Citat:
Ursprungligen postat av
justinsane420
Så undersökningar där man frågar tusentals personer går inte att lita på men DU som faktiskt spenderade en HEL vecka i Liverpool på 90 talet, dig ska vi lyssna på. Du är HUMOR.
Vart hävdade jag att baserade detta enbart på den veckan som jag tillbringade i Liverpool i 93? och jag skrev jag inte att det var länge sen? Det var bara en av många, många anledningar.
Men det blir dock alltid humor av första klass att ”diskutera” med Liverpool-kåren här inne.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alex P. Keaton
Vad gjorde att det var tydligt? Vilka håll?
För dig må det vara självklart utifrån dina upplevelser men upplevelser är i mångt och mycket som undersökningar. Stämmer i sin bubbla, kan representera verkligheten i stort eller ge en skev bild hur saker är i ett större sammanhang. Vad är det som säger att dina upplevelser är mer riktiga än någon som upplevt det motsatta? De lär ju känna sig lika säkra på sin upplevelse som du är på din.
Återigen, för att förhoppningsvis undvika missförstånd, jag påstår inte att du har fel. Din argument är oftast "Jag vet bäst. Lita på mig. De som säger motsatsen har fel/ljuger." Ett naturligt tankesätt (Vem går runt och tror att de har fel?) men uselt om man vill övertyga någon om att man har rätt. Vilket du ibland säger att du inte bryr dig om. Fair enough, men en hel del av dina inlägg tyder på motsatsen.
Folket i staden, antalet supporterprylar som var till försäljning av de två lagen i det aktuella området, för varje Liverpool tröja/supporterpryl man såg så såg man 10x av Everton.
Det var väldigt tydligt, på den tiden, att det fanns fler blåa än röda fans i Liverpool, och jag har svårt för att tro att det har ändrat sig såpass mkt sedan dess.