2022-03-16, 17:17
Medlem
Några timmar kvar tills vi tar över London återigen! Salah hittar formen ikväll och kmr ha lekstuga med Gunners försvar!
Citera
2022-03-16, 17:23
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
men fakta är att matchbilden ändrades totalt strax efter händelsen mellan Arteta & Klopp. Är det klart för dig nu?

Har du faktiskt fakta på detta i form av någon statistik eller är det din känsla ?
Citera
2022-03-16, 17:26
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Precis så som du beskriver är det alltid med undersökningar osv. Det kan möjligtvis ge en indikation, men inte fakta.

Jag baserar min kunskap på att själv har bott i England, känner nästan lika många engelskmän som jag känner svenskar, att jag dvs följde Liverpools storhetstid under 80-talet och deras ras från toppen i starten/mitten av 90-talet, att jag har varit på semester i Liverpool, tillbringade 1 vecka där med mina föräldrar sommaren 93 (vet att detta var för länge sen, men ändå), och då så var det väldigt tydligt att det fanns fler blåa än röda fotbollsfans i Liverpool. Annars så har man sedan mitten/slutet av 80-talet hört från flera olika håll att det finns en övervikt av Everton fans i Liverpool. Everton säljer fler säsongskort till lokalbefolkningen än vad Liverpool gör, och Liverpool var länge den klubben i EPL som sålde flest biljetter/säsongskort till tillresande supportrar (Chelsea har dock tagit över den titeln).

Så undersökningar där man frågar tusentals personer går inte att lita på men DU som faktiskt spenderade en HEL vecka i Liverpool på 90 talet, dig ska vi lyssna på. Du är HUMOR.
Citera
2022-03-16, 17:28
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
då så var det väldigt tydligt att det fanns fler blåa än röda fotbollsfans i Liverpool. Annars så har man sedan mitten/slutet av 80-talet hört från flera olika håll att det finns en övervikt av Everton fans i Liverpool.
Vad gjorde att det var tydligt? Vilka håll?

För dig må det vara självklart utifrån dina upplevelser men upplevelser är i mångt och mycket som undersökningar. Stämmer i sin bubbla, kan representera verkligheten i stort eller ge en skev bild hur saker är i ett större sammanhang. Vad är det som säger att dina upplevelser är mer riktiga än någon som upplevt det motsatta? De lär ju känna sig lika säkra på sin upplevelse som du är på din.

Återigen, för att förhoppningsvis undvika missförstånd, jag påstår inte att du har fel. Din argument är oftast "Jag vet bäst. Lita på mig. De som säger motsatsen har fel/ljuger." Ett naturligt tankesätt (Vem går runt och tror att de har fel?) men uselt om man vill övertyga någon om att man har rätt. Vilket du ibland säger att du inte bryr dig om. Fair enough, men en hel del av dina inlägg tyder på motsatsen.
Citera
2022-03-16, 17:31
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Har du faktiskt fakta på detta i form av någon statistik eller är det din känsla ?
Äh, här håller jag med honom. Matchen var tråkig, båda lagen spelade dåligt men efter "bråket" spelade Liverpool upp sig. Berodde det på "bråket" eller hade det skett ändå? Ingen vet, endast spekulationer.
Citera
2022-03-16, 17:32
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Som vanligt vantolkar du det som skrivs med dina speciella glasögon.

Ja, Liverpool är ett bättre fotbollslag än Arsenal. Just nu. Ja, jag hoppas att Liverpool kommer visa det ikväll.

Är det en garanti för att Liverpool kommer vinna? Inte på långa vägar.

Du tycks däremot tolka det jag skriver lite som "Liverpool kommer vinna ikväll lätt, MARK MY WORDS"...
Du verkar som sagt väldigt självsäker, A Little Freezer.

