2022-03-16, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Var framgår det att SE var i Idre måndagen den 10:e mars?

Eftersom han ringde åtskilliga samtal till polisen, varav ett ska ha blivit bandat, den 10:e och 11:e mars, så var han troligen på hemmaplan igen. Vem vet, han kanske ringde från jobbet ...

Den 3:e var han sannolikt i Idre. Men frågan är vilken dag som han kom hem därifrån.

Om du läser hela mitt inlägg så slipper du kasta bort livet på trams som att Skandiamannen varit på olika platser samtidigt, har två helt olika fruar och minst en ”funkisdotter”.

Skandiamannen är en erkänt skicklig grafiker och populär på sin arbetsplats.

Han är gift, bor i en fin villa i Täby och ingen har någonsin hört honom säga ett ont ord om Palme.

Han saknar all tillgång till vapen och han står med hundra procents säkerhet och småpratar med väktare på Skandia när mördaren väljer ut mordplatsen.

Tiden för utstämplingen är så avgörande att åklagaren iskallt ljuger om den.

Skandiamannens berättelse om vad som händer på mordplatsen är faktaspäckad.

Redan tidigt vet han bevisligen betydligt mer än vad som framkommit i media.

Thomas Pettersson tvingas ljuga och Krister Petersson förtiger fakta.

Han säger i Aftenposten att han var delaktig - ”vi” inte ”jag” som Filter ljuger om - i de första försöken att rädda statsministerns liv.

Han vet hur kroppen flyttades. Han bekräftas som närvarade av huvudvittnen som ”en vaktmästare från Skandia” efteråt.

Hitta en ny hobby.
Citera
2022-03-16, 17:14
Medlem
Citat:
JÅS ser då ingen som går bakom makarna P, förutom AB som sedan hoppade in i porten.

Men SE kan ha befunnit sig en liten bit längre bort, förstås.

De som är vid kroppen är troligen SG, AH, KJ och ett par av SG:s vänner.

SE påstår att han befann sig knästående invid kroppen fram till dess att piketen kom rusande. Under 2-3 minuter, alltså.

Har hört det med en vaktmästare från Skandia många gånger, men inte lyckats hitta det.

Menar du det här avsnittet: "jag tittade bara upp den gången när jag såg henne [LP] och sen så tittade jag upp, det var någon som började rycka i benen eller någonting"? Var framgår det att den som rycker i benen är Skandiamannen? AH såg endast armarna på personen.

Har du tänkt på att om Thomas Petersson ljuger om vad Skandiamannen sagt i Aftenposten så kanske du inte ska läsa hans illa skrivs alster som bibeln?
Citera
2022-03-16, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Maggan ville inte ha Stig i sitt liv..

Engström söp o tog tabletter o sen tog sitt eget liv...

Engström blev sen misstänkt som Palmemördare...

Vad hände eg med den omtyckte o glada Stig ?

Vilken människosyn! Hur mår du, mannen?

Har du någon i ditt liv som du kan prata med?

Skandiamannens livssituation förändrades åratal efter Palmemordet.

Hans exhustru håller sig till sanningen trots ett vedervärdigt beteende av åklagare Petersson och något som mest liknar catfishing av den oärliga ”journalisten” T Pettersson.

Har det stått i Filter att Skandiamannen tog sitt liv eller var du där när han gick bort?

Har någon polis eller åklagare hävdat att Skandiamannen varit ”misstänkt” för något eller har det stått i din bibel?
Citera
2022-03-16, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blutobluto
Vilken människosyn! Hur mår du, mannen?

Har du någon i ditt liv som du kan prata med?

Skandiamannens livssituation förändrades åratal efter Palmemordet.

Hans exhustru håller sig till sanningen trots ett vedervärdigt beteende av åklagare Petersson och något som mest liknar catfishing av den oärliga ”journalisten” T Pettersson.

Har det stått i Filter att Skandiamannen tog sitt liv eller var du där när han gick bort?

Har någon polis eller åklagare hävdat att Skandiamannen varit ”misstänkt” för något eller har det stått i din bibel?

Hur vet du när hans mående blev sämre ?
Citera
2022-03-16, 17:58
Medlem
Citat:

....och populär på sin arbetsplats.

Var har du fått den informationen ifrån?

Citat:

Han är gift, bor i en fin villa i Täby och ingen har någonsin hört honom säga ett ont ord om Palme.

Gift? Täby? Vad har det för relevans? GM kan inte bott i Täby eller varit gift?

Citat:
Han saknar all tillgång till vapen
Inte scenariot jag tror på men Vapenhandlaren hade vapen och kontakter. Så det stämmer inte det du skriver.

Citat:
och han står med hundra procents säkerhet och småpratar med väktare på Skandia när mördaren väljer ut mordplatsen.

100 % säkerhet. Låter som du sitter på sanningen. Låter mer som en sektmedlem argumenterar.

Citat:
Tiden för utstämplingen är så avgörande att åklagaren iskallt ljuger om den.

Den enda bristen jag hittat från nedläggningen.

Men sen drar du en slutsats som du inte har stöd för.

Att han ljuger. Det vet inte du. Kan likväl vara okunskap. Sluta skriv dina tolkningar som sanningar.

Citat:
[b]Skandiamannens berättelse om vad som händer på mordplatsen är faktaspäckad.

Jaha och ? Vad har det för relevans?

Citat:
Redan tidigt vet han bevisligen betydligt mer än vad som framkommit i media.

