2022-03-17, 14:04
Medlem
Jasmine4556s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strumppappa
Missförstå mig rätt. Jag hyser inga sympatier för våldtäktsmän som förgriper sig på barn. Däremot känner jag att det är tveksamt att privatpersoner agerar spanare, polis, jury och domare.

Vem ska annars göra det då? Dumpen har haffat över 60 personer som tydligt uttryckt vad dom vill göra. Dessa män hade härjat fritt fortfarande om det inte vore för dumpen. Fria är dom visserligen än, men det sociala skamstraffet får dom leva med och det är ingens fel mer än deras eget.
Citera
2022-03-17, 14:13
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4556
Vem ska annars göra det då? Dumpen har haffat över 60 personer som tydligt uttryckt vad dom vill göra. Dessa män hade härjat fritt fortfarande om det inte vore för dumpen. Fria är dom visserligen än, men det sociala skamstraffet får dom leva med och det är ingens fel mer än deras eget.
Rättsväsendet kanske?
Citera
2022-03-17, 14:19
Medlem
Strumppappas avatar
Citat:

Egentligen rättsväsendet. Det finns komponenter i dumpens arbete som är ypperligt, dessa män behövs lokaliseras och bevakas. Däremot känns det rättsosäkert att civilister ska döma ut sociala straff. I en ideal värld hade samtliga av dessa loggar och chatter överförts till myndigheter vilka i sin tur hade tagit det därifrån. Dessa män bör åtminstone bli punktmarkerade av myndigheter alternativt tvångsvårdas/buras in. Men med tanke på hur slappt svenskt rättsväsende brukar vara mot sexförbrytare förstår jag också att många blir frustrerade och tar saken i egna händer. Men det är ju inte bra ändå.
Citera
2022-03-17, 14:28
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Egentligen rättsväsendet. Det finns komponenter i dumpens arbete som är ypperligt, dessa män behövs lokaliseras och bevakas. Däremot känns det rättsosäkert att civilister ska döma ut sociala straff. I en ideal värld hade samtliga av dessa loggar och chatter överförts till myndigheter vilka i sin tur hade tagit det därifrån. Dessa män bör åtminstone bli punktmarkerade av myndigheter alternativt tvångsvårdas/buras in. Men med tanke på hur slappt svenskt rättsväsende brukar vara mot sexförbrytare förstår jag också att många blir frustrerade och tar saken i egna händer. Men det är ju inte bra ändå.
På vilket sätt att rättsväsendet slappt mot sexbrottslingar?
Citera
2022-03-17, 14:30
Medlem
Jasmine4556s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Rättsväsendet kanske?

Varför tror du att dumpen skapades? Tror du dumpen hade funnits om rättsväsendet lagt mer resurser på barn?
Rekommenderar dig att läsa på lite om det här problemet.
Citera
2022-03-17, 14:31
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
1. Det är vad Dumpen påstår, inga bevis har lagts fram, och bara för gruppen heter "pappas flicka" så behöver det inte ha något att göra med pedofiler.

I sammanhanget dvs gruppnamnet + 54-åring som raggar på 13-åring går det alldeles utmärkt och raljera om gruppen som pedofilgrupp.

Citat:
2. Återigen Dumpen har inte lagt fram någon form av bevis att det är dom som blir kontaktade, det är snarare mer troligt att det är Dumpen som har kontaktat mannen, allt för att försöka tjäna in ytterligare Swish donationer.

I samtliga dumpenuthängningar där exakt den informationen används i konfrontationen med dumpengäddorna så erkänner dem. Vissa nekar först och sedan erkänner dem. Den aktuelle 54-åringen nekade inte.

Citat:
3. Kik är 12 år gammal app. Det är mer troligt att det är äldre personer som använder Kik idag, än en massa "fjortisar".

Det har tidigare i denna tråd publicerats en rapport från "Svenskarna och internet" som bland annat visar åldersfördelningen bland olika sociala medieplattformars användare - KiK är en fjortisapp.

Citat:
4. Ja, men det gör inte en person till pedofil. Dock kan man ifrågasätta personens moral.

Sluta tjata om pedofilanklagelser. Männen hängs inte ut pga pedofili utan för deras chattar och bokade dejter som signalerar att de aktivit vänt sig till ett barn i sexuellt syfte. Aktiviteten är olaglig sedan år 2009, männen behöver inte genomföra fysiskt övergrepp för att begå lagbrott.

Citat:
5. Han åker 5-10 mil för att träffa en 14 åring, vad personens syfte är är högst oklart, om man utgår efter den chattlogg som finns.

6. Nej som sagt det är högst oklart varför personen ens bestämt träff med en 14 åringen (som förövrigt är en vuxen person), återigen så utgår vi från chattloggen.

Och återigen det finns inga belägg på att det är ett pedofilforum, det är något som du fantiserat ihop, med tanke på att du tror att Kik är endast för "fjortisar".

Se ovan.

