2022-07-21, 07:12
Medlem
IvanDF2s avatar
EN MENTAL UPPDATERING

Det blir lätt att jag beskriver mina pass och övningar, set, repetitioner och vikter. Ibland är det lätt att glömma bort att det här faktiskt är en kurrapport och inte en träningsjournal.

Så bot och bättring kommer här...

Upplevt välmående på Susta och Tren A vs sides
Jag inleder med att berätta att jag upplever att jag mår mycket bättre på Susta och Tren än vad jag gjort på tidigare kombinationer. Nu är jag i många meningar en amatör vad det gäller prepp. Jag har aldrig kört några orala och mina erfarenhet av oljor är få och simpla:

Testo C (första kuren...)
Testo C + deca (...som jag inte klev av utan ökade på testo och adderade till deca)
Testo C (enbart under flera kurer under flera år)
Testo C + Mast + EQ (2021)
Susta + deca (vår och försommar i år)
Susta + Tren (nuvarande)

Om Testo är en gitarr så är deca en basgitarr
Alltså så här, jag har inte mått dåligt av några av kurer. Men så kör jag också rätt blygsamt. Fram till nu var det mesta jag legat på 800 mg ew (500 mg testo C och 300 mg Deca). Men till största delen har jag bara kört 250 mg testo C i veckan. Jag fick och får fantastiska resultat av det och kände därför aldrig något behov av mer än så. Men deca slår ändå relativt hårt i form av blodtryck och vilopuls. Lite som att ha en konstant, pumpande basgång i kroppen. Den hörs knappt men finns där och maler på. I längden blir det lite småjobbigt. Som när man plötsligt börjar höra ett fläktljud man inte tidigare lagt märke till. Men när man väl gjort det så är det kört. För då hör man det hela tiden.

Med det sagt kanske jag i framtiden ändå slänger in deca i receptet. Men bara för att jag upplever att den smörjer kroppen så fint.

Varför Tren nu, nu efter +10 års nyfikenhet?
Nåväl, just nu ligger jag relativt (ass)högt med mina mått mätt och efter 12 år av nyfikenhet har jag klivit på Tren A. Varför?

Enkelt: Jag ska komma i mitt livs bästa form. Jag ska ha en fysik som en 29-åring drömmer om. Och då mina vänner, då måste jag rent krasst fuska. Johan Rheborg i sin rollkaraktär Farbror Barbro sa alltid "det finns inga genvägar till det perfekta ljudet" i humorserien NihleCity som gick på SVT för hundra år sedan.

https://www.facebook.com/watch/?v=1137184626485977

Jag säger "det finns genvägar till den perfekta kroppen".

Nåväl, just nu ligger jag 250 mg Susta och 100 mg Tren e3d. Vilket blir totalt 875 mg ew och därmed all time high för min del. Precis när jag skrev det blir jag fan osäker på om min susta ligger på 250 eller 200 mg/ml. Okey, nu sitter jag vid tangenterna och känner mig rejält korkad. Jag ska kolla. Men just nu blir det svårt. Eftersom jag är på ett hotellrum i en annan stad.

Långsiktig plan
Jag som fan hatar att sticka kommer på mig själv med att det går ovanligt lätt den här gången. Antagligen för att jag just nu får så makalösa bra resultat. Men om 4 veckor ska min kropp få vila lite och jag kliver ner - som jag redan flaggat för ett gäng gånger, sorry att jag tjatar - och lägger mig på mer eller mindre HRT-dosering: 125-250 mg ew. Det är förresten min långsiktiga plan. Att köra så lågt som 125 mg för att hålla igång både träning, fysik och välmående.

Kortsiktig plan
Alltså, en vilostund from tredje veckan i augusti och framåt för att ett par månader senare (tänker spontant i mitten av oktober) köra på med det mesta jag gjort hittills och göra det fram till december/januari. I mitt fall är mixen given: Testo C, Tren E och sannolikt en skvätt deca.

