Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-01-16, 21:52
Medlem
biggander2s avatar
Bästa tvserien, såg precis igen.
Citera
2022-03-16, 19:41
Medlem
XtraXs avatar
Gillar man The wire kommer man nog uppskatta miniserien We own this city. Även en del bekanta skådisar som visar upp sig i trailern. Kul och se Baltimore igen också.

Trailer.

https://www.youtube.com/watch?v=ZH0ya7oMqDY
Citera
2022-03-16, 21:11
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Gillar man The wire kommer man nog uppskatta miniserien We own this city. Även en del bekanta skådisar som visar upp sig i trailern. Kul och se Baltimore igen också.

Trailer.

https://www.youtube.com/watch?v=ZH0ya7oMqDY
The Shield i the Wire-Baltimore under BLM-eran?

Ser väl okej ut, men han passade inte i frisyren.

Kände igen 2 stycken från the wire på rak arm. Är säkert fler med.. alltid trott Chris Partlow borde slagit igenom som gangsterknutte efter sin roll.
Citera
2022-03-16, 21:22
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSDAB
The Shield i the Wire-Baltimore under BLM-eran?

Ser väl okej ut, men han passade inte i frisyren.

Kände igen 2 stycken från the wire på rak arm. Är säkert fler med.. alltid trott Chris Partlow borde slagit igenom som gangsterknutte efter sin roll.

Är ju ändå nåt man måste se, håller med om frisyren . Såg du han som spelade Jay Landsman (Delaney Williams)? Måste ju gått ner 100 kilo. Ja Gbenga Akinnagbe (svårstavat) borde fortsatt på den inslagna vägen.
Citera
2022-03-16, 22:16
Medlem
PanchoMolers avatar
Utan tvivel en av de bästa serierna som skapats..

Tycker man att The Wire är bra så kommer man även att gilla ”City on a hill” men bland annat Kevin Bacon i huvudrollerna. Helt fantastisk serie i The Wire-anda!
Citera
2022-03-16, 22:21
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Är ju ändå nåt man måste se, håller med om frisyren . Såg du han som spelade Jay Landsman (Delaney Williams)? Måste ju gått ner 100 kilo. Ja Gbenga Akinnagbe (svårstavat) borde fortsatt på den inslagna vägen.
Klart man känner igen Landsmannen. Men vi får vänta på helkroppsbild. (Alltid trott han skulle dö i förtid pga sin groteska vikt). Bunk hade väl också gått ner iaf lite i Jack Ryan

Han va ändå rätt skön i sin roll under Rawls. Tror min favoritscen med honom är när de lurar 2 yngre misstänkta med kopiatorn att den är en slags truth detector och den börjar printa "true/false" och Jay? står och inspekterar maskinen med glasögon som en professor

Vi får se vilka fler som dyker upp, lär vara ett par stycken.

Skådespelarna har dykt upp lite varstans. Minns att jag glodde på walking dead för lääänge sen så dyker Carver upp som präst mitt i allt. Tog allt för länge innan jag fattade var jag kände igenom honom från.

Citat:
Ursprungligen postat av PanchoMoler

Tycker man att The Wire är bra så kommer man även att gilla ”City on a hill” men bland annat Kevin Bacon i huvudrollerna. Helt fantastisk serie i The Wire-anda!
Där är Rawls med
Senast redigerad av NSDAB 2022-03-16 kl. 22:23.
Citera
2022-03-17, 08:43
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSDAB
Han va ändå rätt skön i sin roll under Rawls. Tror min favoritscen med honom är när de lurar 2 yngre misstänkta med kopiatorn att den är en slags truth detector och den börjar printa "true/false" och Jay? står och inspekterar maskinen med glasögon som en professor
Hahaha ja! Verkligen guld

https://youtu.be/AJ5aIvjNgao
Citera
2022-03-17, 10:16
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PanchoMoler

Väldigt härligt 90-talsosande vinjett om inte annat.
Citera
2022-04-30, 15:55
Medlem
ScorchPipes avatar
Har nu kollat på The Wire, vad är grejen?

Ofta sett folk hylla The Wire till skyarna och ofta placerat serien på sin top 5. Hade aldrig sett ett enda avsnitt innan så jag tänkte att nu ska jag äntligen ta tag i saken. Såg klart sista avsnittet idag.

Men jag fattar inte vad som är så jävla fantastiskt. Visst, serien är inte dålig, tvärtom så tycker jag den är bra och jag ångrar inte att jag kollat. Men top 5? Ne det förstår jag inte riktigt hur den förtjänar. Jag är osäker min egen top 5, men The Wire är inte i närheten.

Det var bra skådespeleri, men tycker nog det var fler irriterande karaktärer än bra. Långsamt tempo utan överraskningar. Att den är rätt "verklig" och jordnära är väl ett plus antar jag.

Så, ni som känner er träffade. Vad är det jag missar?
Citera
2022-04-30, 16:05
Medlem
TheGretaResets avatar
Jag tyckte den var halvbra och absolut sevärd. Jag tycker inte heller den når upp till tex "true detective".

Men det som hyllas är nog mycket realismen. Har vi någonsin sett en serie där utredarna jobbade parallellt med flera fall tex?

Men så är det i bland. Jag gillar alla hyllade storfilmer utan 2001. Att den hyllas framstår för mig som obegripligt.
Citera
2022-04-30, 16:12
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Tyckte inte om den första gången, såg kanske två avsnitt och la ner. Gav det några år och tittade igenom hela och det är en underbar serie. Bra skådisar, bra handling, man fäster sig vid visa karaktärer.

Säsong två är lite speciell men fortfarande mycket bra. Sista säsongen var den sämsta även om det inte var dåligt.
Citera
2022-04-30, 16:13
Medlem
MrMadoffs avatar
Vad är din top5?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in