Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-12, 00:48
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Vilket brott påstås begåtts?
En anmälan betyder endast att någon gjort en anmälan.

Juridiskt dödläge – 19 anmälningar på ett halvår

...

I dagsläget lever tre ärenden, varav ett kommer från den avlidne mannens sambo, enligt Aftonbladet.

– Jag kan inte säga exakt när ett beslut kommer. Vi försöker alltid hantera dessa ärenden snabbt, så jag kan tänka mig att det kommer inom de närmsta veckorna, säger Mari Heidenborg.

https://www.gp.se/livsstil/dumpen-patrik-sj%C3%B6berg-och-sara-nilsson-h%C3%A4nger-ut-m%C3%A4n-som-sexchattar-med-barn-1.674508 51

(Bakom paywall, GP 10/3)
Citera
2022-03-12, 00:51
Medlem
Citat:
I USA så informeras hela grannskapet om en pedofil flyttar till ett nytt boende att en dömd pedofil bosätter sig i området.
Att ibland så är det den enda vägen att gå, då barnen alltid ska komma först gällande frågan.
Att jag förstår Patrik som blivit utsatt gör detta, att utsatta i vuxen ålder aktivt vill skydda barn och att det är deras kall vilket räddar andra barn, deras superkraft.

Tyvärr så blir en del utsatta även de pedofiler i vuxen ålder och förgriper sig på barn.
Patriks superkraft är bättre än den motsatta som är mycket värre.

“Patriks superkraft”. Bevare mig väl
Citera
2022-03-12, 01:08
Medlem
Citat:
Vilket brott påstås begåtts?
En anmälan betyder endast att någon gjort en anmälan.

För att göra den bedömningen skulle jag behöva läsa igenom samtliga chattloggar vilket jag inte tänker göra.

Vårat rättssystem tillåter dock inte att privatpersoner sysslar med brottsprovokation och sedan hänger ut personer innan något faktiskt brott har begåtts. Det är att ta lagen i egna händer.

Du får även tänka på att tillvägagångssätet indirekt drabbar oskyldiga när pöbeln går till angrepp mot personer i den uthängdes närhet som kanske helt saknar vetskap om vad den här personen håller på med. Det kan vara avlägsna släktingar som inte längre har kontakt med personen i fråga.

Tillvägagångssättet är alltså inte rättssäkert för fem öre.
Citera
2022-03-12, 01:27
Medlem
Psykonaut-s avatar
Det finns en tråd om det juridiska upptäckte jag.
(FB) Dumpen.se Lagligt? Anmäla/stämma Sjöberg?

Men lägger den här, Dumpens genomgång av lagar med jurister.

Därför är det som vi publicerar på Dumpen lagligt

https://dumpen.se/2022/01/07/darfor-ar-det-som-vi-publicerar-pa-dumpen-lagligt/
Citera
2022-03-12, 01:30
Medlem
Pruttmuffs avatar
Har Patrik haft sex med Sara? Dom verkar vara rätt tighta ihop.
Citera
2022-03-12, 01:41
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff

Det är många hotellnätter, vinmiddagar och restid som spenderas ihop. Jag skulle nog säga det vore konstigt om de båda inte åtminstone tänkt tanken.
Citera
2022-03-12, 01:42
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimmysFarfar
Vilken av alla gäddor var det som tog livet av sig? Finns säkert svar i tråden men får ju leta i timmar….

Hundtrickskillen. Sitter i sin bagagelucka. Leta på tiktok
Citera
2022-03-12, 01:43
Medlem
Hur många tjejer i 12-14 års åldern tror ni i verkligheten vill ha sex med äldre män som dumpens gäddor i 30-70 års åldern? Jag tror nästan ingen. Kanske någon tjej i spannet 13-14 år chattar sex med gubbar. Men att sedan gå därifrån till att träffa en gubbe/pedofil för att ha sex med, måste väl ändå vara extremt ovanligt. Alltså så förekommer sådana här möten bara inom dumpens sfär. Visst de får napp dumpen men frågan är om inte rätt många gäddor talar sanning om att de aldrig gjort sådana här träffar innan För att i verkligheten så finns det inga flickor under 15 år som dyker upp för att träffa en gammal gubbe?
Citera
2022-03-12, 01:48
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det är många hotellnätter, vinmiddagar och restid som spenderas ihop. Jag skulle nog säga det vore konstigt om de båda inte åtminstone tänkt tanken.
Jo jag tänkte så jag med. Därför blev jag lite nyfiken.
Citera
2022-03-12, 03:22
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Fan den där frågan tänkte jag lufta så sent som i eftermiddags senast men glömmer alltid bort det. Bra att du tog upp det.

Med tanke på all tid de spenderar tillsammans vore jag förvånad om det inte har skett. Patrik lär väl vara högst ljummet intresserad men Sara har nog lyckats tjata till sig gammal världsrekordskuk vid det här laget. Sen är de sexuellt skadade bägge två och både tänker och pratar sex stup i ett så det blir nog en och annan avsugning medan Patrik håller kursen på riksvägarna. Sara är ju så rastlös av sig och måste ha något att pilla på medan han kör. Sen skrattar de efteråt, ungefär som det lät när de jagade den cyklande pedofilen:

"Haha, tänk om hela Sverige fick reda på vad vi gjorde här på rastplatsen mellan Mora och Falun. Och det här swishar dom pengar för... hahaha..."

Fast nä, Patrik är flaskhalsen. Hennes kropp duger inte åt honom. Han har nog blivit övertalad någon enstaka gång men annars nöjer han sig med avsugningar "i farten".
Citera
2022-03-12, 05:01
Avslutad
"– Vi kallar inte de som vi konfronterar för pedofiler, vi konstaterar bara att de sökt efter barn I sexuellt syfte." Kretsen läsare är tillräckligt stor för BBS.
Citera
2022-03-12, 08:58
Medlem
Vattenfyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Inte alls, jag tog tillfället att påminna alla i denna tråd som påstår att Dumpen-männen aldrig hade fått möjligheten att grooma riktiga barn inte har en aning om vad de talar om. Jättebra att du fattar det.

Då ska du ju inte citera mig.

Bra att du fattar det, tack på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in