2022-03-17, 12:05
Medlem
USK1s avatar
Vad vet vi om "LundaFredde"?
Citera
2022-03-17, 12:07
Medlem
Strumppappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Förtal faller inte under allmänt åtal och kan inte anmälas av allmänheten. Alltså krävs att en av de uthängda anmäler, något som ingen gjort hittills. Även JK kan föra talan mot dumpen, men har valt att inte göra det.

Hade varit intressant om någon av dessa männen hade drivit något mot dumpen. Skulle inte förvåna mig om det händer.
Citera
2022-03-17, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strumppappa
Detta kanske redan har diskuterats i tråden men hur ser juridiken ut bakom detta? Någon mer kunnig får gärna rätta mig men så vitt jag vet har Sverige en ganska långtgående förtalslagstiftning. Även om det du säger skulle vara sant kan du fortfarande straffas för förtal. Är det inte så att den ansvarige utgivaren för dumpen (Patrik?) kan ställas inför domstol för förtal mot de personer de hängt ut? Tar ingen ställning till moralen i det hela, om det är rätt eller fel, är mer intresserad av den juridiska aspekten.
Det är isåfall Sara som åker fast har de sagt i deras podd. Hon står som utgivare. Och då träder Patric in. Och åker han fast så finns det säkert andra. De har själva sagt att de mer än gärna sitter inne för detta.
Citera
2022-03-17, 12:19
Medlem
Strumppappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralpredikan
Det är isåfall Sara som åker fast har de sagt i deras podd. Hon står som utgivare. Och då träder Patric in. Och åker han fast så finns det säkert andra. De har själva sagt att de mer än gärna sitter inne för detta.

Jag tycker ju att det finns etiska tveksamheter med Dumpens arbetssätt, men det är ju beundransvärt att de står bakom det de gör.
Citera
2022-03-17, 12:35
Medlem
Jasmine4556s avatar
Citat:
Jag tycker ju att det finns etiska tveksamheter med Dumpens arbetssätt, men det är ju beundransvärt att de står bakom det de gör.

Jag tycker det finns "etiska tveksamheter" att vilja träffa ett barn i sexuellt syfte.
Citera
2022-03-17, 12:38
Medlem
Strumppappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4556
Jag tycker det finns "etiska tveksamheter" att vilja träffa ett barn i sexuellt syfte.

Missförstå mig rätt. Jag hyser inga sympatier för våldtäktsmän som förgriper sig på barn. Däremot känner jag att det är tveksamt att privatpersoner agerar spanare, polis, jury och domare.
Citera
2022-03-17, 12:41
Medlem
USK1s avatar
Citat:

Finns inga "etiska tveksamheter" när det gäller svin som söker barn i sexuellt syfte, inga alls.
Utveckla gärna hur du tänker.
EDIT: Ser att du har svarat på hur du tänkte innan jag han posta

Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4556

Exakt, väl skrivet Jasmine4556
Citera
2022-03-17, 12:44
Moderator
Carlboms avatar
Citat:

Ja, de står upp för något de verkligen tror på och de är beredda att ta konsekvenserna av det om så krävs. Det är jag alltid beredd att lyfta på hatten för även om jag inte alltid håller om arbetssätt m.m. Allt för få människor har någon gång ställt sig upp för en sak de tror på och som innebär att de riskerar något.

Sara och Patrik blir knappast rika på arbetet, snarare tvärtom. Så om motivet varit pengar så hade de kunnat göra något mycket mer lukrativt med Patriks varumärke än det här.
Citera
2022-03-17, 12:47
Medlem
Strumppappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Ja, de står upp för något de verkligen tror på och de är beredda att ta konsekvenserna av det om så krävs. Det är jag alltid beredd att lyfta på hatten för även om jag inte alltid håller om arbetssätt m.m. Allt för få människor har någon gång ställt sig upp för en sak de tror på och som innebär att de riskerar något.

Sara och Patrik blir knappast rika på arbetet, snarare tvärtom. Så om motivet varit pengar så hade de kunnat göra något mycket mer lukrativt med Patriks varumärke än det här.

Nej, nej, jag lever inte under föreställningen att de ämnar tjäna pengar på detta. De verkar genuint bry sig och har hjärtat på rätt ställe. Jag bara undrar om deras arbete är rättssäkert och om det får det resultat man letar efter: alltså att vuxna inte ska förgripa sig på barn.
Citera
2022-03-17, 12:48
Medlem
Lite kul att Maxmongots hustru postade en bild från just Max på facebook i höstas. Tydligen hade hon varit ute för att slänga skräp och passade då på att äta på Max.
Citera
2022-03-17, 13:43
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Helt magiskt att se hans långa vädjande blick. Han hoppas in i det sista. Väl medveten om att det gått åt helvete
Det är andra gången som det är Patrik som tröttnar på gäddans snack snarare än tvärtom. Första gången var på hotellrummet med snubben från Gällivare. Den gången satt gäddan dock ner och hade tagit av sig skorna så det är mer naturligt att en sådan intervjusituation blir långvarig. Då sa Patrik "Vamos! Ta på dig dojjerna och försvinn." Häromdagen var det alltså blott andra gången Patrik bad en gädda sluta snacka och denna gång utomhus med gäddan hängandes vid deras nedvevade ruta. Desperat in i det sista.
Senast redigerad av Lysturken 2022-03-17 kl. 13:46.
Citera
2022-03-17, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Det märks att den där Sara blir sjukt kåt av alla de där chattarna som hon fantiserar ihop. Sådan rik fantasi som hon ger uttryck för kan bara en djupt sexuellt störd person ha. Rinner nog till bra i tjackisfittan under en sådan chatsession. Därefter skäms hon över sig själv och vill ”hämnas” på männen.

Ungefär som när man kollar porr och direkt man kommit blir det ointressant. Efter Sara kommit kan hon åka och skälla på gäddorna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in