Citat:
7. Är väl inte så konstigt eftersom vem som helst fattar att det inte kommer se bra ut, att man som 55 åring bestämmer en träff med någon som är 40 år yngre. Om det vore min man så hade jag dumpat idioten direkt.

Allt detta sammantaget gör inte personen till pedofil hur mycket du än försöker fantisera ihop det i din verklighetsfrånvända hjärna.

Huruvida mannen/männen är pedofiler eller inte är ointressant, se ovan.
Citera
2022-03-17, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av USK1
Om jag inte missminner mig så har Dumpen gått ut och sagt att det INTE är dom som står bakom något TikTok konto. Alltså att någon har gjort det i deras namn, och då kan väl inte Dumpen hållas ansvarig för det, eller?

Hur tänker du där, om att fiskarna själva groomar barn?

Det är då väldigt märkligt att Patrik och Sara i kontots första inlägg går ut med att "Dumpen.se" är Dumpens enda och officiella TikTok-konto.

Fiskarna har ingen aning vem som döljer sig på andra sidan, på samma sätt som att folk inte vet att Dumpen utger sig för att vara pedofilmammor som är ute efter att kåta upp motparten. Sen så är det sjukt olustigt att Dumpen gör reklam för sin sida och länkar till den på en sida dominerad av barn, när dom är väl medvetna om att dom lägger upp kukbilder, runkvideos och grova sexchattar.
Citera
2022-03-17, 14:33
Medlem
Jasmine4556s avatar
Citat:

Såklart att det "egentligen" ska vara dom. Men eftersom dom i princip inte kan göra något förrän det finns tydliga bevis så krävs det oftast att ett barn redan ska behöva bli utsatt. Det är precis detta som dumpen vill förhindra, att man hittar äckelpeddona innan dom faktiskt ger sig på ett barn. Dumpen lämnar ju dessutom allt sitt material vidare till polisen. Hur det går sen, ja det återstår väl lite att se fortfarande. Men har en stark känsla av att baskermongot fått besök av Farbror blå iaf.
Senast redigerad av Jasmine4556 2022-03-17 kl. 14:35.
Citera
2022-03-17, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava

Sluta tjata om pedofilanklagelser. Männen hängs inte ut pga pedofili utan för deras chattar och bokade dejter som signalerar att de aktivit vänt sig till ett barn i sexuellt syfte. Aktiviteten är olaglig sedan år 2009, männen behöver inte genomföra fysiskt övergrepp för att begå lagbrott.

Huruvida mannen/männen är pedofiler eller inte är ointressant, se ovan.

Vilket enfaldigt ordbajs, rubriken/taggen till klippen dom lägger upp är "videos från peddofiske". Dina bortförklaringar är förenade med trams.
Citera
2022-03-17, 14:36
Medlem
Strumppappas avatar
Citat:
Såklart att det "egentligen" ska vara dom. Men eftersom dom i princip inte kan göra något förrän det finns tydliga bevis så krävs det oftast att ett barn redan ska behöva bli utsatt. Det är precis detta som dumpen vill förhindra, att man hittar äckelpeddona i mma dom faktiskt ger sig på ett barn. Dumpen lämnar ju dessutom allt sitt material vidare till polisen. Hur det går sen, ja det återstår väl lite att se fortfarande. Men har en stark känsla av att baskermongot fått besök av Farbror blå iaf.

Då borde man jobba för att lobba mot en striktare lagstiftning. I många andra länder är det olaglig att stämma träff för sex med minderårig, vare sig detta barn existerar eller inte. En sådan ändring i lagen hade varit långt mer effektiv än att vara medborgargarde
Citera
2022-03-17, 14:38
Medlem
USK1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Det är då väldigt märkligt att Patrik och Sara i kontots första inlägg går ut med att "Dumpen.se" är Dumpens enda och officiella TikTok-konto.

Fiskarna har ingen aning vem som döljer sig på andra sidan, på samma sätt som att folk inte vet att Dumpen utger sig för att vara pedofilmammor som är ute efter att kåta upp motparten. Sen så är det sjukt olustigt att Dumpen gör reklam för sin sida och länkar till den på en sida dominerad av barn, när dom är väl medvetna om att dom lägger upp kukbilder, runkvideos och grova sexchattar.

Ja jag kan helt klart ha kommit ihåg fel gällande TikTok, absolut. Och har jag kommit ihåg fel så är jag den första att erkänna det Inget mer med det.

Men ang fiskarna så tror jag inte dom gör/visar något innan dom fått bekräftat vad för "typ" av person som befinner sig på andra sidan, och vad dennes avsikt är.
Citera
2022-03-17, 14:39
Medlem
Strumppappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
På vilket sätt att rättsväsendet slappt mot sexbrottslingar?

Nu uttryckte jag väl mig kanske lite klumpigt, vad jag menar är att lagstiftningen är (vad jag uppfattat) ganska mild när det kommer till sexförbrytelser. Straffen är i regel låga och man kan komma undan med mycket, iaf om man ser mot hur andra länder har det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in