LEG DAY
Då är ett benpass avklarat. Testade högreps. För enkelhetens skull körde jag 4 set på alla övningar och med 30, 25, 20 och 15 reps. Det är jobbigt att köra högreps i benpress (jag kör två olika varianter, den ena med viktmagasin och den andra hänger man på viktplattor) men det bräääääänner satan i benspark och leg curls. På riktigt: BRÄNNER. Fast det passar mig bra eftersom diverse skador gör att jag inte kan lassa på tungt.
Axlar och Hunden
I morgon vankas det axlar. Axlar är skojigt. Jag har redan bestämt mig: Morgondagen kommer bjuda på årets hittills bästa axelpass. Har redan mentalt börjat förbereda mig. I kväll ska jag kolla lite inspirerande videos på YouTube. Kan varmt rekommendera den numera bortgångne BB-proffset John Meadows YT-kanal "Mountain Dog". Han var aldrig och krigade i toppskiktet på tex Mr Olympia och faktum är att jag inte kände till honom förrän jag ramlade in på hans kanal på YouTube. Men han är/var otroligt tillbakalutad, kunnig och pedagogisk. Finns mycket att lära av hans videos och erfarenhet.
Spegel, spegel på väggen där, säg men som rödast i landet är
Sprang runt och letade efter en jävla handspegel i dag. För jag vill se hur min rygg börjar se ut och om jag kan se några visuella skillnader. Men de var svindyra! Hur fan kan en liten spegeljävel kostar 129-199 kr??!
Blir sur. Ska dra till Återvinningscentralen och leta fram något rostfri plåtjävel som jag ska putsa tills det går att spegla sig i den. Nej, det ska jag inte. Men jag borde väl åka till HM för kanske har någon för 59 kr. Eller så kostar de tvåhundra spänn även där.
Har kyckling i ugnen, om ett tag ska jag addera till broccoli. Det + någon majonnässås blir kvällens middag.
Apropå speglar såg jag mig själv inne i en av butikerna. Röd som en tomat i ansiktet. Men jag kapade kolhydraterna i går så jag hoppas att det snart lägger sig. Funderar på att köpa brun utan sol och klada på där jag är röd (även hals och övre bröst). Så kanske man kan maskera det hela till "första solbrännan i vårsolen"
//Ivan