Nu kör jag Tren A på min coachs inrådan. För ifall min kropp skulle ha svarat negativt, hade det gått snabbare att få det ur systemet. Men jag mår toppen så under senhösten blir det istället Tren E. Helt enkelt för att slippa sticka så ofta.

Inga sides (än så länge) av Tren
Jag har som sagt inga livliga sk Tren-drömmar, inga svettningar och har hittills sluppit den där hostan man kan få i samband med sticket. Styrkeökningar är exceptionella och jag växer som en Belgian Blue-oxe samtidigt som jag upplever en hårdhet i kroppen som för mig är helt ny. Jag har respekt för Tren och jag vill inte romantisera en drog men satan i gatan vad det händer grejer!

"Det är så mycket muskler i din arm!"
Fick en fantastisk, spontan komplimang av en sjuksköterska (blev kåt på henne, ja det blev jag) så sent som i måndags. Varje månad får jag vaccin mot pollen. I form av 1 ml vaccin i underhudsfettet. De sätter vaccinet i axel/triceps. Nu sist så skrattade hon och utbrast "Jag vet inte var jag ska sätta nålen någonstans, det är så mycket muskler!!"

Jag kan blixtsnabbt ha sagt "Förlåt, vad sa du, jag hörde inte riktigt?"

Nu framstod det som att jag har armar som Lee Priest. Det har jag inte. Armarna och framför allt biceps har alltid varit en utmaning för mig. Så den där komplimangen slickade jag i mig. Duktigt

Men nu har jag börjat ta det med jämnmod. För jag har insett att jag inte vill ha maffiga armar. Jag vet, för många låter det inte klokt. Men jag vill ha slanka armar som ser snarare ser starka ut än biffiga och svällande. Bäst av allt: Jag börjar få det. Tunga bröst- och ryggpass har gjort sitt och kommer fortsätta göra det. Så istället för att i så många år försökt prioritera armarna så tänker jag att de får sitt av all annan träning. Men visst, jag kanske får ett ryck och kastar in specifika armpass om jag upplever att jag börjar få en obalans i symmetrin.

Jag gick och blev en...lyftkran
Jag har skrivit det tidigare och jag gör det igen: Kombinationen av Susta och Tren har givit mig ett jävlaranamma under passen som by far är bäst/värst hittills! Jag har alltid kört hårt och hårdare än 99% av alla andra som jag sett på mina gym. Men nu, nu är mutant. Hög Marvel-faktor, kan man lugnt säga. Förutom att jag sätter nya PB's under snudd på varje pass så krigar jag på i repsen med en ny, extra växel. Där jag tidigare kramat iväg en sista, åttonde repetition kan jag nu smattra iväg ytterligare 2-4 reps och ibland mer än så. Just nu är jag en maskin. En jävla lyftkran.

Såja mina vänner och alla monsterdiggare, nu kör vi!

//Ivan
Citera
2022-07-24, 17:04
Medlem
IvanDF2s avatar
BRUTALT BRÖSPASS, HAMBURGARE I MAGEN OCH ANABOLA STEROIDER I RÖVEN

Jag har kört igenom alla andra muskelgrupper sedan sist så nu stod bröst återigen på schemat. Det är en alldeles speciell känsla att träna nu med Tren i systemet. Helt annat styrka och jag får en hårdhet som känns som jag har implantat av jäkla titan i musklerna. Uthålligheten är också på en ny nivå och där jag tidigare visste att jag maxade med 10-12 reps, klämmer jag nu relativt lätt iväg 15 repetitioner och det på högre vikter.

I dag började jag med maskinspressar med fria vikter. Jobbade mig upp till 120 kilo och gjorde en strikt 5-reppare och sen droppade jag vikterna successivt och körde ett par till set. Slutade nere på 80 kilo där jag gjorde två set med 15 reps i båda.

