som brukar gälla.......

Men för vissa var det ju bra att domstolen ansåg dem som sambos, så att straffet kunde bli högre pga "brott i nära relation".

Har någon anhörig/vän till L kunnat ta hennes saker ut ur huset eller har de slängts bara?

ja fast nu var ju frågan ställd till Loveangelie om varför hen tyckte sjukhusets undersökning efter mordet ang psykos etc var undermålig och inte fup i sig
2022-03-16, 18:12
Medlem
Citat:
Er sida? Vilken sida? Är du fullständigt paranoid? Jag står vare sig på ena eller andra sidan.

Sällan har jag stött på ngn mer korkad än dig. Du förstår ju inte ens själv vad du begått för brott.

Ska man tala till dig som om du är tre år gammal??

Du skriver att denna Ulf som Trombocyt plötsligt drog in som är helt oskyldig, att han och Lydia hade gemensamma nämnare, det såg du på hans Instagramkonto.

Frågan du får ställa dig själv då är: Hur hitta du rätt Ulf? Jo, du såg Trombocyts inlägg där han outade ut en oskyldig person, var den bodde, åldern och hans efternamn.
Sen gick du in här och skrev hur hemsk denna Ulf är.

Saken är den att den killen du och Trombocyt drog in är helt oskyldig. Ni har alltså begått ett brott som ni tycker är skitsamma.

Hur vet jag detta? Jo, jag kontaktade honom och han kände redan till detta.

Hur kunde då Trombocyt skriva ut en helt oskyldig killes namn, adress m.m?

Jo, det kan Trombocyt svara på själv, men tyvärr trassla han i sig i lögnerna än mer och framstår nu som en väldigt bitter man.

Nåja, skitsamma. Nu vet vi iaf 😂

Ett tips till dig Vemdalen62, att nästa gång du ska leka Sherlock Holmes, ta då reda på riktiga fakta innan du framstår som fullständigt efterbliven i alla dina svar!
Varför dså upprörd hela tiden? Du känner ju inte ens honom?
2022-03-16, 18:22
Medlem
Citat:
Är väl exakt det som folk skriver menar?
Att alkoholen ihop med sina diagnoser just denna dagen gick överstyr?
Annars skulle väl alla alkolister ses som potentiala mördare om det endast var alkoholen som orsakade brottet.
Eller menar du att Lydia kanske var lika/mer impulsiv i nyktert tillstånd så alkoholen inte hade en bidragande faktor?

Jag orkar inte citera, men många har skrivit på grund av alkoholen, i kombination med alkohol och annat i häradet. Jag påstår bara att man omöjligt kan säga om det var en faktor eller inte. Och än mindre ur vilken aspekt i så fall. Det kan lika väl ha varit avtrubbande som motsatsen.
2022-03-16, 19:24
Medlem
Citat:
Ja, man undrar ju om E drog fram en sådan hållhake den kvällen.....som han verbalt hotade med, men INTE spelade in på sin mobil.......

För jag undrar liksom fortfarande vad det var E hade "förstört". L säger ju det flera gånger, att E "förstört allt". Och jag tror inte att det var något så banalt som att flytta därifrån. Enligt soc i psykjournalen så hade ju L ekonomi nog för att bo på vandrarhem i månader, så jag tror inte alls att motivet skulle ha varit att L blev bostadslös.

Ja som sagt, det skulle inte förvåna mig om det var det han gjorde, hela tiden. Kanske ännu mer.
Och enligt Lydia så kunde hon bo hos andra kompisar också, så boendet var nog inga problem.
Så jag tror det är något annat som ligger bakom.
2022-03-16, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Jadu....

Inte ljuga nu Vemdalen. Jag har inte spridit någon info om denna Ulf som du nu påstår.
Det enda jag skrev var att jag hade fått den länken skickad till mig. Och det var inte den personen som skickade den länken till mig.
Så var har jag spridit info om denna person?

Att Emils fd chef finns med i tråden är ju inte så konstigt. Han hade ju en fling med Lydia, han gick i säng med Emils ex vilket gjorde att Emil ville hämnas m.m. så han är ju trots allt inblandad.
Och om han var otrogen, ja det skulle väl han ha tänkt på innan då ju.
2022-03-16, 22:46
Medlem
Citat:
Vem jag "talat" med eller haft kontakt med angår dig inte det minsta. Ditt sätt att försöka få de som känner Lydia att framstå som kriminella människor är skrämmande.

Du ljög och du vet om det och du vet även varför - och du vet att du avslöjade dig själv. Trassla nu inte in dig i fler lögner.
Vilka är de och hur har jag försökt få dem att framstå som kriminella?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in