2022-03-16, 20:38
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Allting är inte som det verkar. Det borde väl folk har lärt sig vid här taget.

Tror du Putin är av samma kaliber som Biden, Löfven, Åkesson eller Mona Sahlin?

Han är uppenbarligen mer korkad än dem och det vill inte säga lite.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ännu en drönarfilm, nu på en träff på ett lättare ryskt pansarfordon. Man tror först att den klarade sig men det gjorde den inte.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1504176121465741312

Fast de flesta orcher såg ut ha klarat sig tyvärr.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damnit2
Sanslös drönarfilm när en rysk tank förstörs, en lyckligt lottad soldat överlevde smällen....
https://twitter.com/Tibtinabulum/status/1504156724676202496

Helt hjärndött.

Vet inte soldaterna hur det fungerar?

Det är självmord att köra runt så i en stad utan att ha stöd av massor av infanteri och artilleri.
Citera
2022-03-16, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Trots allt bara at-4 vi gav - 200 var det va?
Pansargevären gav vi bort 5000 st av
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Jag är inte ett dugg tuff, bara saklig. Det som händer när dollarn blir inflaterad är saker som betalas i dollar blir dyrare, inte svårare än så. Det ser vi ju redan hända.

Som ekonomiskaxexpert förstår jag såklart att sanktioner slår åt bägge håll men våra ekonomier är mer robusta och vanligt folk har mycket större marginaler. Väldigt förenklat kommer vi fortfarande ha mat på bordet, tak över huvudet och ett jobb att gå till medan många ryssar inte kommer ha det.

Sen är jag inte övertygad om att alla sanktionerna är lämpliga. Kan de erodera stödet för Putin är det bra. Om det enda som sker är att man gör livet surt för vanliga ryssar, får dem att hata oss och sluta upp bakom kriget är det bara dumt. Där har du en argumentationslinje du skulle kunna driva med större framgång.
Vi har ingen robust ekonomi! Vi lever i ett luftslott som luften går ur så fort man så mycket som rör räntorna, vilket kommer eliminera medelklassen och arbetarna. Marginalerna försvinner pga dom skenande priserna!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Problemet är ju att Putlers bondehär inte klarar av det, inte heller fungerar det att hyra in djungelkrigare och muslimska terrorister, det går åt helvete för Putler.

Citat:

Nä, uppenbarligen dummare vilket i sig är en imponerande bedrift!
Citera
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Det är redan klarlagt och bevisat vem som blåst stackars Putin så det sjunger om det.
Rätt svar: Xi Jinping.

Snart kan kineserna handla allt i Ryssland till löjligt låga reapriser. Plättlätt att få en bra deal när man är enda kunden.

Ladies and gentlemen, we have a winner.

Jag vet om man måste prata i termer om vem som lurat vem men om man tittar på vem som definitivt har tjänat (både ekonomiskt och geopolitiskt) på det här spektaklet är det naturligtvis Kina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Det är ju det jag försökt säga hela tiden, Trump med hjälp av Washingtons judar lurade skiten ur Putler, Putler är en jävla åsna.

Om jag ska vara allvarlig så finns det en liten chans att det är sant det du säger att Ryssland gick i USAs fälla.

Nu tror jag inte att USA eller judar lurade någon. De, som "lurade" Putin, var han själv, säkerhetstjänst och militär.
Citera
2022-03-16, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Snart kommer du se kolbitar på Ukrainska fälten, bra gödning om inte hundarna hinner före.
Ja, tyvärr lär UA armen ta med sig många civila också
Citera
Medlem
Citat:

Nej, han har långt dit. Och dom är inte i närheten av Trump.
Make America great again lovade han, gissa om att han lyckats. Putler gråter i sin bunker och förbannar Trump i all evighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Inslag just nu på CNN:

De ryska soldaterna kan välja mellan att strida till döds, eller kapitulera vilket ju många gör.

Vänder de om blir de omedelbart skjutna av egna polistrupper, som förrädare.

Ja, jag vet att det låter otroligt och som 1944. Men det är vad som sades. Putin går verkligen WWII här.
Det är detta som är putins plan, att störta sig själv, Ryssland och ta med sig så många som möjligt på vägen ner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ännu en drönarfilm, nu på en träff på ett lättare ryskt pansarfordon. Man tror först att den klarade sig men det gjorde den inte.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1504176121465741312

Jag är inte riktigt nöjd. Azov träffade fordonet i baken. Jag vill ha en renare träff och döda ryssar för det finns inget annat sätt att komma ur Rysslands terror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in