2022-03-16, 18:01
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja det är lite det jag menar, ganska svårt att bevisa med statistik, problemet jag ser är att han skriver att det är ren fakta, hade han sagt att det är hans känsla så hade nog alla accepterat det.

Nu brukar ju lag som "är sämre" tröttna efter ca 30-40 min och matchen sätter sig litegrann, nästan alla Liverpools matcher brukar ju nu för tiden se ut så, rätt seg inledning för att i andra halvlek göra det som behövs på maxfart och sedan ned på lägre växel igen.
Aha, Okej. Så det berodde alltså på att Liverpool valde att ha träningspass, innan de plötsligt bestämde sig för att sätta in sjätte växeln, strax efter dispyten mellan Arteta & Klopp? 🤣😆😅
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Haters make us stronger! PL bucklan är snart där den hör hemma
LMAO! Vi får väl se om du är lika högljud av dig inom några timmar..
Citera
2022-03-16, 18:07
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Aha, Okej. Så det berodde alltså på att Liverpool valde att ha träningspass, innan de plötsligt bestämde sig för att sätta in sjätte växeln, strax efter dispyten mellan Arteta & Klopp? 🤣😆😅

LMAO! Vi får väl se om du är lika högljud av dig inom några timmar..

Nej det är inte alls vad jag skrev, säger mer att Liverpools matcher brukar se ut så nu, mediokert i ca 60 min och 30 min riktigt bra.
Citera
2022-03-16, 18:12
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nej det är inte alls vad jag skrev, säger mer att Liverpools matcher brukar se ut så nu, mediokert i ca 60 min och 30 min riktigt bra.
Nej, Liverpool har ju som bekant bara träningspass i 60 av 90 min i matcherna som de spelar
Citera
2022-03-16, 18:20
Medlem
Generalanderssons avatar
Lustigt hur folk väljer att kalla Arsenal för ”banter klubb”, mtp att vi har vunnit 5x FA Cups sedan 2004. Hur många titlar/cupar har Spuds vunnit under samma period?
Citera
2022-03-16, 18:21
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Tack! För ett seriöst och vettigt inlägg ang detta temat.

Du har helt rätt i vad du skriver, är exakt detta som jag har försökt förklara för vissa användare här inne.
Om budskapet icke kommer fram beror det då på mottagaren/mottagarna eller på budgivaren 🤔

Ännu en gång! Om Liverpool gick igång efter Arteras utbrott varför skapade då Arteta ett momentum åt Liverpool så hur du än vänder på det är det Arsenal fel att ni förlorade……

Även om ni råkar vinna idag så innebär det ingalunda att ni är bättre som fotbollslag mer än i den enskilda matchen om prestationen tillstår det.
Citera
2022-03-16, 18:22
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Nej, Liverpool har ju som bekant bara träningspass i 60 av 90 min i matcherna som de spelar
Kan också vändas till att Liverpool icke behöver ta i mer än så för vinst 🙄
Citera
2022-03-16, 18:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Om budskapet icke kommer fram beror det då på mottagaren/mottagarna eller på budgivaren 🤔

Ännu en gång! Om Liverpool gick igång efter Arteras utbrott varför skapade då Arteta ett momentum åt Liverpool så hur du än vänder på det är det Arsenal fel att ni förlorade……

Även om ni råkar vinna idag så innebär det ingalunda att ni är bättre som fotbollslag mer än i den enskilda matchen om prestationen tillstår det.
I det här fallet så är det mottagarna (Liverpool-kåren) som försöker att vrida och vända på fakta

Hur fan skulle Arteta (eller vem som helst, för den del) kunna veta att Liverpool blev betydligt bättre strax efter detta? Haha
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Kan också vändas till att Liverpool icke behöver ta i mer än så för vinst 🙄
Du och vissa andra ifrån kåren här inne hade passat bra in som cast i Dum och Dummare 2.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-03-16 kl. 18:32.
Citera
2022-03-16, 18:29
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Lustigt hur folk väljer att kalla Arsenal för ”banter klubb”, mtp att vi har vunnit 5x FA Cups sedan 2004. Hur många titlar/cupar har Spuds vunnit under samma period?

Det finns ju mer än 1 banterklubb. Arsenal har blivit banter-klubb för "nästa år är vårt år", AFTV osv. Spurs är banterklubb för att de alltid viker ner sig och aldrig vinner något, Man Utd är banterklubb för att de spenderat miljarder och ändå inte kan fixa en CL-plats. Sen vem som är störst skämt varierar ju beroende på säsong såklart.
Citera
2022-03-16, 18:36
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
I det här fallet så är det mottagarna (Liverpool-kåren) som försöker att vrida och vända på fakta

Hur fan skulle Arteta (eller vem som helst, för den del) kunna veta att Liverpool blev betydligt bättre strax efter detta? Haha

Du och vissa andra ifrån kåren här inne hade passat bra in som cast i Dum och Dummare 2.
Det är väl ändå så att det åligger budgivaren att förmedla budskapet så att alla förstår 🙄
Citera
2022-03-16, 18:37
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det finns ju mer än 1 banterklubb. Arsenal har blivit banter-klubb för "nästa år är vårt år", AFTV osv. Spurs är banterklubb för att de alltid viker ner sig och aldrig vinner något, Man Utd är banterklubb för att de spenderat miljarder och ändå inte kan fixa en CL-plats. Sen vem som är störst skämt varierar ju beroende på säsong såklart.
Allt är ju relativt. Men jag kan iaf inte minnas ha hört en enda Gooner använda sig av ”Next year is our year” e.l uttryck när det gäller Arsenal under de senaste 10+ åren. På tal av AFTV, så är det mkt som tillsäger att Robbie & Co inte alls är Arsenal fans, och de bara har den kanalen för att dra in pengar. Hycklare med andra ord.
Citera
2022-03-16, 19:29
Medlem
Drickbacks avatar
Fakta är att Arsenal har följas rad mot Liverpool i PL

15 senaste
2 vinster
5 oavgjorda
8 förluster

Senaste 10
1 vinst
2 oavgjorda
7 förluster

Arsenal har bara vunnit 1 match hemma senaste 6 mötena

Målskillnad senaste
6 matcher: 5-18
10 matcher: 10-29
Senast redigerad av Drickback 2022-03-16 kl. 19:37.
Citera
2022-03-16, 19:59
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Vart hävdade jag att baserade detta enbart på den veckan som jag tillbringade i Liverpool i 93? och jag skrev jag inte att det var länge sen? Det var bara en av många, många anledningar.

Men det blir dock alltid humor av första klass att ”diskutera” med Liverpool-kåren här inne.

Folket i staden, antalet supporterprylar som var till försäljning av de två lagen i det aktuella området, för varje Liverpool tröja/supporterpryl man såg så såg man 10x av Everton.

Det var väldigt tydligt, på den tiden, att det fanns fler blåa än röda fans i Liverpool, och jag har svårt för att tro att det har ändrat sig såpass mkt sedan dess.

Såklart du gjorde.. Liverpools prylar sålde ju såklart mer och därför fanns det färre saker kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in