Citat:
Ursprungligen postat av
BackToHegel
Visst. Men det är skillnad på att ha koll på omvärlden via t.ex. Democracy Now! och att gå all in foliehatt och t.ex. koppla allt till en enda konspiration a la The Great Reset.
Som bajssprutan uttryckte det tidigare i tråden:
Du har sett igenom skiten. Skitbra, good for you. Vad gör du åt saken? Inser du att vi alla är ett och försöker hjälpa dina medmänniskor? Eller är det offerkoftan på, vi kallas för en massa saker, buhu.
Jag vet alltså att makthavarna ljuger. Ibland är de själva bara obildade men känner på sig att skitsamma om det de påstår inte stämmer alls. Då riskerar de själva inte ett skit. Makthavarna påstår att "svensk ekonomi är god, tillväxt råder i stort sett varje år och inflationen är ganska låg". Allt är lögner utav helvete. Och värdegrunden Alla Människors Lika är genomfalsk. Men djävlar den ska ingen sticka opp och ifrågasätta.
Vad jag ska göra åt saken när jag vet det här? Jag vet inte. Jag kan ju inte gärna gå ut på gatan och slå ned lokal-politiker jag känner igen. Eller hur? Jag kan heller inte slå ned Trump- och Putinhatande vaccinerade*3-bekanta. Men jag kan förstås säga åt dem att flera av dem förstört Sverige. Men sedan då?
Vi är definitivt inte ett. Makthavarna är lögnare och opportunister. Flertalet är genomkorrupta. Hur i helvete hjälper dessa några andra än sig själva? De är parasiter och det är inget fel med att påpeka vilka de suger ut.
Vem fan är du själv förresten? En medlöpardjävel? Buhu. Det är djävligt allvarliga saker det här, när folk får sparken. Inte för att de gjort ett dåligt jobb men för att ha chansat för mycket och sedan brutalt fått lämna. Jag ser ju själv hur chefer betett sig och hur snabbt det gått från att vara inne till att vara ute. Utbildningar åt helvete och från arbete till att vara halvt isolerade. Och det kostar stora pengar och medför lidande. Du verkar djävlar i mig inte ha kontakt med den här sidan av verkligheten.
Ber moderator ursäkt för OT men detta är ett viktigt svar.