Rejält mörbultad men med en begynnande känsla av pecs gjutna i titan, studsade jag upp till övervåningen där gymets pec dec är placerad. Viktmagasinet går ner till 65 kilo och det kör jag vanligtvis på sedan 2-3 veckor tillbaka och tror jag brukar fixa 6-8 strikta repetitioner. Men nu sneglade jag på magasinet och satte sprintern på "bara" 40 kilo och bestämde mig för att istället köra minst 15 reps. Redan i första passet kände jag att 15 inte skulle bli några som helst problem så det blev istället 4 x 20 reps.

Ungefär här någonstans in i passet börjar jag svettas så det liknade ett skämt. Jag kör alltid effektivt och i högt tempo och brukar bl rejält svettig. Men med godis i kroppen tas allt till nya nivåer. Jag ångar på i ett rasande tempo och det rinner om mig.

Direkt ner till Smith-maskinen för lutande snedbänk. Jag är så slut i bröstet att jag utgår från att 80 kilo blir för tungt. Bestämmer mig för 60 kilo. Klokt beslut. För det var tamefan tungt. Blev 4 x 12 repetitioner.

Här var jag så slut, så totalt söndermosad, att jag bestämde mig för att jag var klar. Då hade jag kört ca 45 minuter. Vilket redan det är 10 minuter mer än mina pass brukar snitta. Men på väg tillbaka till där jag ställde min träningsväska flyger (Ass)fan i mig. För väskan står vid värdeskåpen. Och vid de skåpen står bröstpressmaskinen. Den med fria vikter och samma maskin som jag inledde passet med.

Egentligen orkar jag inte. Men jag bestämmer mig för att haka på 2 x 20 kilos-plattor.
Ja, ynka 40 kilo. Men jag fixade knappt att gå. Så trött var jag. Det är en härlig känsla det där. Att flytta sina gränser. Klara mer än vad man trodde var möjligt.

Jag gör 4 x 20 repetitioner. De sista 5 i varje set på ren jävla vilja. Och där, där var jag klar! 55 minuter efter att jag började.

Nu har jag precis stekt och ätit två feta hamburgare. De där stora jävlarna man köper på rulle och som ligger i frysdisken och som är mer Sibylla än McDonalds. Med lök, tomat, saltgurka och jalapenos under sådan där fyrkantiga, guloranga ostskivor som var och en är inplastade. Bara det. Inget bröd, ingen pommes.

Nu ska jag strax sätta Susta och Tren i en av mina små näpna skinkor. Kommer köra ett nytt stick redan i övermorgon (annars sätter jag e3d). För på tisdag drar jag och hon jag dejtar på en weekend söderut. Det kommer gå lite längre tid innan jag kan sätta nästa stick. Men, men...

Kör hårt nu!

//Ivan
Citera
2022-07-24, 20:17
Medlem
Mastifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
BRUTALT BRÖSPASS, HAMBURGARE I MAGEN OCH ANABOLA STEROIDER I RÖVEN

Jag har kört igenom alla andra muskelgrupper sedan sist så nu stod bröst återigen på schemat. Det är en alldeles speciell känsla att träna nu med Tren i systemet. Helt annat styrka och jag får en hårdhet som känns som jag har implantat av jäkla titan i musklerna. Uthålligheten är också på en ny nivå och där jag tidigare visste att jag maxade med 10-12 reps, klämmer jag nu relativt lätt iväg 15 repetitioner och det på högre vikter.

I dag började jag med maskinspressar med fria vikter. Jobbade mig upp till 120 kilo och gjorde en strikt 5-reppare och sen droppade jag vikterna successivt och körde ett par till set. Slutade nere på 80 kilo där jag gjorde två set med 15 reps i båda.

Rejält mörbultad men med en begynnande känsla av pecs gjutna i titan, studsade jag upp till övervåningen där gymets pec dec är placerad. Viktmagasinet går ner till 65 kilo och det kör jag vanligtvis på sedan 2-3 veckor tillbaka och tror jag brukar fixa 6-8 strikta repetitioner. Men nu sneglade jag på magasinet och satte sprintern på "bara" 40 kilo och bestämde mig för att istället köra minst 15 reps. Redan i första passet kände jag att 15 inte skulle bli några som helst problem så det blev istället 4 x 20 reps.