Vad är det betydligt mera han vet och när?

Citat:
Thomas Pettersson tvingas ljuga och Krister Petersson förtiger fakta.

Vad har du för belägg för detta?

Citat:
Han säger i Aftenposten att han var delaktig - ”vi” inte ”jag” som Filter ljuger om - i de första försöken att rädda statsministerns liv.
Och konsekvensen av detta blir?

Kan du vara vänlig och svara utan härskartekniker.
Citera
2022-03-16, 18:03
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Brevet? Det är ju tre brev. De skiljer sig åt en aning eftersom den som skrev antagligen inte riktigt kom ihåg hur han förvanskade stilen första gången. Det finns eller fanns säkert fler brev också ...

Synd att det bara ser ut att finnas ett kuvert. Eller har någon sett bild på de andra två?

Den här "galningen" använder en del vackra fraser och uppdaterar sig dagligen i vad som händer i media. Dessutom tycks han sitta inne med facit och har ett påtagligt patos för "rätt och fel".

Man kan i stort sett inte förvanska handstilen ett helt brev. Man kan inte vara konsekvent i en påhittad skrivstil utan att skriva extremt långsamt o h genomtänkt. Men om man gör det så syns det. Och det verkar inte finnas några tecken på en förvanskad handstil i dessa fall.

Vad tyder på att han uppdaterar sig dagligen? För att han vet att VG och sen CP var inplockade? Det visste 95% av svenska folket samma dag det hände.

Varför verkar han sitta inne med facit? Det har du ingen aning om. Hur många personer har erkänt mordet sen CP blev friad? Och på vilket sätt kan man avskriva CP?

Det finns galningar av alla sorter. Vackra ord kan en galning skriva, de flesta poeter är ju mer eller mindre sinnessvaga.
Citera
2022-03-16, 18:05
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Maggan ville inte ha Stig i sitt liv..

Engström söp o tog tabletter o sen tog sitt eget liv...

Engström blev sen misstänkt som Palmemördare...

Vad hände eg med den omtyckte o glada Stig ?

Vi vet inte om han tog sitt liv.

Den alkoholism han led av 1986 blev helt enkelt värre. Precis som för hundratusentals andra svenskar som inte mördat Palme.
Citera
2022-03-16, 18:07
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Efter att SE blev alkoholist, förmodligen 70-80-tal. Sakta men säkert sämre.
Citera
2022-03-16, 18:12
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Var har du fått den informationen ifrån?

Gift? Täby? Vad har det för relevans? GM kan inte bott i Täby eller varit gift?

Inte scenariot jag tror på men Vapenhandlaren hade vapen och kontakter. Så det stämmer inte det du skriver.

100 % säkerhet. Låter som du sitter på sanningen. Låter mer som en sektmedlem argumenterar.

Den enda bristen jag hittat från nedläggningen.

Men sen drar du en slutsats som du inte har stöd för.

Att han ljuger. Det vet inte du. Kan likväl vara okunskap. Sluta skriv dina tolkningar som sanningar.

Jaha och ? Vad har det för relevans?

Vad är det betydligt mera han vet och när?

Vad har du för belägg för detta?

Och konsekvensen av detta blir?

Kan du vara vänlig och svara utan härskartekniker.

Du avslutar allt med en härskarteknik. Trevligt.

Jag skulle hävda att KP ljuger om utstämplingen. Finns ingen annan förklaring när han vägrar uttala sig.

Finns inget i materialet som stöder att han pratade med väktarna och sen stämplade ut.

Och de faktagranskade väl powerpointen? Så det lutar åt en samlad lögn.

Jag har en kompis på bank. Har jag tillgång till 100 miljoner då?
Citera
2022-03-16, 18:12
Medlem
Citat:

(Hur vet du när ditt mående blev så dåligt att du gör intrycket av att va en misantrop? Är det ett sluttande plan, har du verkligen ingen att prata med?)

Avseende trådämnet - den galna fantasin att en man utan vapen och motiv, men med alibi - skulle vara mördare handlar det om hur denne levde under 1980-talet.

Var han bitter och försupen? Nej.

Skandiamannen var glad, framgångsrik och populär under i princip hela sitt vuxna liv.

Mådde han sämre många, långa år efter MOP? Ja, men vad har det för betydelse får tråden?

Tog han sitt liv? Oklart. Att påstå det är rent förtal.

Gick hans åldriga fru över på hatarnas sida när hon hotades och pressades av en gangster till åklagare och en slaskjournalist? Nej, hon höll fast vid sanningen.

Lev med det, haters!
Citera
2022-03-16, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Efter att SE blev alkoholist, förmodligen 70-80-tal. Sakta men säkert sämre.

Är det verkligen fastslaget att Skandiamannen var alkoholist under 1980-talet?

”Väl fungerande” sådan i så fall, liksom många andra människor i vårt land.

Är detta något hans fru har vidimerat för någon trovärdig källa (här räknas INTE åklagaren eller Filter)?
Citera
2022-03-16, 18:29
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Är det verkligen fastslaget att Skandiamannen var alkoholist under 1980-talet?

”Väl fungerande” sådan i så fall, liksom många andra människor i vårt land.

Är detta något hans fru har vidimerat för någon trovärdig källa (här räknas INTE åklagaren eller Filter)?

Hon säger väl han drack whisky på jobbet. Det är alkoholism i min bok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in