Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Jag läste alldeles nyss i familjens bok om vilka poliser som bett om ursäkt och blev inte förvånad, de framstod som vettiga redan i dokumentären.
En nyhet för mig var att Sven-Å-min-roll-är-ju-väldigt-begränsad-här-Christianson själv vid ett tillfälle på ett mycket brutalt sätt "förhört" Eva. Den mannen framstår som mer och mer osympatisk ju mer man lär känna honom, vilket jag inte trodde var möjligt.
Det finns många osympatiska avsnitt i den boken.
Sandbergs förhör med Weine i en polisbil där han försöker tvinga Weine att erkänna att det är han som har flyttat Kevins kropp ifrån den förmodade brottsplatsen till fyndplatsen, då tom Roffe själv fattar att det är fysiskt omöjligt för en 5 och 7 åring att genomföra och dessutom att inte lämna några som helst spår efter sig.
Det insinuerades ju redan i P3 dokumentären (som nu är bortplockad ifrån P3 dokumentär arkivet) att någon vuxen "Weine" skulle ha forslat undan kroppen efter mordet.
Detta faller som så mycket annat på sin egen orimlighet iockmed samvaron med familjen Gran och deras vittnesmål om vad som hände på morddagen.
En annan rätt sjuk episod som beskrivs i boken är när folk ifrån BUP (eller om det var under familjehemstiden) då inte bara Weine utan även Ewa vid något tillfälle anklagas för att ha något med Kevins död att göra, ett påstående som inte har någon som helst verklighetsförankring och är helt taget ur luften.
Förhören som hölls med Ewa ifrån psyket var rätt de otäcka med.
Det var precis som jag misstänkte hela tiden dvs att hon var rejält drogad när de förhören hölls och psykiatripersonal får gå in och avbryta de förhören innan de spårar ur.
Om jag inte missminner mig nu så minns inte Ewa ens själv vad hon sade under de förhören och tacka fan för det om du är fullproppad med tung psykofarmaka.
Det hade varit intressant att veta exakt vilken Cocktail av läkemedel hon hade I kroppen då, är du tillräckligt bortdrogad så kan du säga eller göra i stort sett vadsomhelst.