Ungefär här någonstans in i passet börjar jag svettas så det liknade ett skämt. Jag kör alltid effektivt och i högt tempo och brukar bl rejält svettig. Men med godis i kroppen tas allt till nya nivåer. Jag ångar på i ett rasande tempo och det rinner om mig.

Direkt ner till Smith-maskinen för lutande snedbänk. Jag är så slut i bröstet att jag utgår från att 80 kilo blir för tungt. Bestämmer mig för 60 kilo. Klokt beslut. För det var tamefan tungt. Blev 4 x 12 repetitioner.

Här var jag så slut, så totalt söndermosad, att jag bestämde mig för att jag var klar. Då hade jag kört ca 45 minuter. Vilket redan det är 10 minuter mer än mina pass brukar snitta. Men på väg tillbaka till där jag ställde min träningsväska flyger (Ass)fan i mig. För väskan står vid värdeskåpen. Och vid de skåpen står bröstpressmaskinen. Den med fria vikter och samma maskin som jag inledde passet med.

Egentligen orkar jag inte. Men jag bestämmer mig för att haka på 2 x 20 kilos-plattor.
Ja, ynka 40 kilo. Men jag fixade knappt att gå. Så trött var jag. Det är en härlig känsla det där. Att flytta sina gränser. Klara mer än vad man trodde var möjligt.

Jag gör 4 x 20 repetitioner. De sista 5 i varje set på ren jävla vilja. Och där, där var jag klar! 55 minuter efter att jag började.

Nu har jag precis stekt och ätit två feta hamburgare. De där stora jävlarna man köper på rulle och som ligger i frysdisken och som är mer Sibylla än McDonalds. Med lök, tomat, saltgurka och jalapenos under sådan där fyrkantiga, guloranga ostskivor som var och en är inplastade. Bara det. Inget bröd, ingen pommes.

Nu ska jag strax sätta Susta och Tren i en av mina små näpna skinkor. Kommer köra ett nytt stick redan i övermorgon (annars sätter jag e3d). För på tisdag drar jag och hon jag dejtar på en weekend söderut. Det kommer gå lite längre tid innan jag kan sätta nästa stick. Men, men...

Kör hårt nu!

//Ivan

Ivan, jag har sagt det innan, du skänker glädje och liv med din kurrapport. En jävla hjälte av rang är du.

Kämpa på!

MVH
Citera
2022-07-25, 09:01
Medlem
SvulloGrisarVidares avatar
Okej Ivan, på väg till stationen nu, riktigt taggad för att ta tåget som går i oktober... Vilka prover bör jag ta innan jag hoppar på för att sedan kunna jämföra med under kur?

Blodkollen eller Werlabs? Vilket/Vilka paket rekommenderas?

//Svullo
Citera
2022-07-25, 09:56
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Ivan, jag har sagt det innan, du skänker glädje och liv med din kurrapport. En jävla hjälte av rang är du.

Kämpa på!

MVH

Wow, tack Mastifmeister, uppskattas (som f*n)!

//Ivan
Citera
2022-07-25, 09:59
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvulloGrisarVidare
Okej Ivan, på väg till stationen nu, riktigt taggad för att ta tåget som går i oktober... Vilka prover bör jag ta innan jag hoppar på för att sedan kunna jämföra med under kur?

Blodkollen eller Werlabs? Vilket/Vilka paket rekommenderas?

//Svullo

"På väg till stationen" = Skön liknelse

I oktober alltså, spännande. Har du bestämt vad du ska köra och hur (länge)?

Tidigare i våras körde jag Werlabs XL-paket. Jag är galet imponerad. Mindre än 2 timmar(!) efter att jag på morgonen lämnat alla rör med blod (många blev det) så hade jag fått 60% av alla resultat. Någon timme senare nästan alla resterande. Det som tog längst tid var bla testovärdet och sedan samma eftermiddag hade en läkare skrivit ett personligt utlåtande utifrån mina värden.

