2022-03-16, 20:34
Medlem
SS70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nu tömmer Ryssland ut allt de har. Ny konvoj, denna gången är det från syd-ossetien.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1504173595181912065?s=20&t=yFydtzyE3tm7u2SIHIMtwA
De fordon som var nästan längst bak i konvojen, någon rysk variant på PVKV elle IKV?
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Du tror väl inte Putin tänkt igenom det här ordentligt innan han beslutade för att invadera? Om man ska tro på all den propagandan som kommer från MSM, så får man att tro att det är någon värre än fyllot Jeltsin vid rodret som inte vet vad fanken han sysslar med. Tror du verkligen att Putin inte vet vad han gör?

Men vem. Kanske är det Biden som är master minden som planerat allt väldigt lurigt och lurat Putin.

Det är redan klarlagt och bevisat vem som blåst stackars Putin så det sjunger om det.
Rätt svar: Xi Jinping.

Snart kan kineserna handla allt i Ryssland till löjligt låga reapriser. Plättlätt att få en bra deal när man är enda kunden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Men dollarn är reservvalutan i typ hela väst. vad tror du händer när den blir sönderinflaterad? Spara på dom tuffa kommentarerna mr ekonomiskaxexperten.
USD är ju reservvaluta för att tilltron globalt till valutan är hög. Allt baseras på tilltro,stabilitet förutsägbarhet när det blåser kallt.
Vilken annan valuta kommer stå för det framöver?
Citera
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Snart har Ryssland mest anti-tank och manpads i Europa.
Kanske skickar dom det till Järvafältet som tack till Magdalena Andersson?

https://t.me/intelslava/22425

Oj oj.. ryssarna har fått tag i 20 nlaw. Inga manpads som du påstår.

USA och EU skickar 8000 st i veckan...
Dessutom har Ukraina 20 bayraktar från Turkiet.

Mer kommer. Ryssarna är körda.
Biden pumpar in fler vapen nu än syriska armén hade på två dagar.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Turkarna.

Så muslimerna har fått kristna att döda kristna? Sorry det är lite för off-topic för denna tråd tycker jag. Men kan du berätta mer vad du menar så kanske jag har fel i det?
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Då är ju Putin riktigt dum huvudet om han gick i judarnas fälla. Då ska han inte styra Ryssland om han är så jvla dum.

Tyskland gick i samma fälla.
Citera
2022-03-16, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Då är ju Putin riktigt dum huvudet om han gick i judarnas fälla. Då ska han inte styra Ryssland om han är så jvla dum.
Det är ju det jag försökt säga hela tiden, Trump med hjälp av Washingtons judar lurade skiten ur Putler, Putler är en jävla åsna.
Citera
2022-03-16, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är definitivt inget bra med en vansinnig president som har nycklarna till världens största kärnvapenarsenal.
Men om han låter dem vara så kommer troligen framtiden för Ryssland att handla om total isolering och fruktansvärd repression, fullt i klass med Nordkorea, eller kanske värre.
Ryssland har ju traditioner på området så som Ivan den förskräcklige och Stalin.
Skulle han inte låta dem vara så lär Ryssland bli det första landet som utplånas. Misstänker att också Kina och Indien har sin nucs riktade ditåt just nu utifall att idioten går ännu mer bananas. Hans land kommer att saknas av få eller inga i så fall
Citera
2022-03-16, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Tyskland gick i samma fälla.

I så fall visar det ju bara att Putin är lika dum i så fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det ser ut som att de skjuter med granatkastare samtidigt som de filmar från ovan med drönare. Bestyckade drönare borde ha grejer med bättre effekt, nåt i stil med hellfire-robotar och har mig veterligen inte heller kanoner som de kan skjuta många grövre granater i följd med.

Frågan här är ju främst varför in i helvete en ensam stridsvagn är ute på sightseeingtur i urban miljö? Vad håller ryssarna på med? Lär de sig aldrig? Det här är dessutom inte nåt man ska behöva lära sig av tidigare misstag utan nåt som man kan läsa sig till. Har dessa ryska militärer fått ens grundläggande utbildning? Har de inga reglementen om grundläggande strid och taktik? Jag kliar mig i huvudet.
De flyr från en ukrainsk traktor, det är inget konstigt med det.
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Inslag just nu på CNN:

De ryska soldaterna kan välja mellan att strida till döds, eller kapitulera vilket ju många gör.

Vänder de om blir de omedelbart skjutna av egna polistrupper, som förrädare.

Ja, jag vet att det låter otroligt och som 1944. Men det är vad som sades. Putin går verkligen WWII här.
Citera
2022-03-16, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Zelensky med stab säger själva att det enda språket Putin/Kreml förstår är - våld.
Jag är fullständigt benägen att hålla med.
Genom mina levnadsår har jag lärt mig att våld till slut blir det enda kvar som språk, då allt annat uttömts.
Bra jämförbart är svensk polis förhållning till vår moderna gängbrottslighet.
Det är mer än en gång, jag reflekterat att våld borde satts in tidigare och vid indikationerna som nu präglar Rysslands approach till Ukraina-ärendet.
Samtidigt är den föredömliga aspekten viktig, och kan vara övervägande i ett mer långsiktigt perspektiv.

Summera Putins år vid makten, så ser man att han är diplomatiskt oantastlig. Hans genomskinliga KGB-takter sitter för djupt, och han har bara sig själv att skylla att hans ledning gång på gång utsätts för kritik av omvärlden.
Massa djävla slirande hela tiden, och han bär ryktet han förtjänar.

Gammalt ryskt styrsätt är ganska primitivt och enkelt att röja.

Jag antar att du menar att ryssarna borde satt in ett hårdare våld mycket tidigare, kanske redan 2014

Ja det kanske dom borde gjort men dom litade på att Ukraina skulle sluta mörda folk i Donbas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in