Citat:
JÅS ser då ingen som går bakom makarna P, förutom AB som sedan hoppade in i porten.
Men SE kan ha befunnit sig en liten bit längre bort, förstås.
De som är vid kroppen är troligen SG, AH, KJ och ett par av SG:s vänner.
SE påstår att han befann sig knästående invid kroppen fram till dess att piketen kom rusande. Under 2-3 minuter, alltså.
Har hört det med en vaktmästare från Skandia många gånger, men inte lyckats hitta det.
Menar du det här avsnittet: "jag tittade bara upp den gången när jag såg henne [LP] och sen så tittade jag upp, det var någon som började rycka i benen eller någonting"? Var framgår det att den som rycker i benen är Skandiamannen? AH såg endast armarna på personen.
Men SE kan ha befunnit sig en liten bit längre bort, förstås.
De som är vid kroppen är troligen SG, AH, KJ och ett par av SG:s vänner.
SE påstår att han befann sig knästående invid kroppen fram till dess att piketen kom rusande. Under 2-3 minuter, alltså.
Har hört det med en vaktmästare från Skandia många gånger, men inte lyckats hitta det.
Menar du det här avsnittet: "jag tittade bara upp den gången när jag såg henne [LP] och sen så tittade jag upp, det var någon som började rycka i benen eller någonting"? Var framgår det att den som rycker i benen är Skandiamannen? AH såg endast armarna på personen.
Citat:
Om du läser hela mitt inlägg så slipper du kasta bort livet på trams som att Skandiamannen varit på olika platser samtidigt, har två helt olika fruar och minst en ”funkisdotter”.
Skandiamannen är en erkänt skicklig grafiker och populär på sin arbetsplats.
Han är gift, bor i en fin villa i Täby och ingen har någonsin hört honom säga ett ont ord om Palme.
Han saknar all tillgång till vapen och han står med hundra procents säkerhet och småpratar med väktare på Skandia när mördaren väljer ut mordplatsen.
Tiden för utstämplingen är så avgörande att åklagaren iskallt ljuger om den.
Skandiamannens berättelse om vad som händer på mordplatsen är faktaspäckad.
Redan tidigt vet han bevisligen betydligt mer än vad som framkommit i media.
Thomas Pettersson tvingas ljuga och Krister Petersson förtiger fakta.
Han säger i Aftenposten att han var delaktig - ”vi” inte ”jag” som Filter ljuger om - i de första försöken att rädda statsministerns liv.
Han vet hur kroppen flyttades. Han bekräftas som närvarade av huvudvittnen som ”en vaktmästare från Skandia” efteråt.
Hitta en ny hobby.
Skandiamannen är en erkänt skicklig grafiker och populär på sin arbetsplats.
Han är gift, bor i en fin villa i Täby och ingen har någonsin hört honom säga ett ont ord om Palme.
Han saknar all tillgång till vapen och han står med hundra procents säkerhet och småpratar med väktare på Skandia när mördaren väljer ut mordplatsen.
Tiden för utstämplingen är så avgörande att åklagaren iskallt ljuger om den.
Skandiamannens berättelse om vad som händer på mordplatsen är faktaspäckad.
Redan tidigt vet han bevisligen betydligt mer än vad som framkommit i media.
Thomas Pettersson tvingas ljuga och Krister Petersson förtiger fakta.
Han säger i Aftenposten att han var delaktig - ”vi” inte ”jag” som Filter ljuger om - i de första försöken att rädda statsministerns liv.
Han vet hur kroppen flyttades. Han bekräftas som närvarade av huvudvittnen som ”en vaktmästare från Skandia” efteråt.
Hitta en ny hobby.
Citat:
Har varken läst den första eller andra utgåvan av TP:s bok. Kom fram till min nuvarande position genom att läsa förhören av vittnen och andra primärkällor. Men bra att han uppmärksammade Skandiamannen.
Ja, SE är en man som väcker sympati, och han besatt flera goda färdigheter och ett stort engagemang.
Människor kan dock, helt ovetandes av andra, ha mörka sidor. Även om de har bil, villa och fru.
Han håller inte inne med sitt kunnande om vapen i förhören och i samtal med andra, vilket PH tidigt uppmärksammade. Hans berättelse stämmer på flera punkter inte med vad som utspelade sig på platsen, vilket Anér tidigt lyfte fram. Tiden för utstämpling kan ge honom mellan 90 till 150 sekunder att utföra dådet.
Slutligen, du som anklagar TP för bristande vetenskaplig precision, kan du besvara frågan:
Var någonstans framgår det att den som rycker i benen är Skandiamannen?
Du skriver att: "Han bekräftas som närvarade av huvudvittnen som 'en vaktmästare från Skandia' efteråt." Detta har jag inte lyckats hitta. Går det att få en eller flera källhänvisningar för detta?
P.S. Denna gåta är en kul hobby bland många andra. Då finns det garanterat hundratals mer hopplösa teorier, utan något konkret att gå på över huvud taget. Vad är din teori om vad som hände?