Jag har för mig att det kostade 1 295 kr och det var det lätt värt. Nästa gång blir det billigare för Werlabs har (så klart) en rabatt för återkommande kunder.

//Ivan
Citera
2022-07-25, 10:36
Medlem
IvanDF2s avatar
SMACK! DÄR SATT DET: ÅRETS HITTILLS BÄSTA RYGGPASS

Skriver det här samtidigt som jag sitter och mumsar på en halv grillad kyckling och guacamole på två avokado. Men innan jag går vidare: Svenska matpriser? Vad fan är det frågan om? Nästan 40 kronor för en 1/2 grillad kyckling. 500 gram smör: Nästan 70 kronor. Efter många år utomlands har jag fortfarande inte vant mig. En Santa Maria kryddburk i glas kostar 10 kronor utomlands, här snart upp i 30 kronor. Vi har ett av världens fyra högsta skattetryck men vårt sk samhällskontrakt är i fritt fall. Blir så jävla trött och frustrerad. Dessutom tvingas vi finansiera SVT och Sveriges Radio. Jag som inte sett på vanlig tv på 10 år och som aldrig skulle titta på SVT.

Jaja, över till något roligare. Som ett riktigt bra och riktigt tungt ryggpass.

56 minuter och baserades på bara tre övningar:
- Pulldowns i maskin med fria vikter
- T-bar
- Latsdrag med smalt grepp

De två första supersetade jag. Så direkt efter jag var klar med pulldowns, gick jag till t-bar:en som redan var preppad med vikt. Jobbade mig som alltid upp i pyramid. I början körde jag 10-reppare i pulldowns men när vikten kom upp i 120 kilo klarade jag bara av 9 repetitioner och 130 kg så krympte den siffran till 8 st och sen, sen blev jag besviken. För på 140 kg klarade jag bara 6 strikta och en partiell, sjunde repetition.

Men så kom jag på: För bara 3 veckor sedan klarade jag bara av 3 repetitioner och en fjärde partiell = Nu fixade jag det dubbla! Dessutom efter att ha kört t-bar i superset med minimal vila. Sedan var det dags att börja droppa vikterna och smälla iväg fler set. Jag slutade med en 15-reppare på 80 kilo. Jag hade mentalt bestämt mig för att klara av 10 st men när jag började närma mig målgång så var det som en intre röst beordrade mig "Nej Ivan. Du gör 15 stycken. Det klarar du".

Och: Det gjorde jag.

En ny "helt slut i muskeln"-upplevelse!
Jag avslutade med 4 set latsdrag med smalt grepp. Satte sprintern på 55 kg, sedan 65 och så slutligen på 75 kilo. Var med om en helt ny "totalt slut i muskeln"-upplevelse i de två avslutade seten på 75 kilo. Hittills har jag alltid lyckats släppa tillbaka vikterna långsamt och kontrollerat i den negativa fasen. Hur tungt jag än har kört, har jag alltid släppt tillbaka i en kontrollerat, mjuk rörelse.

I dag var jag så söndermossad att latsen "hackade" på tillbaka vägen. Tittade jag på mina händer så ryckte de upp med 5-6 centimeter i taget. Som ett trasigt kugghjul. Det här hacket var så påtagligt att det påverkade min andning så jag väs-blåsa ut luften ur mina lungor utan också utblåset hackade så det lät Phu! Phu! Phu!

Höll inte koll på antalet set men gissningsvis runt 30 stycken.

Jag hade från början tänkt att köra axlar direkt efter. Men det var helt uteslutet. Men eftersom jag och tjejen drar till Arlanda tidigt i morgon bitti, funderar jag på att klämma in ett axelpass i kväll. Vi får se.

Kör hårt nu!

//Ivan
Citera
2022-07-25, 11:46
Medlem
Jävlar vilka två köttiga pass du beskrev. Riktigt snyggt! Interessant med få övningar men höga reps, pusha allt blood till muskelgrupperna så är ritkigt fett!

Det du förövrigt skrev i början om pris osv i sverige med tanke på skattetryck är också en av anledningrna att jag aldrig kommer flytta tillbaka. Så sjukt mycket besk smak i munnen varje gång jag tänker på det.

Nåväl, du får ta ut frustrationen på gymmet!
Citera
2022-07-25, 13:22
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HKpenguin1
Jävlar vilka två köttiga pass du beskrev. Riktigt snyggt! Interessant med få övningar men höga reps, pusha allt blood till muskelgrupperna så är ritkigt fett!

Det du förövrigt skrev i början om pris osv i sverige med tanke på skattetryck är också en av anledningrna att jag aldrig kommer flytta tillbaka. Så sjukt mycket besk smak i munnen varje gång jag tänker på det.

Tack!

Det är delvis en ny bekantskap. Som bottnar i att jag skadade mig rejält i axeln i våras. Det gjorde att bara ett fåtal övningar fungerade för de andra fick genast fel vinklar eller belastade skadan styggt.

Så jag fick helt enkelt kötta på med det som fungerade. Och kompensera med set och reps i massor. Och jag gillade det!

Faktum är att mina axlar aldrig varit bättre och det baserat på bara två, ynka(!) övningar:

Maskinpressar med fria vikter
Reversed pec-dec.

Kört hårt nu kompis!

//Ivan
Citera
2022-07-25, 19:37
Medlem
torrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HKpenguin1

Tips på skatteflykt mottas mer än gärna.

Mvh
Nybliven Finansvalp som åkte på 56% skatt på lönen idag
Citera
2022-07-25, 21:34
Medlem
SvulloGrisarVidares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
"På väg till stationen" = Skön liknelse

I oktober alltså, spännande. Har du bestämt vad du ska köra och hur (länge)?

Tidigare i våras körde jag Werlabs XL-paket. Jag är galet imponerad. Mindre än 2 timmar(!) efter att jag på morgonen lämnat alla rör med blod (många blev det) så hade jag fått 60% av alla resultat. Någon timme senare nästan alla resterande. Det som tog längst tid var bla testovärdet och sedan samma eftermiddag hade en läkare skrivit ett personligt utlåtande utifrån mina värden.

Jag har för mig att det kostade 1 295 kr och det var det lätt värt. Nästa gång blir det billigare för Werlabs har (så klart) en rabatt för återkommande kunder.

//Ivan

Tack för snabbt svar! 🙏🏼 Ja alltså det är ju på vägen till tåget som jag ser till att införskaffa det jag behöver inför den här resan. 😊 Rekommenderar du att boka in något extra prov för östro/testo eller ingår det i Hälsokontroll XL? Är inte lat men blir mest förvirrad inne på Werlabs sida. 😅🔫

Tänkte köra lite mellanmjölkskur som första; testo C only, 250 mg ew eller e5d i 20 veckor sen ev. cruisa på 125 mg ew och utvärdera...
Citera
2022-07-31, 19:09
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvulloGrisarVidare
Tack för snabbt svar! 🙏🏼 Ja alltså det är ju på vägen till tåget som jag ser till att införskaffa det jag behöver inför den här resan. 😊 Rekommenderar du att boka in något extra prov för östro/testo eller ingår det i Hälsokontroll XL? Är inte lat men blir mest förvirrad inne på Werlabs sida. 😅🔫

Tänkte köra lite mellanmjölkskur som första; testo C only, 250 mg ew eller e5d i 20 veckor sen ev. cruisa på 125 mg ew och utvärdera...

Tjenare!

Testo ingår i Werlabs XL. Nu blir jag osäker på om Östrogen är en av mätpunkterna. Ska kolla. Mailade deras kundtjänst och fråga ang. östro!

Klokt och bra att du börjar på 250 mg ew. Jag gjorde detsamma (ew). Ypperlig introduktion och första test på hur man mår på oljorna. Personligen tycker jag testa blygsamt och sedan utvärdera är en ypperlig kombination.

Lycka till!

//Ivan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in