Jag är oxå självsäker på mitt lag🍺😎 men jag avstår från att visa det fram tills...
Citera
2022-03-16, 17:32
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Några timmar kvar tills vi tar över London återigen! Salah hittar formen ikväll och kmr ha lekstuga med Gunners försvar!
Lol🤣
Citera
2022-03-16, 17:42
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Du verkar som sagt väldigt självsäker, A Little Freezer.

Jag är oxå självsäker på mitt lag🍺😎 men jag avstår från att visa det fram tills...:)

Say fucking WHAT???

Du lärde dig väl det isf efter senaste krossen i ligan där du var bra kaxig innan.
Citera
2022-03-16, 17:42
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Så undersökningar där man frågar tusentals personer går inte att lita på men DU som faktiskt spenderade en HEL vecka i Liverpool på 90 talet, dig ska vi lyssna på. Du är HUMOR.
Vart hävdade jag att baserade detta enbart på den veckan som jag tillbringade i Liverpool i 93? och jag skrev jag inte att det var länge sen? Det var bara en av många, många anledningar.

Men det blir dock alltid humor av första klass att ”diskutera” med Liverpool-kåren här inne.
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Vad gjorde att det var tydligt? Vilka håll?

För dig må det vara självklart utifrån dina upplevelser men upplevelser är i mångt och mycket som undersökningar. Stämmer i sin bubbla, kan representera verkligheten i stort eller ge en skev bild hur saker är i ett större sammanhang. Vad är det som säger att dina upplevelser är mer riktiga än någon som upplevt det motsatta? De lär ju känna sig lika säkra på sin upplevelse som du är på din.

Återigen, för att förhoppningsvis undvika missförstånd, jag påstår inte att du har fel. Din argument är oftast "Jag vet bäst. Lita på mig. De som säger motsatsen har fel/ljuger." Ett naturligt tankesätt (Vem går runt och tror att de har fel?) men uselt om man vill övertyga någon om att man har rätt. Vilket du ibland säger att du inte bryr dig om. Fair enough, men en hel del av dina inlägg tyder på motsatsen.
Folket i staden, antalet supporterprylar som var till försäljning av de två lagen i det aktuella området, för varje Liverpool tröja/supporterpryl man såg så såg man 10x av Everton.

Det var väldigt tydligt, på den tiden, att det fanns fler blåa än röda fans i Liverpool, och jag har svårt för att tro att det har ändrat sig såpass mkt sedan dess.
Citera
2022-03-16, 17:45
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Äh, här håller jag med honom. Matchen var tråkig, båda lagen spelade dåligt men efter "bråket" spelade Liverpool upp sig. Berodde det på "bråket" eller hade det skett ändå? Ingen vet, endast spekulationer.

Ja det är lite det jag menar, ganska svårt att bevisa med statistik, problemet jag ser är att han skriver att det är ren fakta, hade han sagt att det är hans känsla så hade nog alla accepterat det.

Nu brukar ju lag som "är sämre" tröttna efter ca 30-40 min och matchen sätter sig litegrann, nästan alla Liverpools matcher brukar ju nu för tiden se ut så, rätt seg inledning för att i andra halvlek göra det som behövs på maxfart och sedan ned på lägre växel igen.
Citera
2022-03-16, 17:51
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Tack! För ett seriöst och vettigt inlägg ang detta temat.

Du har helt rätt i vad du skriver, är exakt detta som jag har försökt förklara för vissa användare här inne.

Fram tills incidenten mellan Klopp & Arteta så var vi jämnbördiga med Liverpool, dock så imponerande ingen av lagen. Men efter ”fighten” mellan de två managerna, så blev Liverpool strax betydligt bättre och tog över matchen totalt. Vad detta berodde på, och/eller vilken effekt incidenten mellan Arteta o Klopp hade för matchbilden har jag ingen idé om. Men fakta är att vi var fullt på höjd med Liverpool fram tills detta, och matchbilden ändrades totalt (till Liverpools fördel, förstås) efter detta.
Citera
2022-03-16, 17:51
Medlem
Citat:
Lol🤣
Haters make us stronger! PL bucklan är snart där den hör hemma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto